Gjest Anamcara Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Jeg fortalte henne idag at jeg har konvertert til Islam. Hun bare gråt og gråt.. jeg trodde ikke hun var kristen, har ikke lært så mye om kristendommen hjemme og sånt. Og de har sagt til meg at jeg ikke må lese bibelen og hellige skrifter. At jeg kan bli hjernevasket. Og de har sagt klart ifra at det ikke er et liv etter døden osv Men plutselig når jeg fortalte at jeg hadde konverter så ble hun super kristen og hun bare "har jeg ikke lært deg nok om kristendommen"? "burde jeg tvunget deg til å bli konformert" "Vi som ba fader vår sammen *gråte* Så begynte hun å fortelle at hun skal i kirken vær søndag og lære om islam så hun skal få meg tilbake til kristendommen itilegg skal hun plutselig reise til jerusalem. Jeg skjønte ingenting. Hun var ikke-kristen. Og plutselig var hun helt super kristen?? Men en ting er sikkert om hun leser om Islam så er det ingen vei tilbake. Da blir hun muslim
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Jeg fortalte henne idag at jeg har konvertert til Islam. Hun bare gråt og gråt.. jeg trodde ikke hun var kristen, har ikke lært så mye om kristendommen hjemme og sånt. Og de har sagt til meg at jeg ikke må lese bibelen og hellige skrifter. At jeg kan bli hjernevasket. Og de har sagt klart ifra at det ikke er et liv etter døden osv Men plutselig når jeg fortalte at jeg hadde konverter så ble hun super kristen og hun bare "har jeg ikke lært deg nok om kristendommen"? "burde jeg tvunget deg til å bli konformert" "Vi som ba fader vår sammen *gråte* Så begynte hun å fortelle at hun skal i kirken vær søndag og lære om islam så hun skal få meg tilbake til kristendommen itilegg skal hun plutselig reise til jerusalem. Jeg skjønte ingenting. Hun var ikke-kristen. Og plutselig var hun helt super kristen?? Men en ting er sikkert om hun leser om Islam så er det ingen vei tilbake. Da blir hun muslim Å herregud. Seriøst? Uansett, hun er sikkert lei seg fordi alle vet hvordan kvinner behandles i Islam og hvordan mennene oppfører seg. Anonym poster: 0d2cde4db2edef1ff5d3d9de6bc0fc02 45
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Jeg har fått beskjed om at hvis jeg skulle gjøre det samme, altså konvertere til Islam, eller ta med meg en muslimsk partner med hjem, så kan jeg like godt la være å komme hjem. Synes den beskjeden var helt grei, det er sannsynligvis akkurat det samme en muslimsk jente hadde fått høre hvis hun tok med seg en kristen mann hjem til sine. Anonym poster: eb5b4033c0565698c08b48f8c6e99e48 28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Jeg tror nok jeg ville blitt knust om noen av mine barn ble skikkelig ordentlig dypt og intenst religiøse. Altså av den typen som bekjenner seg 100% til en religion og prater om det hele tiden. Men det er meg da. Når det er sagt hadde jeg selvfølgelig respektert det, i hvert fall så lenge de ikke forsøkte å omvende meg. Anonym poster: bc5d30a9d28afc1f9d7e15a2825393a0 12
apekatt Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Gratulerer TS Moren din kommer til å bli vandt med det etter hvert, hun kan ikke bestemme hva du skal tro på. Også er det normalt at moren din blir trist, det ville de fleste blitt (bare se på kommentarene her), men når man finner den ekte Islam, Islam som ikke har blitt ødelagt av kvinneundertrykkende maktmennesker , så vil hun sannsynligvis ikke bry seg om det lenger. 1
Eleutheria Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Lurer på om disse menneskene som sier at islam er grusomt og huffameg kjenner noen muslimer personlig ... Kjenner opptil flere selv, og det er ingen verdens ting med dem som tilsier at islam er en farlig religion. Fins innmari mange muslimer i verden; en brøkdel av dem gjør ting man ikke burde gjøre. Er ikke så mange år siden flere titalls tusen ble drept i kristendommens navn heller Lykke til med å få mammaen din til å roe seg ned! Få henne til å forstå at du fortsatt er den samme personen med de samme verdiene som hun lærte deg - du har bare adoptert noen nye verdier og tankesett i tillegg 6
Gjest Anamcara Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 (endret) Jeg tror nok jeg ville blitt knust om noen av mine barn ble skikkelig ordentlig dypt og intenst religiøse. Altså av den typen som bekjenner seg 100% til en religion og prater om det hele tiden. Men det er meg da. Når det er sagt hadde jeg selvfølgelig respektert det, i hvert fall så lenge de ikke forsøkte å omvende meg. Anonym poster: bc5d30a9d28afc1f9d7e15a2825393a0 Har jeg sagt jeg prater om Islam hele tiden? Gratulerer TS Moren din kommer til å bli vandt med det etter hvert, hun kan ikke bestemme hva du skal tro på. Også er det normalt at moren din blir trist, det ville de fleste blitt (bare se på kommentarene her), men når man finner den ekte Islam, Islam som ikke har blitt ødelagt av kvinneundertrykkende maktmennesker , så vil hun sannsynligvis ikke bry seg om det lenger. Tusen takk Hun godtok det etterpå. Hun sa "Bare jeg er lykkelig, er det viktigst" .Men hun var nok veldig trist ja. Det er sant Lurer på om disse menneskene som sier at islam er grusomt og huffameg kjenner noen muslimer personlig ... Kjenner opptil flere selv, og det er ingen verdens ting med dem som tilsier at islam er en farlig religion. Fins innmari mange muslimer i verden; en brøkdel av dem gjør ting man ikke burde gjøre. Er ikke så mange år siden flere titalls tusen ble drept i kristendommens navn heller Lykke til med å få mammaen din til å roe seg ned! Få henne til å forstå at du fortsatt er den samme personen med de samme verdiene som hun lærte deg - du har bare adoptert noen nye verdier og tankesett i tillegg Jeg tviler på at de kjenner noen. De har bare utrolig mange fordommer dessverre. Jeg tror hun har roet seg ned nå. Da jeg prøvde å forklare at jeg er den samme. Endret 19. mars 2013 av Anamcara
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Søsteren min fant Islam og etter det har hun ikke snakket med meg, snart 2-3 år siden nå. Hilsen fortvilet bror. Anonym poster: 6c216c1f0f5c5b87ed8280c257fe27d5 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 Ja, det er seriøst Hva vet du om det egentlig? Kjenner du noen muslimer? Tviler. Du bare dømmer . Du har fordommer. Jeg kjenner mange, faktisk. Anonym poster: 0d2cde4db2edef1ff5d3d9de6bc0fc02 2
Gjest Tekola Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Tråden er ryddet for hets, krenkelser, personangrep, avsporinger og svar til disse. Ber om at diskusjoner rundt religion tas i egne tråder. Reaksjoner på moderering skal tas på Ris&Ros eller PM. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Har jeg sagt jeg prater om Islam hele tiden? Tusen takk Hun godtok det etterpå. Hun sa "Bare jeg er lykkelig, er det viktigst" .Men hun var nok veldig trist ja. Det er sant Jeg tviler på at de kjenner noen. De har bare utrolig mange fordommer dessverre. Jeg tror hun har roet seg ned nå. Da jeg prøvde å forklare at jeg er den samme. Så bra TS! Det går seg til etter hvert. Kunnskap er tingen. Da virker det ikke skummelt. Hilsen ateist som mener religionsfrihet er en undervurdert menneskerettighet! :-) Anonym poster: 59e3bef297d2f5d010e14ce850f51d04 3
yes2yes Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Gratulerer med valget. Det er godt å se at man har funnet sannheten i de Abrahamske-religioner. Din mor er fortviler over at datteren går en annen vei enn hun selv, og det er helt normalt. Som muslim vet du nok hvordan man må behandle sin foreldre, så ikke ta deg nær av dette sjokket hennes. Oppfør deg som du vanligvis gjør med henne (innenfor dine religiøse grenser), og la henne se at ho er din mor som du vil stille opp for uansett. Det er gledelig om dette får henne til å praktisere mer av kristendommen og få kunnskap om nok en abrahamsk religion, men det er synd om hun skal bli religiøs bare som en motreaksjon på at du ble det, om det ikke ligger dypere i hjertet hennes. Konverteringer skaper ofte strid i familier, men det er sjeldent jeg har sett det ende opp med at foreldrene blir mer religiøse innen sin religion, når de i utgabgspunktet ønsket å holde datteren unna den samme praksisen. Uansett, dere er familie og ingen skade skjedd, så ta det rolig og fortell gjerne hva forskjellene fra ditt liv før og ditt liv nå er. Antageligvis er det ikke stort til forskjeller i forholdet som mor og datter.
Gjest Earth Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Dette er sikkert veldig vanskelig for både deg og din mor TS, men om du føler at dette er det riktige for deg, må du gjøre det. Ønsker deg masse lykke til, du kunne kanskje ha fortalt henne litt om dine grunner til hvorfor du konverterer og gi henne litt info om islam. Det ordner seg nok:)
Gjest Tekola Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Avsporinger og krenkende utsagn fjernet. Minner igjen om at dette ikke er en tråd for religionsdebatt. Tekola, mod.
LukaFrost Skrevet 20. mars 2013 #16 Skrevet 20. mars 2013 Meget forståelig at din mor ble knust av at du har konvertert til islam. Jeg hadde også grått om barnet mitt hadde konvertert. 4
The Kitten Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 Jeg fortalte henne idag at jeg har konvertert til Islam. Hun bare gråt og gråt.. jeg trodde ikke hun var kristen, har ikke lært så mye om kristendommen hjemme og sånt. Og de har sagt til meg at jeg ikke må lese bibelen og hellige skrifter. At jeg kan bli hjernevasket. Og de har sagt klart ifra at det ikke er et liv etter døden osv Men plutselig når jeg fortalte at jeg hadde konverter så ble hun super kristen og hun bare "har jeg ikke lært deg nok om kristendommen"? "burde jeg tvunget deg til å bli konformert" "Vi som ba fader vår sammen *gråte* Så begynte hun å fortelle at hun skal i kirken vær søndag og lære om islam så hun skal få meg tilbake til kristendommen itilegg skal hun plutselig reise til jerusalem. Jeg skjønte ingenting. Hun var ikke-kristen. Og plutselig var hun helt super kristen?? Men en ting er sikkert om hun leser om Islam så er det ingen vei tilbake. Da blir hun muslim 1
Bernardette Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har fått beskjed om at hvis jeg skulle gjøre det samme, altså konvertere til Islam, eller ta med meg en muslimsk partner med hjem, så kan jeg like godt la være å komme hjem. Synes den beskjeden var helt grei (...) Hadde mine foreldre kommet med et så hjernedødt utsagn kunne jeg glatt latt være å ha mer med dem å gjøre. Heldigvis er ikke det aktuelt, da de begge er utstyrt med hjerne.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 Hva er det med folk som skriver "vet jo hvordan kvinnene og mennene er i Islam"?? Slike utsagn kommer kun av uvitenhet.. Jeg er gift med en muslim, men tror ikke på gud selv... Jeg har vært i hjemlandet hans, Irak.. Jeg blir godt mottatt av familien hans... Jeg kan godt sitte og snakke med søstrene hans om sex... Vi kan tulle om "på kanten" ting mens vi spiser middag.... Alle folk er forskjellige, muslim som kristen... Man skal ikke ta alle under en kam altså! Anonym poster: 55b16a6c69b19d664544f69a91551111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå