Sacky Skrevet 16. mars 2013 #1 Del Skrevet 16. mars 2013 Hei. Jeg har bare et spørsmål angående huslån. Nå er jo egenkapitalen gått opp fra 15% til 35%, så det skal visst være nesten umulig for unge å få kjøpt egen bolig før vi er 30-40 år. Typen min mangler noen hundre tusen for å få lån på et hus han har sett på, når han skal kjøpe alene. Jeg har gått arbeidsløs, men har nå fått meg en fulltidsjobb i en butikk på et senter. Jeg har ikke mye i egenkapital, men har han en sjanse å få lån til huset om vi kjøper som par med inntektene jeg får nå også? Det er jo ikke beste lønna jeg får, men uansett.. Bare tenkte å høre, før vi evt. går til banken med det Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet 16. mars 2013 #2 Del Skrevet 16. mars 2013 Hvor har du hørt at det har blitt 35%? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacky Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mars 2013 Hvor har du hørt at det har blitt 35%? Noen venninner som sa det, og det var en artikkel om det et sted for et par uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #4 Del Skrevet 17. mars 2013 Det er fortsatt 15% egenkapital-grense. Men i realiteten driter bankene i det 2 av 10 tilfeller. Spørs på deg som kunde hvilken utdannelse og/eller jobb du har. Men 15% er fortsatt den generelle grensa. Det har vært SNAKK om å øke til 20%, men det er ikke gjennomfør enda. Hvorfor tar dere ikke bare et møte med banken? Husk lønnsslipper og evnt arbeidskontrakt for fremtidlig jobb og slikt. Anbefaler dere dog ikke om å ta opp for mye lån nå. Renten er på vei opp, og boligprisveksten KAN stoppe opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå