Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 Liker du tilbehør ? Hva spiser du av dette?: Rødbeter,sylteagurker, sennep,ketchup,thousand island dressing,tyttebærsyltetøy,chillisaus,hp saus, tabasco, surkål ,rødkål osv....?
Arkana Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Har vi salat spiser jeg gjerne dressing med, noen ganger Thousand Island, men som oftest lager jeg dressingen selv, det er veldig avhengig av hvilken type salat jeg spiser. Sennep på pølser, tyttebær til vilt (men lager jeg viltgryte er det tilsatt allerede), ellers ingenting. Tabasco, chilisaus og slikt har jeg i retten mens jeg lager den, den skal være ferdig krydret når den kommer på bordet. Ketchup kan jeg ikke fordra, det ødelegger all mat. Rødbeter og sylteagurk kan jeg spise på brødskiver da, men ikke til middag.
Gjest 3llie Skrevet 25. mars 2004 #3 Skrevet 25. mars 2004 Liker du tilbehør ? Hva spiser du av dette?: Rødbeter,sylteagurker, sennep,ketchup,thousand island dressing,tyttebærsyltetøy,chillisaus,hp saus, tabasco, surkål ,rødkål osv....? Alt sammen..! :D
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Skikkelig kresen, jeg... Salater er godt, men jeg liker kun dressing basert på olje eller rømme. Liker ikke syltede grønnsaker. Heller ikke ketchup, surkål, rødkål o. l.
Gjest Embla s Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Chili!! Har bittesmå, supersterke tørkede chilis som jeg smuldrer over maten (da er det lurt å ikke gni seg i øyet etterpå...) eller jeg bruker chiliolje (solsikkeolje og chilipasta som har stått et døgn).
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Chili!! Slimhinner generelt bør man ikke røre etter å ha tatt i chili... Chili er genialt. Hvitløk også... Finnes slike marinerte hvitløksbåter - nam.
Gjest Embla s Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 Hehe, du har så rett. Slimhinner og tynn hud.. Spesielt menn bør tenke seg om to ganger før de går og tisser etter at de har renset chilis
Gjest Seleena Skrevet 25. mars 2004 #9 Skrevet 25. mars 2004 Liker du tilbehør ? Hva spiser du av dette?: Rødbeter,sylteagurker, sennep,ketchup,thousand island dressing,tyttebærsyltetøy,chillisaus,hp saus, tabasco, surkål ,rødkål osv....? Alt utanom chillisaus og Hp saus.... NAM: Rødbet og sylteagurk.....
Klips Skrevet 25. mars 2004 #10 Skrevet 25. mars 2004 Elsker tilbehør. (Men Thousand Island? Blææææh!) Kanskje egentlig litt mindre trauste tilbehørsting enn det som blir nevnt her... når jeg tenker meg om. Sjelden jeg har mat som det passer sylteagurker eller rødkål til. :oops:
Gjest Starya Skrevet 25. mars 2004 #11 Skrevet 25. mars 2004 Liker du tilbehør ? Hva spiser du av dette?: Rødbeter,sylteagurker, sennep,ketchup,thousand island dressing,tyttebærsyltetøy,chillisaus,hp saus, tabasco, surkål ,rødkål osv....? Av dette kan jeg spise sennep (kun på pølser i brød), ketchup, dressing (i bittesmå mengder), tyttebærsyltetøy, chilisaus.
Gjest Lea Skrevet 25. mars 2004 #12 Skrevet 25. mars 2004 Jeg er kresen når det gjelder tilbehør. Ketshup spiser jeg og oljebaserte dressinger. Takler ikke rømme og majones. Sylteagurker og rødbeter liker jeg ikke. Holder meg til tomater eller paprika på brødskiva. Er ikke glad i store mengder BBQ-saus. Men jeg elsker jalapenos og chili. Hvitløk også.. Sennep spiser jeg kun på ostesmørbrød og da i små mengder. Tabasco brukes mye. Surkål er ikke godt. Tyttebærsyltetøy liker jeg, men ikke ved siden av varm mat. Husker at jeg spiste tyttebær først og varmmat etterpå da jeg var yngre Er egentlig ikke kresen i matveien, men når det gjelder tilbehør er det annerledes.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2004 #13 Skrevet 26. mars 2004 Av det som er nevnt her bruker jeg ofte senep, ketchup og thousand island-dressing. K
Fru Snurp Skrevet 26. mars 2004 #14 Skrevet 26. mars 2004 (Men Thousand Island? Blææææh!) Så enig, så enig!!! Ferdige dressinger generelt smaker sjelden godt Men alt det andre liker jeg godt :-)
NullHull Skrevet 26. mars 2004 #16 Skrevet 26. mars 2004 Suragurk. Elsker suragurk ! Dressing: må være yoghurtdressing! Ketchup-ja takk så lenge det er Heinz. Løksalt, urtesalt, hvitløksalt, persillade, osv. osv. Elsker salter og krydderblandinger! (men regnes kanskje ikke som tilbehør..?)
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #17 Skrevet 26. mars 2004 Jeg bruker alt mulig av tilbehør og masse av det.
Elze Skrevet 26. mars 2004 #18 Skrevet 26. mars 2004 Liker du tilbehør ? Hva spiser du av dette?: Rødbeter,sylteagurker, sennep,ketchup,thousand island dressing,tyttebærsyltetøy,chillisaus,hp saus, tabasco, surkål ,rødkål osv....? Ja, jeg liker tilbehør, men spiser ikke mye av det du nevner her sånn til daglig... Sennep (Dijon) og chilisaus er det eneste jeg har i skapet av det du nevner. Spiser alt det andre hvis jeg får det servert - men ikke sammen håper jeg 8) Liker f.eks. pesto, sweet chili sauce, bbq-saus, majones, aioli, tzatsiki, soyasaus, dressing som ikke er thousand island, egentlig det meste. Og all slags krydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå