Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det uhøflig? Personlig pleier jeg, om jeg må si nei til eller avlyse en avtale, å foreslå en ny tid eller noe annet.

F.eks;

Venn: Skal vi dra på kino til helgen?

Jeg: Jeg kan ikke, jeg er blakk. Men om du vil kan vi se en film her hjemme? (Eller "Hva med neste helg?")

Evt "Vi får ta det igjen", et eller annet så den andre forstår at jeg faktisk vil være med ham/henne.

Jeg kjenner jeg blir litt usikker når jeg foreslår ting til venner og de sier at de ikke kan fordi de jobber eller har andre planer, uten å foreslå en ny tid tilbake eller vise noe som helst slags interesse for at dette er noe vi kan gjøre en annen dag.

Er jeg den eneste som tenker slik?

Anonym poster: abbdf8e3fc21e2c6ecd30953ae8f4452

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje bare la være å foreslå noe? Og vente til de tar kontakt.. Jeg skjønner tankegangen din, og er dessverre sånn som du beskriver her. Det er fordi jeg har mann, barn, jobb og hjem og ta hensyn til. Da har jeg ikke overskudd til så mye annet. Dessverre...

Skrevet

Hvis det bare skjer innimellom, så tar jeg ikke det så ille opp, men det er vennskap som jeg har "mistet" eller "avsluttet" fordi jeg var den eneste som tok initiativ til å treffes, og når det da aldri passet for den andre og den aldri foreslo andre aktiviteter eller andre tidspunkt så gikk jeg lei. Et vennskap må inneholde kontakt fra begges side for at det skal fungere.

I noen tilfeller er det sånn at jeg har snakket med venner om det, og der de har uttrukt glede over at jeg foreslår, selv om de ikke alltid kan være med. Da har jeg ingen problemer med å fortsette å foreslå ting (og disse blir jo faktisk med innimellom da...).

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg er selv alene med et lite barn og har jobb, skole, hjem, og alt det der, men de færreste av vennene mine er i samme situasjon. Likevel er jeg den som blir "dumpa" oftest fordi de er opptatt. Jeg forstår absolutt at folk er slitne, vil være alene, ikke har tid eller råd osv, men bare det å foreslå noe annet eller si at man kan ta det en annen dag for så å ta initiativet neste gang, er vel ikke så mye forlangt. Huff, kjenner jeg er litt oppgitt.. :sukk:

Takk for svar ihvertfall! Godt å se det ikke bare skjer med meg :)

Skrevet

TS her. Jeg er selv alene med et lite barn og har jobb, skole, hjem, og alt det der, men de færreste av vennene mine er i samme situasjon. Likevel er jeg den som blir "dumpa" oftest fordi de er opptatt. Jeg forstår absolutt at folk er slitne, vil være alene, ikke har tid eller råd osv, men bare det å foreslå noe annet eller si at man kan ta det en annen dag for så å ta initiativet neste gang, er vel ikke så mye forlangt. Huff, kjenner jeg er litt oppgitt.. :sukk:

Takk for svar ihvertfall! Godt å se det ikke bare skjer med meg :)

Foreslå gjerne å gjøre noe som ikke koster så myue penger eller krever så mye. Det viktigste er vel å kunne bruke tid med venner? For eksempel lage mat hjemme, eller bare ta en kopp te sammen? Eventuelt at du tar med en flaske hjem til en venn/venninne, så får dere pratet uten at det krever noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...