Gå til innhold

Når livet er en kamp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når livet føles som en kamp, når jeg ikke ser glede i noe fremover, når alt handler om å holde ut, fremfor å leve, når jeg ikke ser håpet i denne evigvarende tunnelen, hva kan jeg gjøre da? Jeg kan bare glemme lege og psykolog, for i denne lille bygda kjenner alle hverandre, det blir bare pinlig å møte dem i andre tilstemninger. Barna har slått rot, så det nytter ikke å flytte. Det er da jeg lurer på:

Hvor lenge er det vanlig å ha det sånn? Jeg føler jeg har holdt ut så lenge i dette mørke og denne kampen, har ventet så lenge på å se "lyset". Nå vet jeg ikke om jeg holder ut snart lenger.

Er det noen som har vært her nede? Hva gjorde du for å komme opp og se lyset og gleden igjen? Jeg er bare så forferdelig sliten?

Anonym poster: 1020183eef20cb9907b0c2082d0acf8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antidepressive?

Anonym poster: c37a2e9086371961707fac7858bf1b64

Gjest Reza08
Skrevet

Føler med deg. Jeg vet akkurat hvordan dette føles. For tiden er jeg nede selv. Kampen for livet er hard, og alt føles så tungt. Har hatt lignende tilfeller før.

Mitt råd til deg er å fortsette å kjempe, selv om alt føles meningsløst. TIden blir lang, men etter hvert blir situasjonen som oftest bedre.

Gjest Jente28
Skrevet

Å, det er så vondt å lese at du har det sånn...!

Det første jeg tenker er at du trenger hjelp! Du trenger noen å snakke med, dele tankene og følelsene dine med..! Noen som kan hjelpe deg litt oppover denne vonde bakken.

Det går an å få hjelp av f.eks psykolog el.l som ikke bor akkurat i den bygda du bor i. F.eks gjennom legen din kan du be om en henvisning til en psykiatrisk poliklinikk? Du trenger ikke forklare masse til legen din om du ikke orker det. Si at du trenger hjelp til å løse opp i en del tunge ting i livet ditt, og at du ønsker noen som ikke er så nærme geografisk. Selv om det kan bli tungvindt å skulle reise litt ville jeg absolutt prioritert det, for å få hjelp.

Det er mange som er i samme situasjon som deg. Og ut fra det lille du skriver, er det veldig tydelig at du trenger hjelp fra noen.

Kan det være aktuelt...?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet da??

Anonym poster: 7c7a3a5a39b221a63cfbce0c4421c4eb

Skrevet

Ja, du burde utdype deg litt om "problemet". Hvis det er såpass ille, bør du gjøre noe for å få hjelp. Om det så vil si å reise utenfor bygda. Det har litt å si om du f.eks er alenemor?

Jeg er en ung jente som er utrolig langt nede selv og ser ikke noe håp i noe som helst, bortsett fra (selvfølgelig) at jeg er 7 mnd på vei. Verken familie el venner prioriterer tid til meg, og med en kjæreste som er voldelig og tidligere narkoman. Men jeg har lagt mine sorger til side, og tenker bare "en vakker dag". Det er så veldig mye på rundt situasjon som påvirker det hele, så forklar gjerne hvorfor du føler deg så langt nede. Og imens er det kun opp til oss selv hva man gjør ut av det :)

Skrevet

Ja, du burde utdype deg litt om "problemet". Hvis det er såpass ille, bør du gjøre noe for å få hjelp. Om det så vil si å reise utenfor bygda. Det har litt å si om du f.eks er alenemor?

Jeg er en ung jente som er utrolig langt nede selv og ser ikke noe håp i noe som helst, bortsett fra (selvfølgelig) at jeg er 7 mnd på vei. Verken familie el venner prioriterer tid til meg, og med en kjæreste som er voldelig og tidligere narkoman. Men jeg har lagt mine sorger til side, og tenker bare "en vakker dag". Det er så veldig mye på rundt situasjon som påvirker det hele, så forklar gjerne hvorfor du føler deg så langt nede. Og imens er det kun opp til oss selv hva man gjør ut av det :)

Kjære vene, du kan da ikke være sammen med en voldelig kjæreste?! Ikke under noen omstedighet, og hvertfall ikke når du venter barn! Kom deg vekk derfra fort som f....

Det vil ikke ta lang tid før barnevernet vil blande seg inn hvis det er under slike omstendigheter barnet blir født.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Søk hjelp ,er det de fleste svarer på et slikt spørsmål. Er dere klar over hvor overfladisk det svaret er???

Livet går opp og ned og til tider mest ned.

I dag handler alt om penger og jobb.

Da kan livet for mange være tøft og det ser heller ikke ut som det skal bli bedre.

Vi må prøve å finne lykken i oss selv.

Så mange personer søker feil hos andre for å heve seg selv. Ikke vær en av dem.

Ta ansvar selv. Finn en hobby hvor du får ut følelser. Male, blomster, synge, strikke, lage noe. Prøv å gå en tur hver dag. Ikke stress med å være bedre en noen andre. Vi mennesker er blitt eksperter på å skjule følelser å legge på en maske. Så masse som skjuler seg rundt.

Vi er falske og gleder oss over andres feil. Lag ditt eget skjold som støter bort andres negativ utstråling.

Ingen skal heller kunne fortelle deg hvordan du skal leve ditt liv. Slipper vi hemninger og ikke lar oss påvirke negativt av andre kan vi lettere finne lykke i livet.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Om du går inn på

http://www.kirkens-sos.no/

så kan du jo ringe til dem å snakke. Det kan du gjøre hjemme uten at naboen får høre om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...