AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Ser en del tråder hvor folk er under Nav av eneller annen grunn. Så der jeg stadig blant kjente som har ungdommer hjemme. Ved spørsmål, så er svaret at de tar seg et friår. En del havner under de vi kaller soialhjelp. Sover om dagen og er oppe om natten. Syn det er å mye rop om nav. Tenkte på min egen u-tid.Sosialen var for de helt på trynet. De som bodde i noen ussle kommunale hus, og som var dypt nede i flasken. De hadde drukket seg fra jobb, hus og fam. De fikk penger av sosialen, likeså bolig. De var på langt nær så stor gruppe som i dag. Jeg hadde hørt ordet sosialkontor,men ante ikke hvordan ddet så ut innenfor veggene,hadde bilde av en plass der de dårlige ble tatt hånd om. Vi ungene gjorde ulike tjenester igaten. Handlt for folk, passet unger, ryddet i hager for å tjene oss noen kr. Vi ventet på å bli gamle nok til å få oss ordentlig sommerjobb. Det va eneste vi snakket om. Vi strevde med å få en jobb. hadde vi ikke blitt " plukket ut", så var det å ta runden på nytt til bedriftene. Vi jobbet hver sommer, ferie gikk til det. Å slappe av var et fremmedord. Tjene penger var ferie. Vi turde ikke være borte en dag, komme forsent..det skapte dårlig rkte, og vi fryktet for neste år sommerjobb. Når jeg var ferdig med skolen, fikk jeg min første skikkelige jobb. hadde jobbet der i 1.5 år,så ble jeg akutt syk og innlagt på sykehus.Etterhvert etterlyste arb.giver sykmld. Hva? Jeg viste ikke hvordan det var, og hadde ikke tro på at jeg fikk betalt ved å være hjemme enmnd uten å gjøre noe En sommer klarte jeg ikke å få en ordentlig jobb i skoleferien. Da reiste jeg på en gård og plukket jordbær. Gode penger. Avisbringing før og etter skoletid var helt vanlig. Nå skal vist ikke ungdommene gjøre noe. De må få litt fti sier foreldrene ogå. Unger blir oppdradd til noen sarte sjeler, som ikke kan ta i et tak. Anonym poster: e20ee7eb4d937140774e28506b7ccdbc 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 En eller annen form for "angst" er visst blitt den nye folkesykdommen blant unge. Gir jammen mye håp for fremtida, gitt De får håpe olja er like inntektsgivende for sosialstatskassa i fremtida som nå. Anonym poster: 555f4dec3fd329fef6b52460cc29b2a9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Fy søren så dårlig du skriver, slitsomt å lese. Anonym poster: 262a769887fbb1cde8132a19f63267ab
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Fy søren så dårlig du skriver, slitsomt å lese. Anonym poster: 262a769887fbb1cde8132a19f63267ab Stakkars deg som må bruke så mye krefter på å avkode det som er skrevet her. Og mora di burde ha lært deg litt folkeskikk også. Anonym poster: 3b5d7791eba6ea505499d01df73bfe90 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Ja,det er andre tider nå. Jeg vet ikke helt hva som skjedde med tanke på vi som er generasjonen som hadde det slik TS beskriver og frem til dagens navere. for vi er jo foreldrene til dagens navere. En skulle jo tro at vi som generasjon skulle klart å bringe videre gode verdier til våre barn. På generell basis; Er vi ødelagt av den store økonomiske oppgangen som har vært de siste 10-15 år?! Anonym poster: abb01ffbfe62dcb3b5ddbb64cde1dfcb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå