AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Dere som jobber mindre enn 100% (f.eks. pga barn) og dermed taper pensjon på dette, og sparer ekstra på det, hvordan gjør dere det? Går man i en bank å gjør det? Eller ber man arbeidsplassen sette inn en 1000-lapp ekstra i mnd? Jeg har null peiling og vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Hva er best, hva lønner seg, osv? Anonym poster: 78b4ab64d3c5a6479a6fb1aa4e1884bd
eitrande Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Mange banker har egne pensjons-spareavtaler. Du kan jo i utgangspunktet spare slik du selv ønsker og dermed velge risikoen selv. Om du vil kjøpe aksjer, spare i fond, høyrentekonto eller penga i madrassen. Jeg er 30 og skal jobbe 80 % i noen år. Sparer privat 900 kr i fond til pensjon hver måned.
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Dere som jobber mindre enn 100% (f.eks. pga barn) og dermed taper pensjon på dette, og sparer ekstra på det, hvordan gjør dere det? Går man i en bank å gjør det? Eller ber man arbeidsplassen sette inn en 1000-lapp ekstra i mnd? Jeg har null peiling og vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Hva er best, hva lønner seg, osv? Anonym poster: 78b4ab64d3c5a6479a6fb1aa4e1884bd Spar på høyrentekonto, kjøpt litt fysisk sølv/gull, betal ned ekstra på lån. Med andre ord, SPRE investeringene dine relativt sikkert. Jeg jobber riktignok 100% og vel så det, men min stilling er bare 70%, og jeg har ingen tro på at vi får noen pensjon når vi blir gamle. Jeg er som trettiåring så godt som gjeldsfri. Eier hus, bil, båt, har sølv og gull gravd ned på hemmelig sted, eier en utleieleilighet OG har penger i banken. Alt dette med en helt gjennomsnittlig lønn. Kan egentlig pensjonere meg nå hvis jeg vil. Vær smart med pengene dine, unngå gjeld så langt du kan så kan du se fram i mot et liv hvor all utbetalt lønn er fritt disponible penger.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Spar på høyrentekonto, kjøpt litt fysisk sølv/gull, betal ned ekstra på lån. Med andre ord, SPRE investeringene dine relativt sikkert. Jeg jobber riktignok 100% og vel så det, men min stilling er bare 70%, og jeg har ingen tro på at vi får noen pensjon når vi blir gamle. Jeg er som trettiåring så godt som gjeldsfri. Eier hus, bil, båt, har sølv og gull gravd ned på hemmelig sted, eier en utleieleilighet OG har penger i banken. Alt dette med en helt gjennomsnittlig lønn. Kan egentlig pensjonere meg nå hvis jeg vil. Vær smart med pengene dine, unngå gjeld så langt du kan så kan du se fram i mot et liv hvor all utbetalt lønn er fritt disponible penger. Å jaaaaaa! Så det er DER jeg har dritt på draget. Jeg visste ikke det at man kunne få alt det der uten å opparbeide seg gjeld nemlig.... Dumme meg som gikk i banken og lånte penger til hus og bil....... Skryter du like mye av deg selv i alle innlegg? Anonym poster: 4cc6eb5cf47b2192ab572885f66a4b33
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Å jaaaaaa! Så det er DER jeg har dritt på draget. Jeg visste ikke det at man kunne få alt det der uten å opparbeide seg gjeld nemlig.... Dumme meg som gikk i banken og lånte penger til hus og bil....... Skryter du like mye av deg selv i alle innlegg? Anonym poster: 4cc6eb5cf47b2192ab572885f66a4b33 Nei, men jeg prøver å vise folk at man ikke trenger tjene millioner for å bli rik. Beklager om det oppfattes som skryt. Men ja, du var dum da du lånte penger til bil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå