Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, en venn var i knipe og for ikke å bli kastet ut lånte jeg ham 5000 boks. Et par uker senere kom han gående i noen veldig spesielle sko, digre, svarte og røde, et eller annet uforståelig for meg.

Jeg spurte om disse skoene og han sa at "disse måtte han bare ha", og de kostet altså 3000 kr. Han hadde ikke noe penger til meg nå, men skulle betale senere.

Jeg synes det var ganske utrolig at han prioriterte disse skoene framfor å betale tilbake, hva synes dere??

Hva bør jeg gjøre? Jeg skulle gjerne hatt disse pengene nå, jeg lovet kjæresten at vi skulle på ferie i sommer og prisene blir jo bare dyrere og dyrere, bør helst bestille så fort som mulig men kan jo ikke det uten nok penger, og får jeg pengene om et par måneder er det sikkert blitt for dyrt..

Noen som har råd? Tror nok jeg må se langt etter de pengene og ferien for den saks skyld..

Anonym poster: 6760425e26165bf1d967b60774f0d130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør aldri låne vekk penger du ikke har råd til å miste, og låner man bort bør man ha en form for kontrakt, gjerne skriftlig.

Hva du kan gjøre? Snakke med han. Har dere kontrakt? Noe å vise til? Hvis han har slike prioriteringer at han heller kjøper nye sko framfor å betale deg tilbake kan det se ut som du kanskje aldri får tilbake pengene.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 6
Skrevet

Jeg låner ikke vekk større beløp enn 2-3.000 til folk hvor det er ikke lillehjernen fungerer. Hos vedkomne så fungerer tydeligvis veldig lite av hjernen hans.

Skrevet

Ikke lån penger til venner om du ikke har råd til å miste dem.

• Liker 1
Skrevet

enig med Yvonne her. Vil også føye til at det er dumt å blande økonomi og vennskap, høres ikke ut som om vennskapet kommer til å overleve dette.

Og han er selvsagt en forkastelig fyr som kjøper noe som helst framfor å betale tilbake til deg. Og sko til 3000 når du skylder en venn 5000 og åpenbart er i en vanskelig økonomisk situasjon viser veldig tydelig hvilke prioriteringer denne mannen har. Jeg tror ikke du får tilbake pengene dine. Dessverre...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Tropp opp på døren hans med noen kompiser og krev pengene tilbake. Tro meg han vil ikke mukke og gi deg pengene dine ganske så hurtig.

AnonymBruker
Skrevet

Luksusfellen neste!

Anonym poster: 1bcf078331b9eb2ae001670ede11a15f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, råd: Si til ham at du skal ha pengene tilbake den 2. april.

Får du dem ikke, kommer du og en haug med andre og banker dritten ut av ham :)

Anonym poster: e4fa65f446608cd53074a1e50435b8c6

Skrevet

Er enig i at det er lurt å sette en dato for når du vil ha pengene tilbake.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

For en ufordragelig ting å gjøre!

Jeg synes du burde snakke med ham ansikt til ansikt. Inviter ham på filmkveld eller tur på cafe, snakk litt om løst og fast slik at han er avslappet og "mottakelig" når du tar opp temaet. Og så er du streng og bestemt og sier "jeg lånte deg 5000 kroner, og vil ha de tilbake innen 2 uker." Og så lar du ham svare. Ikke ta opp skoene eller ferien, fordi dette vil avspore samtalen. Snakk kun om pengene og datoen for innlevering. Hvis du synes han virker upålitelig kan du be ham signere et papir med låneavtalen på.

Dette ordner seg så lenge DU er tøff nok! Husk: ikke ta opp lånet på tlf/mobil. Ikke diskuter. Ikke la samtalen spore av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...