Arkivskap Skrevet 25. mars 2013 #81 Skrevet 25. mars 2013 Da har jeg skummet gjennom tråden og tenker at jeg må være ganske teit. Jeg tror faktisk de fleste syns det er greit og artig å hjelpe til i bryllup! Tror betaling er noe de ikke forventer, men er glade når de faktisk får. Jeg har hjulpet til i noen brylluper, og når jeg har takket ja, så har jeg ikke forventet noe. Jeg har alikevel fått penger i etterkant, og det syntes jeg egentlig var litt unødvendig! Nå kommer det selvsagt helt ann på hvem det er til da, er ikke like artig å hjelpe til når du ikke kjenner brudepartet. Jeg bor på et lite sted, der alle kjenner alle. Kanskje terskelen får å stille opp er mindre på slike steder? Det som er vanlig her jeg bor er at nærmeste familie blir bedt i hele bryllupet, fjernere familie og venner til kaffen og andre bekjente hjelper til. Enkelt og greit! 2
Evie Skrevet 25. mars 2013 #82 Skrevet 25. mars 2013 200,- kr timen for kveldsjobbing for en under 18 år er langt fra skitdårlig. Det er mye mer enn de ville fått om de jobbet kveld på kiosk eller liknende. Jeg mener også at de bør få mer enn 1000 kroner hver. Utfra det TS skriver over her, så må det iallfall regnes at de "jobber" i 5 timer den kvelden. Minst! 200 kr timen for kveldsarbeid er skitdårlig, selv for ungdommer. Så jeg tenkte som Gjest - at de burde få 2000 hver seg. (= 400 kr timen i 5 timer). Men, hva med å ta en prat med de om hva de selv forventer av betaling? Anonym poster: 758e01b77302dbef4cc3bd0d84ca28f2 1
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2013 #83 Skrevet 25. mars 2013 Vel, vel, dere tar fremdeles ikke poenget ser jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #84 Skrevet 25. mars 2013 Vel, vel, dere tar fremdeles ikke poenget ser jeg. Nøyaktig samme tanke som min. Poenget går dem hus forbi Anonym poster: 758e01b77302dbef4cc3bd0d84ca28f2
Arkivskap Skrevet 25. mars 2013 #85 Skrevet 25. mars 2013 Poenget vi ikke tar er at dere mener ungdommen nå til dags har så mye bedre ting å gjøre en lørdagskveld enn å hjelpe til i et bryllup for bekjente for luselønn. Heldigvis bor jeg et sted der folk faktisk hjelper hverandre fordi man har lyst! Her gjør jeg tjenester for noen og får tjenester tilbake. Slik er det. Flere har faktisk spurt om de skal hjelpe til i bryllupet mitt. Det helt uten tanker om betaling.
Pearl2.0 Skrevet 26. mars 2013 #86 Skrevet 26. mars 2013 Jeg synes det er morsomt at flere her inne mener at ungdommer har så mye å gjøre på lørdagskvelden at de ikke kan avse EN kveld ila et år hvor de hjelper til i et bryllup. Som mange andre sier så er ungdommene som hjelper til ofte bekjente av brudeparet og velvillig stiller opp, det handler om å gjøre en vennetjeneste. Der jeg kommer fra er det i alle fall slik at slikt går på rundgang i nabolaget/vennekretsen, slik at alle tar i et tak når det er noen som trenger hjelp. Hvis man skal krangle på 200 kr i timen fordi man har andre ting å gjøre så får man heller si takk, men nei takk. Det er nå det jeg mener 2
Gjest O___o Skrevet 28. mars 2013 #88 Skrevet 28. mars 2013 500,- til 1000,- Minstelønn for ansatte i den alderen er vel ca rundt 100,- pluss / minus. Helgetillegg ligger vel på rundt 25% av timespris.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå