Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi driver nå å ser etter ny større leilighet sammen, og vi har det for så vidt kjempe bra. Er bare jeg som har et ekstremt høyt bekreftelsesbehov noe jeg jobber med selv.

Her er noen eksempler:

Er han ute, svarer han aldri på telefon eller meldinger (ute som f.eks skrur bil)

Er han på jobb kan han godt drite i å svare hele dagen.. Mens han oppdaterer svært ofte facebook statusene sine og er ganske så aktiv der.

Han er også litt ''care'' til hvor vi skal bo. Innstillingen hans er litt; samma det vel.. Bare det er større og bedre.. Jaja.. Tenker jeg. Jeg har klart i hodet hvor i byen jeg vil bo, jeg vil bo litt utenfor byen, ha hage, helst to soverom med tanke på fremtiden og fremtidige barn. Vi har ingen planer om å få barn nå, men heller ingen planer om og kjøpe hus med det første. Så er det også greit med et gjesterom.

Jeg har også veldig klart hvordan jeg vil ha det hjemme. Jeg liker veldig godt den hvite, rene, men samtidig ''indiske'' stilen, litt gammelt, litt nytt - en fin med lys blanding. Han derimot liker ikke det indiske, neinei.. Vi bor sammen og må tilrettelegge hos hverandres behov, så da dropper jeg det. Men han liker jo ingenting annet heller, han sier absolutt ingenting om noe. Bare nei om han ikke liker noe. Åssen fader skal jeg vite hva han liker da?

Dette er bare små ting.. Utenom dette har vi et flott forhold, når vi er sammen er han morsom, snill, omsorgsfull og en herlig kjæreste og samboer. Men som når han ikke svarer tviler jeg litt, om jeg skriver en litt lang melding til han så ser han ikke på den en gang. Det er ofte han ikke gidder lese noen av meldingene mine, ''det er bare mas'' sier han da..

For all del kan det ha noe med mitt store bekreftelsesbehov å gjøre, så tar gjerne imot tips fra andre. Og ja, jeg har prøvd å snakke med han om dette. Men det fører ingen vei. Da får jeg svar som '' Ikke begynn nå a, slutt å mas så jævelig, drit i det der, jeg bryr meg, jeg elsker deg''

Han var også jomfru da han møtte meg, og jeg er rett og slett redd han ikke vil klare og holde seg til bare mer. Jeg kan se for meg en fremtid med han, og han sier selv vi skal være sammen i en lang tid, at han føler vi har et flott forhold.. Uff, kanskje bare jeg som overreagerer helt her.. Tar i mot all tips og tilbakemeldinger med stor glede. Vi har vært sammen siden Januar 2012, men en pause på en/en og en halv månede. Bodd sammen i seks måneder, men jeg bodde hos han fra uke 1. Før vi flyttet sammen :)

Anonym poster: 6bb0e65f5bcd01f40bbcd60581101573

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

...

Anonym poster: bf821f21698869f8cb9eae81d57b363c

AnonymBruker
Skrevet

Altså, kanskje du skal bremse ned litt? Dere har bare vært sammen 1 år...? Kan være han får litt noia hvis du styrer på for mye med fremtid osv... Det kan skremme vannet av mange hvis sånt blir tatt opp for fort. Det du oppfatter som uengasjert er kanskje bare han som sier "woah, ro ned litt". Menn er jo ikke så flink å snakke om følelser osv.. Han sier jo selv at han synes du maser litt, og det burde du kanskje ta til deg? Ta det rolig, nyt nuet og ta slike ting som barn og hus etterhvert... 1 år er ikke så lenge :)

Anonym poster: acc57a2da60d7c33f73ea960e53b1206

• Liker 1
Skrevet

sjelden jeg sier sånt rett ut men.. du bør bryte med han for han skjuler hvem han egentlig er og hva han egentlig vil. og det at han ikke tar seg tid til deg med meldinger og oppdaterer mye på face og er opptatt av alt mulig annet enn deg...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så vel egentlig ikke noe store problemer her?

Anonym poster: 6fc9e963f13f193859524633d91d72cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange menn er litt sånn.

Vi har vært sammen i 22 år nå. Det er slett ikke alltid jeg får svar på meldingene jeg heller. Men det har jeg lært meg etterhvert, at det betyr ingen verdens ting. Han er mann... :fnise:

Skrevet

sjelden jeg sier sånt rett ut men.. du bør bryte med han for han skjuler hvem han egentlig er og hva han egentlig vil. og det at han ikke tar seg tid til deg med meldinger og oppdaterer mye på face og er opptatt av alt mulig annet enn deg...

Må du gi deg, at han ikke gidder å texte 24/7 betyr ikke at han ikke elsker hun. Det er ytterst få voksne menn som liker å texte som fjortisser, eller texte i det hele tatt. Vi menn bruker heller ikke å sitte å fantasere om hvor vi vil bo osv. hva er galt med å nyte livet og leve i nuet istedenfor å konstant fokusere på fremtiden? At han ikke sitter å planlegger bryllup og hus med henne betyr ikke at han ikke vil være med hun.

AnonymBruker
Skrevet

Når du vet han ikke svarer på meldinger i ett sett, er det lurere å la være å sende meldinger du så blir gående og vente på svar på... jeg er også sammen med en som ikke alltid svarer så fort - når han er på jobb er han faktisk opptatt og prioriterer noe annet, når han er hjemme har han valgt å ikke alltid være tilgjengelig, hverken for meg eller andre nære. Det har faktisk sine fordeler; han sitter aldri og fikler med telefonen når vi er sammen og han gir de han har rundt seg fysisk, mer oppmerksomhet.

Dessuten vet jeg selv at jeg er sånn at "mye vil ha mer"; om han stort sett alltid svarte innen to minutter ville jeg lett begynt å lure om jeg ikke fikk svar innen ti (eller en time..). Noen ganger er ikke alle meldingene man sender så viktige, og skal jeg være ærlig med meg selv sender jeg av og til like mye for å få svar og bekreftelse fra den andre, som å gi en hyggelig oppmerksomhet eller viktig beskjed...

(og min kjæreste er i hvert fall sånn som viser på andre måter at han bryr seg og er interessert. Som sagt gir han mye oppmerksomhet og gjør mye for meg når vi er sammen, tar mye initiativ til å treffes/setter av tid, og når vi først har tid til en lengre prat kan vi chatte i det uendelige eller sitte oppe hele natta og snakke... om det er manglende svar, kommunikasjon og interesse jevnt over, ikke bare når det gjelder sms, da har en nok et problem. Men sms i seg selv bør ikke bety noe særlig).

Anonym poster: cff9823eca405f51ef1d937fb21c346d

AnonymBruker
Skrevet

Må du gi deg, at han ikke gidder å texte 24/7 betyr ikke at han ikke elsker hun. Det er ytterst få voksne menn som liker å texte som fjortisser, eller texte i det hele tatt. Vi menn bruker heller ikke å sitte å fantasere om hvor vi vil bo osv. hva er galt med å nyte livet og leve i nuet istedenfor å konstant fokusere på fremtiden? At han ikke sitter å planlegger bryllup og hus med henne betyr ikke at han ikke vil være med hun.

Ikke fjortis, men vet ikke forskjellen på hun og henne, samt at du texter?!

Anonym poster: 53abe7fa205bf7b936d25f9c97310d79

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en mann.

At han ikke gidder å svare på meldinger hele tiden kan være rett og slett at han er opptatt, eller at han vil vente med feks nyheter til han kommer hjem slik at dere har mer å prate om da. Noen har ikke det behovet for å ha kontakt med kjæresten 24/7.

At han ikke bryr seg om hvor dere skal bo kan jo være at han rett og slett er likegyldig til det og ikke er så nøye på det. Min mann er sånn, og jeg har lært meg å leve med det.

Anonym poster: eabe664931aea754abdd5f5741649aea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...