Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at gravide burde holde seg unna å skifte på kattedoen. Hva er det som gjør det farlig for gravide? Jeg har to innekatter med kattedo, så sambo må da overta den jobben. Men hva om han skal være borte i en dag, kan jeg ikke fjerne klumpene selv? Hjelper det med maske og engangshansker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er fordi katteavføring kan inneholde parasitten toksoplasmose! Jeg har en mann som er borte 4 uker av gangen og må derfor tømme doen selv. Jeg bruker hansker og er veldig nøye med å ikke røre noe annet mens jeg holder på. Når jeg er ferdig vasker jeg hendene godt og spriter de. Det anbefales å ta avføringen så raskt som mulig da det visstnok tar ca 24 timer før tokso dannes i doen! :) Det går nok helt fint så lenge du er litt føre var. Du kan jo også sjekke deg hos legen om du har hatt det tidligere, da er du immun. :)

Endret av boks
AnonymBruker
Skrevet

Katter får i utgangspunktet toxo utendørs, så med innekatter er faren svært liten. Engangshansker og normal håndvask holder.

Anonym poster: 0456dda0f3aa9e7eb7417ab04fb34f79

Skrevet

Jeg tok blodprøve hos legen for og se om jeg har toxo (hadde det ikke). Jeg har også to innekatter. Å samboer jobber i nordsjøen der han er 2 uker på. Så da er det 2 uker jeg må tømme den selv. Det skal gå fint så lenge en bruker hansker å ikke tar noen plass med de, og vaske hendene godt etterpå og sprite som det blir skrevet om over her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...