Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har vi en ganske langsmal stue med liten lekeplass til barna. Har spisebord i stua som også fungerer som kjøkkenbord da vi ikke har plass til kjøkkenbord på kjøkkenet. Spisebordet står ikke rett på utsiden av kjøkkenet, men noen meter lenger bort. Vi har sofaen imellom.

Nå planlegger vi å bygge ut kjøkkenet og har fått godkjent byggesøknaden. Da får vi et tilbygg på 3083 x 2700 cm hvor vi tenkte å ha kombinert kjøkken- og spisestue. Da blir det slik at når man går inn i entreen kan man gå rett ti høyre inn på spiseavdelingen på kjøkkenet. Så blir det et trappetrinn opp til selve kjøkkenet. Utafor kjøkkenet (som kommer til å bli en halvåpen løsning, med en halvvegg mot sofaen) står sofaen og der spisebordet står idag tenkte vi å ha en sjenk og evt lekeplass til barna på gulvet. Hva syns dere om denne løsningen? Ville dere beholdt spisebord i stua i tillegg, eller kun hatt spiseplass på kjøkkenet? Får jo plass til et ganske stort kjøkken/spisebord på kjøkkenet. Vi har sjelden middagsgjester og har mye mer behov for gulvplass til lek.

Det blir jo på en måte en litt omvendt åpen løsning hvor man kjøkkenet blir midt imellom spisebordet og sofaen. Normalt er jo spisebordet imellom kjøkken og sofa

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg foreslår at du tegner hvordan det skal se ut.

Skrevet (endret)

Her er plantegningen: Det som ikke synes er at utenfor kjøkkenet på toppen av bildet kommer da sofaen (bak den halvveggen øverst til høyre i bildet). Den nye lekeplassen til barna blir til venstre for sofaen

kjoslashkken_zps1de12fd4.jpg

Endret av lady90
Skrevet

Det er veldig greitt med spisestue på kjøkkenet, jeg har hatt det. Fordelene er jo mere plass til å leke ol i stua, slippe det ekstra bordet som stort sett samler støv og aviser. Spisebordet ble så godt som nesten aldri brukt når jeg hadde det i stua.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt både spisestue og kjøkken med spiseplass før, og jeg savner det ikke. Nå har vi stort kjøkken med spiseplass, og det er helt supert. Større plass til andre ting i stua, som er en stor fordel for ungene. Synes planene deres ser fine ut! :)

Anonym poster: cba46a6c6203937ed80858fcc7e91a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...