Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har bare et spørsmål angående huslån.

Nå er jo egenkapitalen gått opp fra 15% til 35%, så det skal visst være nesten umulig for unge å få kjøpt egen bolig før vi er 30-40 år. Typen min mangler noen hundre tusen for å få lån på et hus han har sett på, når han skal kjøpe alene. Jeg har gått arbeidsløs, men har nå fått meg en fulltidsjobb i en butikk på et senter. Jeg har ikke mye i egenkapital, men har han en sjanse å få lån til huset om vi kjøper som par med inntektene jeg får nå også? Det er jo ikke beste lønna jeg får, men uansett..

Bare tenkte å høre, før vi evt. går til banken med det :)

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du hørt at det har blitt 35%?

• Liker 3
Skrevet

Hvor har du hørt at det har blitt 35%?

Noen venninner som sa det, og det var en artikkel om det et sted for et par uker siden.
Gjest Skogmann
Skrevet

Det er fortsatt 15% egenkapital-grense. Men i realiteten driter bankene i det 2 av 10 tilfeller. Spørs på deg som kunde hvilken utdannelse og/eller jobb du har. Men 15% er fortsatt den generelle grensa. Det har vært SNAKK om å øke til 20%, men det er ikke gjennomfør enda.

Hvorfor tar dere ikke bare et møte med banken? Husk lønnsslipper og evnt arbeidskontrakt for fremtidlig jobb og slikt. Anbefaler dere dog ikke om å ta opp for mye lån nå. Renten er på vei opp, og boligprisveksten KAN stoppe opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...