Anjah Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Ja, jeg vet det opprettes stadig nye tråder her på KG om aborter og graviditeter. Men har nå søkt litt rundt på forumet uten å finne tilsvarende tråd. I forgårs fikk jeg utrolig kraftige magesmerter. Så kraftige at smertestillende ikke hjalp nevneverdig. Jeg trodde først at det var menssmerter, siden jeg har ventet på blødningen, men skjønte etterhvert at dette ble for voldsomt. Smertene satt i venstre side, nederste del av magen. Med stråling til venstre rygg, og nedover venstre lår faktisk... Det kjentes ut som små rier på det verste. Jeg kontaktet legevakten, og ble undersøkt. Joda, det viste seg at jeg testet positivt på gravidtest, og at smertesymptomene kunne minne om tegn på svangerskap utenfor livmoren. Dagen etter ble jeg sendt til sykehuset for ultralyd. Hadde fortsatt sterke smerter, men ikke fult så ille som kvelden før. Ultralyden kunne ikke konkludere med noe, da det var for tidlig å se noe (tydeligvis gravid i uke 5) Jeg har fått en blødning, men den er veeeeldig sparsom. I dag er jeg så og si smertefri. Jeg skal tilbake til sykehuset i løpet av uken for videre kontroll. Sykehuset tar det seriøst, da jeg allerede har vært nødt til å fjerne egglederen på høyre side pga svangerskap utenfor livmoren. Har noen andre vært igjennom dette? Slike voldsomme smerter, sparsom blødning og likevel behold barnet i magen? Eller er symptomene mine klassisk på et svangerskap som går til grunne? (Forrige gang jeg aborterte, var smertene liknendes, men jeg fossblødde)
Superlilje Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Da jeg var gravid utenfor livmor hadde jeg sparsom blødning og smerter som kom og gikk. Hadde smerter fredag ettermiddag og kveld (6 uker), men de gav seg og kjente ikke noe mer før natt til mandag. Blødningen stoppet også opp litt og så begynte det på igjen, men var egentlig mest rødbrun utflod. Det ble oppdaget på ul den mandagen da jeg var 6+3 uker på vei, og ble operert samme kveld. Men krysser fingrene for at det ikke er det hos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå