Wenke Skrevet 25. mars 2004 #1 Del Skrevet 25. mars 2004 Har hørt at dersom du har gått fast på p-piller en stund, så kan det ta tid før du blir gravid... Stemmer dette? Noen som vet hvor lang tid det kan ta (max) før du bør oppsøke lege å skjekke om det er noe annet? Vi har ikke begynt å prøve "skikkelig" ennå, men har hatt ubeskyttet sex noen mnd. uten resultat... Tror ikke det er noe galt med noen av oss men det er greit å høre hva andre mener.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 25. mars 2004 #2 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg brukte p-piller i 3 år, og sluttet fordi jeg var redd for å ikke bli gravid så lett. Jeg ble gravid innen en måned etter jeg sluttet på pillene. Skulle jo egentlig beskyttet oss litt bedre, men det nå ikke til det da :oops: Det er forresten ikke sant engang at pillene nedsetter fruktbarheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #3 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg tror det kommer veldig ann på personen. Jeg har gått på p-piller i godt over ni år, og slutter neppe før rett før jeg vil prøve å bli gravid (som ikke blir før jeg er ferdig utdannet og har fast jobb, jeg er sær sånn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 26. mars 2004 #4 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har hørt rykter om at det regnes i gjennomsnitt 1 mnd pr år, men jeg velger vel å tro det er veldig individuelt her jeg da. Kroppen er jo laget slik på alle områder. Jeg lever i den troen at det skjer når det er ment å skje, enten for egen maskin eller med hjelp utenfra...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. mars 2004 #5 Del Skrevet 26. mars 2004 Det er helt forskjellig fra person til person. Det har hendt at noen ikke har fått mensen etter at de har sluttet på p-pillen, men blitt gravid på første EL. Andre må prøve lenger, og noen må ha ha hjelp uten i fra (f.eks. prøverør). Det sies at 80% av alle de som prøver er blitt gravide i løpet av 12 mnd og 90% i løpet av 24 mnd. Legene ønsker derfor at man prøver i ca 1 år før man starter med utredning. Det man oftest starter med da er at mannen leverer en sædprøve slik at den blir sjekket. De skal bare levere litt i en kopp, mens vi jenter må i gjennom full gynekologisk undersøkelse med blodprøver osv. Lykke til videre med prøvingen, og håper du raskt kan flytte over til graviditets forum. Hilsen i fra Zianta (som det ikke gikk så lett for) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. mars 2004 #6 Del Skrevet 28. mars 2004 Det varierer veldig, men du må påregne 6 mnd før alt er stabilisert visstnok. Og det er fra dette tidspunktet (altså etter 6 mnd etter pilleslutt) at du må regne etter når det gjelder å evnt. utrede om man ikke er fruktbar. (altså 12 mnd + 6 mnd) osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 29. mars 2004 1000 takk for svar!! Greit å vite disse tingene sånn at vi kan gå inn for prøving med et åpent sinn... Vil vente en stund før vi begynner Prøvingen med stooor P, men godt å orientere seg på forhånd synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. mars 2004 #8 Del Skrevet 30. mars 2004 Kvinneguiden er en genial løsning for alle små og store problem! det finnes alltid noen som kan hjelpe! er det ikke fantastisk!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 31. mars 2004 #9 Del Skrevet 31. mars 2004 I Aftenposten idag står nettopp dette. Artikkelen handler egentlig om abort, men nederst står dette "Uvitenhet om p-pillen Sexolog Vigdis Moen ved Institutt for sexologi tror at misforståelse av hvordan p-piller virker kan være en av årsakene til uønskede graviditeter. - Mange tror at hvis man går lenge på p-piller, så vil det ta lang tid før man kan bli gravid etter man slutter på pillen. Dette stemmer ikke, advarer hun. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå