AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Det blir ikke vasket her, om jeg ikke vasker. Oppvasken blir ikke tatt, om jeg ikke rett og slett maser intenst. Klærne blir ikke lagt tilbake i skapet om jeg ikke maser. Maten blir ikke lagd om jeg ikke lager den. Klærne kan aldri vaskes av han, det er min oppgave. Listen går videre. Så nå, alle kjære kg'medlemmer som har irritert seg over dette tidligere. Her var løsningen: Handlingen gikk over en helg. Fredag: To tallerkener, fire glass og bestikk i oppvasken. -Jeg lot det ligge. Klærne ble ikke vasket, men jeg la alle sokkene hans over skapet på kjøkkenet. Samt. Undertøyet. Jeg sølte tilfeldigvis potetgull og brus på kjøkkenbenken. Gikk og la meg uten å rydde. Han var litt rar i humøret, men ingenting ble nevnt. Lørdag: Gårsdagens bestikk og rot var der, og jeg fortsatte. Smurte brødskiver på kjøkkenbenken, tørket ikke smulene opp. Satt et halvfullt glass med juice på benken, og halve brødskiven med ost. Iløpet av dagen hopet det seg opp med oppvask, jeg tok ingenting. Han ble sulten, og til all overraskelse lagde han mat! En ting overstått! Han klaget over at han ikke hadde rene sokker, jeg ga han et par av mine som er altfor små til han. Ja,jøss. Gutten måtte gå med mine små, søte jentete sokker. Undertøy?Han hadde en ren bokser. Jeg sølte og rotet litt mer før jeg la meg, knuste tilfeldigvis litt potetgull på stuegulvet og satt vin glasset fra meg på stuebordet før jeg gikk i seng. Søndag: Jeg skrev en liste over hvem klær som kan vaskes sammen, og hva de skal vaskes på. Hang den over vaskemaskinen. Jeg satt meg i sofaen, slo på tven og slappet helt av. Mens jeg dyttet i meg litt godteri fra gårsdagen og små klagde litt over at jeg var litt sulten. Så kjære dere sier han; det er så rotete her.. Jaja, svarer jeg. Orker ikke ta det nå (noe han pleier å si) Jaggu ble oppvasken tatt, klesvakten ble satt på. Det ble tørket på benken, og vasket og støvsugd. Min liste som da var følgende; Det blir ikke vasket her, om jeg ikke vasker. Oppvasken blir ikke tatt, om jeg ikke rett og slett maser intenst. Klærne blir ikke lagt tilbake i skapet om jeg ikke maser. Maten blir ikke lagd om jeg ikke lager den. Klærne kan aldri vaskes av han, det er min oppgave. Ble snudd helt på hodet i løpet av en rotete, slapp og giddalaus helg! Anonym poster: 140bddfd8eb892991915e5a1d0841ac3 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Jeg hadde aldri orket å være sammen med en slik fyr! Anonym poster: dd29693ed9a3713abe5cbfa91148898a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Jeg hadde aldri orket å være sammen med en slik fyr! Anonym poster: dd29693ed9a3713abe5cbfa91148898a Nei nei.. Da er det flott at du ikke er sammens med en slik fyr! Anonym poster: c5f7434c391e788522b4de7d5209ada7 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Hehe, veldig bra. Men kanskje litt drastisk å kjøre den taktikken hver gang? Du bør vel ta en prat med ham nå som dette er friskt i minne? Anonym poster: d3cec570b85d882838844c12889a86b2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 En av mine tanter ignorerte mannens rot frem til han selv så det. Hun ryddet/vasket kun etter henne selv. Tok et halvt år før mannen faktisk SÅ alt rotet, men det ble visst bedre etter det. Edit: Skrivefeil. Anonym poster: 0278f9d73f1975c58c9295212ed1cd07
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Siden jeg jobber mindre enn min mann, syntes jeg det er helt greit at jeg rydder og vasker mer. Men jeg irriterte meg alltid over at han ikke la skittentøyet sitt på vaskerommet. Det lå litt her og der. Hver gang jeg skulle vaske måtte jeg mase på han, og var han ikke hjemme, måtte jeg vente med å vaske. Valgte jeg å vaske uten å få med hans klær, kom han med et helt lass når vaskerommet var tomt for klær og gullende rent. Det var ikke snakk om en maskin med mørkt tøy f.eks. men klær i alle mulige kvaliteter og farger, som kunne vært med i de maskinene jeg allerede hadde vasket. Vi har flere barn, så jeg har nok å passe på. Så bestemte jeg meg for å lage egne skittentøysdunker til min mann. Er en av de fulle, vasker jeg de. Er de halvfulle, får de stå i evigheter. Maser han over at han bare har møkkete sokker, sier jeg bare at kurven hans ikke er full. Da må han pent gå rundt å samle sammen alt rotet sitt. Han roter ikke så mye mer nå, og er nøyere med å få klærne sine på vaskerommet, for ellers kommer det IKKE noe rent tilbake. Anonym poster: 16ff69ad4888e59bc31c8e82306a0f2b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Jeg reagerte litt på at du la sokkene hans over skapet på kjøkkenet. La du dem altså oppå overskapet på kjøkkenet? Det var da et merkelig sted å legge sokker. Var det for å gjemme dem? Anonym poster: ffeb6246551c45162d9a46d298854f39 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Jeg reagerte litt på at du la sokkene hans over skapet på kjøkkenet. La du dem altså oppå overskapet på kjøkkenet? Det var da et merkelig sted å legge sokker. Var det for å gjemme dem? Anonym poster: ffeb6246551c45162d9a46d298854f39 På toppen av skapet, kun for å gjemme de Anonym poster: c5f7434c391e788522b4de7d5209ada7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 På toppen av skapet, kun for å gjemme de Anonym poster: c5f7434c391e788522b4de7d5209ada7 Hva var poenget med det? Anonym poster: ffeb6246551c45162d9a46d298854f39
Gjest fjellhamster Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 Jeg kjenner at jeg er så glad jeg er sammen med en ansvarsbevisst, ryddig og voksen mann. Jeg roter og søler nok en god del jeg, ikke bevisst selvsagt, men han rydder, tørker og vasker både etter meg og seg selv han
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 Hva var poenget med det? Anonym poster: ffeb6246551c45162d9a46d298854f39 Da hadde han ingen rene sokker, og måtte ty til klesvasken.. Les HI en gang til.. Anonym poster: c5f7434c391e788522b4de7d5209ada7
Miss moneypenny Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Kjørte en lignende taktikk i sommer, det sitter friskt i minne enda 1
juliane Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Slik jeg leser dette har du faktisk ikke en giddalaus mann, men du har litt høyere standarder enn ham og ting blir fikset før han rekker å se at det skal fikses. Han vasker ikke klær fordi du vasker klærne hans lenge før det begynner å nærme seg tomt i første skuff. Han lager ikke mat fordi du serverer før han rekker å bli sulten. Han rydder og vasker ikke fordi du er så nøye at du demonstrerer (!) ved å sette igjen et vinglass på bordet over natta og lage litt smuler på kjøkkenbenken. Det får meg til å tippe at det vanligvis er så shina hos dere at det faktisk ikke er stort behov for ham å rydde... 2
Gjest RockOn Skrevet 17. mars 2013 #15 Skrevet 17. mars 2013 Mannen min var egentlig flink med husarbeid, men plutselig forandret det seg, så han ble som din. Da vi fikk barn og i tillegg flyttet, jeg slet med søvnmangel og sov heller enn å vaske, da ble det fort endring. Så nå er det han som er sur hvis det blir for rotete. Jeg ler litt da egentlig..
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2013 #16 Skrevet 17. mars 2013 Slik jeg leser dette har du faktisk ikke en giddalaus mann, men du har litt høyere standarder enn ham og ting blir fikset før han rekker å se at det skal fikses. Han vasker ikke klær fordi du vasker klærne hans lenge før det begynner å nærme seg tomt i første skuff. Han lager ikke mat fordi du serverer før han rekker å bli sulten. Han rydder og vasker ikke fordi du er så nøye at du demonstrerer (!) ved å sette igjen et vinglass på bordet over natta og lage litt smuler på kjøkkenbenken. Det får meg til å tippe at det vanligvis er så shina hos dere at det faktisk ikke er stort behov for ham å rydde... Tenkte det samme
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #17 Skrevet 17. mars 2013 Jeg jobber dobbelt så mye som min samboer, at hun tar mer av støyten hjemme er bare rett og rimelig. Anonym poster: 3de42be2762700bda16f6aca422ebf24
Gjest Vena Cava Skrevet 18. mars 2013 #18 Skrevet 18. mars 2013 Det blir ikke vasket her, om jeg ikke vasker. Oppvasken blir ikke tatt, om jeg ikke rett og slett maser intenst. Klærne blir ikke lagt tilbake i skapet om jeg ikke maser. Maten blir ikke lagd om jeg ikke lager den. Klærne kan aldri vaskes av han, det er min oppgave. Listen går videre. Så nå, alle kjære kg'medlemmer som har irritert seg over dette tidligere. Her var løsningen: Handlingen gikk over en helg. Fredag: To tallerkener, fire glass og bestikk i oppvasken. -Jeg lot det ligge. Klærne ble ikke vasket, men jeg la alle sokkene hans over skapet på kjøkkenet. Samt. Undertøyet. Jeg sølte tilfeldigvis potetgull og brus på kjøkkenbenken. Gikk og la meg uten å rydde. Han var litt rar i humøret, men ingenting ble nevnt. Lørdag: Gårsdagens bestikk og rot var der, og jeg fortsatte. Smurte brødskiver på kjøkkenbenken, tørket ikke smulene opp. Satt et halvfullt glass med juice på benken, og halve brødskiven med ost. Iløpet av dagen hopet det seg opp med oppvask, jeg tok ingenting. Han ble sulten, og til all overraskelse lagde han mat! En ting overstått! Han klaget over at han ikke hadde rene sokker, jeg ga han et par av mine som er altfor små til han. Ja,jøss. Gutten måtte gå med mine små, søte jentete sokker. Undertøy?Han hadde en ren bokser. Jeg sølte og rotet litt mer før jeg la meg, knuste tilfeldigvis litt potetgull på stuegulvet og satt vin glasset fra meg på stuebordet før jeg gikk i seng. Søndag: Jeg skrev en liste over hvem klær som kan vaskes sammen, og hva de skal vaskes på. Hang den over vaskemaskinen. Jeg satt meg i sofaen, slo på tven og slappet helt av. Mens jeg dyttet i meg litt godteri fra gårsdagen og små klagde litt over at jeg var litt sulten. Så kjære dere sier han; det er så rotete her.. Jaja, svarer jeg. Orker ikke ta det nå (noe han pleier å si) Jaggu ble oppvasken tatt, klesvakten ble satt på. Det ble tørket på benken, og vasket og støvsugd. Min liste som da var følgende; Det blir ikke vasket her, om jeg ikke vasker. Oppvasken blir ikke tatt, om jeg ikke rett og slett maser intenst. Klærne blir ikke lagt tilbake i skapet om jeg ikke maser. Maten blir ikke lagd om jeg ikke lager den. Klærne kan aldri vaskes av han, det er min oppgave. Ble snudd helt på hodet i løpet av en rotete, slapp og giddalaus helg! Anonym poster: 140bddfd8eb892991915e5a1d0841ac3 Hva når dett ikke hjelper?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #19 Skrevet 18. mars 2013 da putter man alle de skittene tingene hans i en søppelsekk og setter de på boden Anonym poster: d25eca94e234705ac54949642528221e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå