Mrs_M Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 Jeg skal "klippe og lime" inn noe som er i pdf format til et word dokument...Hvordan gjør jeg det ?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Beklager. Går ikke enkelt og greit. Det er en av grunnene til å lage PDF av dokumenter, slik at ingen kan endre på den.
Mrs_M Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2004 mener å ha sett/hørt at folk har gjort det....?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Skal ikke si at jeg er 120% sikker, men jeg er nærmere 100. Må ha vært omvendt i så fall. Altså at man har konvertert fra Word til PDF
Grooo Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Er jo som gjesten sier nettopp det som er poenget med pdf-filer, at ingen skal kunne kopiere det som er skrevet der...
floyel Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Hei! Du kan klippe og lime tekst i PDF-filer. Velg tekstmarkeringsverktøyet (en T med en liten stiplete firkant på verktøylinja), velg den teksten du skal ha omgjort, klipp og lim. Du kan imidlertid ikke konvertere hele dokumentet, og tabeller o.l blir bare søl. Trenger du en figur eller tabell fra et pdf-dokument, kan du derimot velge det som bilde. Trykk på PrintScrn (knapp til oppe til høyre på de fleste tatstatur) og lim hele skjermbilde inn i et bildebehandlingsprogram. Da kan du klippe ut figuren eller tabellen og lime det inn som et bilde. mvh Fløyel
Grooo Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 Jepp, klipp&lim som bilde går selvsagt kjempebra, tenke ikke på det jeg...
Mrs_M Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2004 visste at det ikke var totalt håpløst print screen var smart...trenger jo igrunn å kopiere tabeller og slikt fra pdf
Catzy Skrevet 25. mars 2004 #9 Skrevet 25. mars 2004 Hvis du har Adobe Acrobat, dvs fullversjon av Acrobat, så har du mulighet til å lagre som Word-dokument. Kjempekjekt når man bare har PDF'ene og ikke de originale Word-dokumentene lenger. Dette går ikke i Acrobat Reader. Catzy
Gjest Malama Skrevet 25. mars 2004 #10 Skrevet 25. mars 2004 Jeg kopierer enkelt hele teksten fra pdf, det har jeg gjort både i går og i dag. Formateringa mistes litt da, tabeller og innrykk og denslags. Rett og slett "kopier fil til til utklipstavelen" og deretter åpne word og "lim inn" Har funket utmerket... og jeg har bare acrobat reader. Mister altså bare litt av formateringa, men teksten funker fint. Kan jo ikke lagre det inn i den pdf-fila igjen da (men jeg har openoffice, og der skal det være en "lagre som pdf-funksjon, det har jeg bare ikke prøvd enda, jeg har bare hett det ei lita uke) Det er jo gratis det også
Grooo Skrevet 26. mars 2004 #11 Skrevet 26. mars 2004 Dette kommer også ann på om filen er laget i pdf eller er scannet inn og lagret som pdf. Er den scannet inn vil du ikke få til dette (så lett), var det jeg tenkte på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå