Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg skal i løpet av sommeren flytte sammen med kjæresten min. Siden han eier og jeg leier for tiden er det naturlig at jeg flytter inn hos han.

Siden vi begge har bodd for oss selv de siste par årene betyr det at vi begge har alt vi trenger av møbler og ting. Det vil si at om jeg tar med noe inn i hans leilighet - så må noe annet ut.

Han sier at vi skal bytte ut noen av møblene med mine siden han vil jeg skal føle at det er mitt hjem også, så det er helt i orden.

Det jeg er ute etter er litt erfaringer på hvordan dere løste det, hvordan dere fordelte osv..

Det har forøvrig aldri bodd noen annen dame der med han, så jeg slipper det jeg har sett tendenser til her inne, altså at leiligheten føles som "hennes".

Setter pris på alle erfaringer :)

Anonym poster: 0be13a9e80a742e14db6a0ec8706db40

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Min erfaring er at det er smart å beholde ting i tilfelle brudd. Det er kanskje kynisk, men det er jo en mulighet for at det blir slutt, og da er det greit å ikke stå på bar bakke.

Jeg snakker da hovedsaklig om dyre hvitevarer som kan oppbevares på loft/kjeller/i garasje osv, men det skader ikke å beholde et par esker kjøkkenredskap og lamper/lysestaker/pynt.

Gjest Gjest
Skrevet

Behold det dere liker best hos begge, og selg resten. Kjøp også noe nytt som dere eier sammen, tror det styrker samboerfølelsen. Sats 100%, og ikke tenk på hva som kan skje i tilfelle brudd. Det synes jeg er veldig, veldig lite seriøst. Man bør jo vente til man er helt sikker på hva en vil med å flytte sammen da. Er jo ikke noe man gjør bare for moro skyld.. Eller??

AnonymBruker
Skrevet

husk å få kjøpt deg inn i leiligheten hans også. Det har vært så mange saker i media i det siste om damer som har kjøpt mat og mannen har betalt leilighet, og da sitter igjen med denne ved brudd.

Anonym poster: 9bed3e24da555ecac5cbf621cd9d8d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd, tar de med meg videre :)

Ja, jeg skal kjøpe meg inn i leiligheten hans når jeg er ferdig med studier våren 2014, inntil da har vi skrevet en avtale som jeg kommer godt ut av om det skulle komme et brudd, noe jeg selvfølgelig ikke tenker alt for mye på, men med skilsmisseprosenten så må man jo ha det i bakhodet at man skal være økonomisk sikret.

Anonym poster: f1ef622bb0f806cf9de4465b90c3ab5d

Skrevet

Når jeg og kjæresten flytta sammen i fjor høst, hadde vi det samme problemet. Jeg flyttet inn hos han og tok med meg flere av møblene mine. Føles som min leilighet, både ja og nei. Selv med møblene mine. Men vi har fortsatt 2 av veldig mye. Ofte greit å ta vare på noe av det siden man aldri vet hva som skjer med forholdet.

Skrevet

Behold alt ditt, skriv samboerkontrakt og prøv å kjøp deg inn i leiligheten. For all del, tenk om det blir slutt.. Jeg mistet selv alt jeg eide da min eks samboer var eneste i kontrakten og det ikke var noen samboerkontrakt over hvem som var hvem sitt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...