Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er fem måneder siden fødsel nå (keisersnitt) og jeg har vært plaget med hemoroider siden. Det har for så vidt "gått greit", greit nok til at jeg ikke har mannet meg opp til å gå til lege med det hvertfall... Plagene kommer og går litt, men forverres etter f.eks samleie. Kjenner ikke hemoroide på utsiden liksom, så ikke sånn som kan dyttes inn igjen, så mistenker at det ligger rett innenfor. I dag derimot var det blod på papiret. Tror ikke det var i avføringen. Må jeg til lege nå? Eller er dette normalt?

Anonym poster: 27ba587d287f0d641026d55756ddf4e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det er ganske normalt at hemorider blør til tider. jeg har også hemorider som blør innimellom, aldri vært til legen med det. Bruker krem i perioder de er ekstra plagsomme bare.

Anonym poster: 5d4e955173314a3a81bf53ecb8c36eb2

Skrevet

Jeg tror jeg ville forsøkt med Alcos Anal stikkpiller når plagene er som verst Synes de virker bedre på innvendige hemoroider enn bare krem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at hemoroider blør litt av og til, de kan få rifter. Hvis det er lyst, friskt blod, er det sannsynligvis fra en liten rift. Blod i avføringen er gjerne mørkere. Ingen grunn til å gå til legen fordi om du har fått en liten rift, de gror raskt og er ikke farlige. Men hvis du blør MYE, eller veldig ofte, er det kanskje greit med en tur til legen. Men å operere hemoroider er ikke noe man gjør for moro skyld, de sitter jo på en plass det er lett å få komplikasjoner og infeksjoner etterpå. Så hvis du ikke har smerter eller andre store plager, tror jeg det er best å ikke operere dem. Stikkpiller fungerer bedre enn krem på innvendige hemoroider. Scheriproct stikkpiller er reseptbelagte, mens Alcos Anal er reseptfrie.

Anonym poster: b857de5b7d3bd72c38c912e272565019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...