Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei :)

Jeg er fortiden veldig blakk og gikk nettopp tom for min favoritt krem :cry:

Siden huden min er veldig tørr og sensitiv måtte jeg bare ta det jeg hadde og tydde til Decubal Recover, som jeg har brukt i litt over en uke nå. Det fungerer faktisk veldig fint! Huden min har fått finere glød og blitt jevnere. Den føles bedre! Må også nevnes at jeg har renset huden bare om kvelden og brukt kun kaldt vann på bomull om morgenen. Kan ha hjulpet det også.

Det som bekymrer meg litt er ingrediensene. Den inneholder Vann, Cocos nucifera, Glycerin, Isopropyl myristate, Lanolin, Petrolatum, Polyglyceryl-3, Methylglucose distearate, Glyceryl stearate, Tocopherol, Cetearyl alcohol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ceteareth-20, Dimethicone, Propylparaben og Sitronsyre.

Noen som vet hva noen av disse er evt. hvor jeg kan finne informasjon om det. Det kan jo ikke være bra å smøre huden sin med glyserin og petrolatum!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuddly
Skrevet

Vet bare at hudpleieren alltid advarer mot lanolin i ans. produkter.

Gjest Ethereal
Skrevet

Lanolin kan tette porene og gi kviser, ellers er vel ingrediensene mer eller mindre OK. Det vil alltid være noen som hyler at "mineralolje (petrolatum) må vi ikke bruke på huden, men like fullt inneholder de fleste hudkremer slik olje. Glyserin er en type alkohol som har en god evne til å binde fuktighet. Dimethicone er en type silikon, og gjør kremen og huden glatt, parabener (som mange heller ikke liker) er tilsatt som konserveringsstoffer, for å hindre bakterievekst i kremen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Ethereal!

Tusen takk for nyttige opplysninger! Vet du et sted på nettet hvor jeg kan lese mer om dette? Syns det er litt interessant!

Bare noen dager til nå, så kan jeg bestille ny skin smoothing cream. Den er god!

Gjest Ethereal
Skrevet

Egentlig har jeg ingen gode linker, men hvis du leser tysk rimelig bra, kan du prøve www.oekotest.de, mulig du finner noe informasjon der inne.

• 2 år senere...
Skrevet

Noen som har bra nettsider om dette emnet?helst på norsk,svensk el eng..

Noen som kjenner til en side?

• 11 måneder senere...
Skrevet

www.zerozits.com. Kan dette være noe for, kanskje? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...