Gå til innhold

Fobier og lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden under her ang smatting : har dere andre lyder dere ikke klarer? Og fobier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Negl mot tavle" lyden er grusom! Lyden av tannlegebor svir!

Tåler ikke å høre ordet;... arg, må prøve å ikke tenke på ordet mens jeg skriver det, ikke lett, viser det seg :ler:, men altså.."STRENG". :kvalm:

Jeg hater det ordet! (Tror "fobien" stammer fra da en venninne fortalte meg at hun hadde vært litt uheldig da hun ga kjæresten en blow job, strengen i "tissen" hans hadde slitt av!!) :hakeslepp::sjokkert:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har fobi mot alle slags småkryk...

Skrevet

Følelsen av å ta på glass som har vært i oppvaskmaskin (uten sånn skyllemiddel) De knirker så ekkelt at jeg fryser på ryggen. Brrrrr

Skrevet
Følelsen av å ta på glass som har vært i oppvaskmaskin (uten sånn skyllemiddel) De knirker så ekkelt at jeg fryser på ryggen. Brrrrr

:grine: Helt enig! Det er helt forferdelig. Men det hjelper litt om man er våt på henden. så jeg pleier å skylle hendene uten å tørke de før jeg rydder ut av oppvaskmaskinen. (skyllemiddeldingsen funker ikke.)

Skrevet

:Nikke: Får helt vondt....

Det er også grusomt når du tar opp f.eks en boks ifra frysen og den skraper mot isbelegget i fryseboksen! :hår:

Skrevet

Smatting/slafsing og småraping mens man spiser :-? Og folk som snakker ustanselig mens de spiser.

Greit at det er noen lyder når man spiser, men jeg takler ikke å spise sammen med folk som ikke PRØVER å lukke munnen mens de tygger.

Liker heller ikke å få hodet under vann uten at jeg har valgt det selv.

Skrevet

liker ikke tygge lyder og snorking..

Men har ingen forbier..

Skrevet

Jeg er kjempevàr mot lyder generelt! Smatting er helt jæv... å høre på, om natten må jeg ha det heeelt tyst, selv om sambo ikke snorker bruker jeg øreplugger

Skrevet

Jeg kan ikke ta i bomullsdotter.. :oops: :oops:

De knirker så det både høres og kjennes og jeg får gåsehud over hele kroppen... Fikser det ikke!! :-(

Skrevet

Usj. Jeg klarer ikke å ta i gummistrikk. Ikke sjangs i havet. Jeg får vondt i korsryggen av det! Og så klarer jeg ikke å blåse opp ballonger. Smaken der er bare helt vanvittig grusom. Så jeg har kjøpt pumpe slik at ungene kan få sine etterlengtede ballonger i bursdagene.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg husker fra jeg var lita at jeg en gang tygde på en hals på en høyhalset genser jeg hadde, og den følelsen/lyden som kom av det byr meg i mot den dag i dag. Bare tanken gjør at jeg får gåsehud og blir kvalm. Så det å tygge på stoff, det er noe av det ekleste jeg vet. (Altså bare tanken på det...)

:veldigsur:

Skrevet

Jeg har ingen fobier.

Derimot er det flere ting jeg helst unngår, jeg liker ikke å se at noen tar blodprøver eller på andre måter får nåler i seg (store åpne operasjoner gjør meg ingenting derimot, det er tvert i mot ganske fascinerende). Bratte stup på berg-og-dal baner er grusomt. Enden på pølsene (den lille snurpen av skinn :-? ) Og ryggsøyler, når folk bøyer seg fram slik at ryggsøylen synes, det blir jeg nesten dårlig av.

Skrevet

Det som gir meg størst ubehag av alt er TANKEN på å dra en ispinne (av tre) eller ulltråd mellom tennene (og jeg mener ikke da på samme måte som f.eks. en tanntråd eller-pirker) Vet ikke hvor jeg har fått det fra, men jeg får ståpels og ekle ilinger i kjevene kun ved å tenke på det :ler:

Forøvrig er jeg også av typen som kan irritere meg helseløs av mennesker med ukontrollerbare "fakter" som gjentatt kremting, hosting, snufsing osv. Hører de det ikke selv? En ting er å snufse når man faktisk er snørrete, men sånn ustanselig "tørrsnufsing og -hosting"...? :sinna:

Folk med skikkelig dårlig ånde, av den "kroniske typen" som kommer fra magen-GRUSOMT!

Til slutt: jeg reagerer med kraftig utslett, feber og kaldsvette av folk som STÅR på venstre side i rulletrapper. En gang lå jeg i flere daaager etterpå :ler:

Skrevet

Har klaustrofobi samt fobi mot rotter.

Gjest Anonymous
Skrevet

LANGE TÅNEGLER! :o uansett om de er på mine eller andres føtter..

Gjest Gjesta
Skrevet

Fobi mot hoye uforberedte lyder...og mot at store ting ramler plutselig ned.....

(fikk hetetokter naar jeg saag en bygning i oslo ble revet paa direkten, *huff*)

:o

Clea

Skrevet

Fobi mot krypdyr, ja!

Også hater jeg sånne mennesker som drar snørr inn annethvert sekund istedenfor å snyte seg. Det får jeg bare helt hetta av...

Gjest Virvel
Skrevet
Derimot er det flere ting jeg helst unngår' date=' jeg liker ikke å se at noen tar blodprøver eller på andre måter får nåler i seg [/quote']

Jeg synes det er morsomt å se på, jeg! Har alltid vært fascinert av nåler. Men det er vel like greit, hvordan skulle jeg klart å ta blodprøver av folk hvis jeg ikke klarte å se på at nålen gikk inn... Nei, nåler gjør meg ingen ting. Derimot er jeg livredd for å ringe folk jeg ikke vet hvem er. Har skikkelig telefonskrekk. Å ta telefonen er ok, men det skal stå om livet før jeg ringer til noen jeg ikke kjenner.

Gjest gjest1
Skrevet

Tygge på våt ull. Veit ikkje om eg har gjort det nokon gong, kanskje når eg var lita, men berre tanken får det til å grøsse gjennom meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...