Gå til innhold

Venninne som blir utestengt - hvordan "forklare"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber er vi en fin gjeng med jenter på rundt 20 år. Nå har en invitert noen av disse jentene til jentekveld, da inkludert meg. Hun har med vilje utelatt et par stykker, og en av disse er en jeg har vært venninne med i mange, mange år på privaten. Grunnen til at hun ikke er invitert, er at hun er fryktelig negativ, dømmende og har svært få felles interesser med resten av jentene. MEN allikevel vet jeg at hun kommer til å ta seg veldig nær av at hun ikke har blitt invitert. Hun forstår ikke selv hvordan hun oppfører seg, og mener det er andre som gjør ting feil - for eksempel blir hun irritert over folk som er i godt humør eller har noe å glede seg over. ("Det er så plagsomt med folk som er så glade hele tiden..." er standard fra henne)

Selv syns jeg det er veldig synd at vertinnen ikke bare kunne invitere alle, mens det samtidig er forståelig. Venninnen min ville bare laget dårlig stemning uansett. Hun er ikke på samme bølgelengde som resten av oss om jeg kan si det sånn, hun er rett og slett så negativ at det skaper skikkelig dårlig stemning. Allikevel vet jeg at hun kommer til å bli skikkelig såret av at hun ikke er invitert (selv om hun hadde irritert seg over alt og alle hvis hun hadde vært der..), og at hun kommer til å se på meg som syndebukken for at jeg går uten henne.

Noen som har tips i denne situasjonen? Vil ikke at hun skal klandre meg - det er jo tross alt hun som har oppført seg på en sånn måte at man ikke vil ha henne med i gjengen. :/

Anonym poster: 2967699089e7ae1a6ba298e5c7e377d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så viktig at hun ikke er der, hvorfor nevne det i det hele tatt? Jeg ville blitt enda mer såret av og få vite på forhånd hvorfor JEG ikke blir invitert, enn å finne ut at noen på jobben har hatt en liten samling i ettertid uten meg.

Anonym poster: 9708c9502d0f6383392c1842ef61dd3b

Skrevet

Vanskelig. Du får vente til hun eventuelt tar det opp med deg, og så si at det kan være fordi hun ofte virker negativ på omgivelsene.

En annen sak er at jeg synes nok det er dårlig gjort av hun som arrangerer jentekvelden å bare utelate et par stykker, selv om det kan være forståelig. Det kommer jo også litt an på hvor mange dere er, men hvis godt over halvparten er invitert og bare et par blir stående utenfor så er ikke det helt snilt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å si det til henne direkte at hun ikke blir populær blant andre hvis hun oppfører seg sånn. Altså veldig tydelig.

Det kan hende at hun ikke vet hvorfor andre trekker seg unna.

Anonym poster: 979c342b86d82ba67644bad4604c6fd1

Gjest LineaAlba
Skrevet (endret)

Kanskje du burde være ærlig med venninna di og fortelle henne hvordan hun blir oppfattet noen ganger? Det kan være til stor hjelp for henne, selv om det blir sårende der og da. Det er mye bedre å være ærlig, enn å sitte i en stor venninnegjeng og baksnakke og unngå vedkommende.

Endret av LineaAlba
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om hun er negativ og sånne ting synes jeg det er en uting å utelate bare en eller noen fra slike sammenkomster. Så akkurat i denne saken så mener jeg at det er vertinnen som er den største tosken.

Jeg ville sagt så enkelt og greit at; Ja jeg synes også det var leit at du ikke ble invitert, men jeg vet at vertinnen og en del andre synes du er fryktelig negativ og at de blir sliten og lei seg av det. Tror det er derfor hun ikke har invitert deg fordi hun vil være sikker på en hyggelig kveld. Vil du bli invitert ved en senere anledning vil jeg anbefale deg å tenke litt mer igjennom hvordan du fremstår. Jobb med å være med blid, hyggelig, positiv og imøtekommende.

Anonym poster: 28904e25b681a5f4ed43663555cddfab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et Face-arrangement med få folk, eller kan du komme unna med at du bare regnet med at hun var invitert hun også? Ikke nevne noe før den kvelden, dra dit selv, og dersom hun senere lurer sier du bare at du ble litt overrasket over at hun ikke var der?

Then again, jeg er jo mann. Mye mulig det er klin umulig for venninner å dra på jentekveld uten å ha pratet sammen om det først - jeg har inntrykk av at mye må avtales, mens kompiser og jeg fint kan finne på å plutselig bare sitte i hver vår ende av samme buss på vei til samme sted :)

Anonym poster: d8b539e349558dd040160d87f071a02f

AnonymBruker
Skrevet

Har du alle vennene dine med deg hvor enn du går?

Blir alle dine venner invitert dit du blir invitert?

Ikke legg deg opp i at vertinnen ikke inviterer henne, det er en sak mellom dem.

Hvis venninnen din klandrer deg så er det hennes problem. Dere er ikke barn.

Anonym poster: dfb113121a1d03b0d3822b6e5d133da9

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke du har plikt til å forklare noe som helst. Du er "uskyldig" her. Det er bare å late som du ikke aner hvorfor hun ikke er invitert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...