Mann 42 Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Jeg har akkurat gjort meg ferdig med det nye Tomb Raider. Og det er dritbra. Det har selvsagt mange av de gamle elementene fra tidligere TR-spill, men i tillegg er det en psykologisk og emosjonell dybde i det som jeg for min del ikke har sett i noe spill tidligere. Det byr på mange utfordringer, både i fht å finne ut hvordan Lara skal komme seg fra A til B i diverse krypter, uoversiktlige miljøer der det krever mye oppfinnsomhet for å komme seg frem, og et ganske stilig utvalg av våpen. Min favoritt var pil og bue. Det er Laras første våpen, men etter hvert kommer det også til pistol, klatreøks, maskinpistol og en hagle med pistolgrep. Dette er en sk "origin story", som ville vært relativt troverdig psykologisk som film. Veien fra uskyld til ass kicker har sjelden vært skildret bedre i videospill. Manuset er veldig bra, og visuelt er det en drøm. Kryptene flyter over av grimme, groteske detaljer, overflateteksturen gir en veldig realistisk følelse, naturscene er fantastiske, og det er noen klatrescener der som nesten gav meg høydeskrekk. Og når det er action, så er det action for alle penga. Det er bryet verdt å gå for 100% fullførelse av alle områder og challenges, for det åpner noen gallerier med concept art og video som er virkelig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå