Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler at jeg har rotet meg opp i noe nå.. Sitter igjen med dårlig samvittighet. Møtte en kar på nettdating for et par uker siden. Vi har møttes hver dag siden det.

Jeg synes tidlig han begynte å virke kontrollerende (som i sjekke venneliste på fb, ringe/sende flere meldigner daglig om hvor jeg var osv) samtidig som jeg har følt meg veldig presset til å ha sex. Jeg ønsker ikke å ha sex før jeg stoler på den andre parten. Pr. nå klarer jeg ikke å stole på ham, og det føles da feil for meg å ha sex. Dette har vi snakket om flere ganger, men da får jeg bare tilbake at jeg må forstå at gutter har behov.

Vi har allerede kranglet flere ganger, og jeg føler at han fyrer opp og blir sint fort.

Jeg skal egentlig møte ham i morgen. Men kjenner at det var utrolig godt å ha en kveld for seg selv nå. Har ikke hatt pusterom disse ukene, og har følt meg kvalt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har lyst til å avlyse avtalen i morgen, har egentlig lyst til å avslutte hele greia. Men er så redd for hvordan han kommer til å reagere. Jeg føler på at jeg er litt "redd" for ham.

Er det jeg som overreagerer? Er det slik det skal være i starten av et "forhold"?

Har hatt lyst på et forhold lenge, og føler meg litt rar som blir så redd og trekker meg unna nå som jeg har møtt en som faktisk gjengjelder mine følelser. For jo, jeg likte han veldig godt til å begynne med, men de siste dagene har det ballet veldig på seg, og jeg føler meg mer og mer kvalt.

Anonym poster: 5eee8a6e477a6d873336f9620827f085

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Løp langt vekk! Slik du beskriver ham høres han ut som en psykopat siden han må kontrollere deg.

Anonym poster: 80a2d1c5a60f071e3f215761205ef6bd

• Liker 20
Skrevet

Om han virker kontrollerende allerede nå, hvordan tror du han er når du har vært "hans" i 2 år? Kvitt deg med han asap.

• Liker 16
Skrevet

Nei, sånn skal det ikke være. Kjenn på magefølelsen din!

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du forteller om noe som gi deg dårlige signaler.

Det du forteller gir meg dårlige signaler også.

Om jeg var deg så ville jeg avlyst morgendagens møte og alle kommende møter med denne mannen.

Så for å svare på spørsmålet ditt om det skal være slik i begynnelsen av et forhold ?

Nei !

Det skal ikke være slik at man føler seg overvåket.

Det skal ikke være slik at man føler seg presset til å ha sex selv om man ikke har lyst eller føler seg klar.

Det skal ikke være slik at man føler man er redd !

Alt dette er helt feil !

• Liker 14
Skrevet (endret)

Enig med det som sies overfor; stol på magefølelsen din. Ikke la deg presse til noe. Han virker ganske innpåsliten, og det blir nok bare værre med tiden. Jeg tviler på at han blir mindre kontrollerende. At gutter har ett behov får så være. Det gir ikke han rett til å presse deg til noe som helst ! Han må respektere deg og det at du ønsker å vente. Respekterer han deg ikke er han ikke så mye å samle på i mine øyne.

Sier magefølelsen din at du skal avlyse i morgen, så gjør du det :)

Endret av Athena27
  • Liker 1
Skrevet

Her er det bare å "slå opp" så raskt som mulig, ellers kan det bli vanskelig for deg framover.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine svar dere!

Godt å få bekreftet at det ikke er jeg som har en helt feil oppfatning av hva som er vanlig. Har lenge fokusert på meg selv, utdanning og karriere. Dating og menn har vært nedprioritert, så jeg henger nok ikke helt med i "gamet" selv heller.

Men altså, det føles veldig ubehagelig. Han har ringt flere ganger i kveld, og jeg tør ikke ta telefonen. Jeg sitter og er redd for at han plutselig skal dukke opp på døra. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet jeg burde gjøre det "slutt" ansikt til ansikt, men med hans reaksjonsmønster på andre småting jeg har vært uenig i, tør jeg ikke tenke på hvordan han vil reagere på dette..

Anonym poster: 5eee8a6e477a6d873336f9620827f085

Gjest Lille-pus
Skrevet

Når du er så redd som du tydeligvis er nå så ville jeg tatt den på telefonen.

Takk for at du fikk bli litt nærmere kjent med ham, men kjemien er desverre ikke der, så det blir feil for deg å gå videre med ham.

- og ikke gi etter for press.

Bedre å få det gjort nå enn å måtte grue seg til i morgen tror jeg.

• Liker 11
Gjest Astri
Skrevet

Hvorfor er du redd for reaksjonen hans? Hvis du har tenkt til å avslutte forholdet liksom? Bare si at det har dukket opp noe og du må avlyse og så fortsetter du sånn. Svar mindre og mindre på meldinger og kontakt fra han. Si at du ikke er klar for forhold nå, enkelt og greit...

Tror det beste du kan gjøre er og så det rett ut og bli ferdig med det. Så får han bli så sint han vil. Ikke være redd, det blir nok verre hvis du lar han tro det blir noe mer (fordi du ikke tør si ifra).

AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke normalt, jeg har i hvert fall ikke møtt på noen som oppfører seg så "manisk". Du kan trygt kutte ham ut...

Anonym poster: a7df9816fffc527db696b82b80aae928

Gjest Skogmann
Skrevet

Si at kjæresten din som er bodybuilder og torpedo og klin kokkos oppdaget utroskapet og at han derfor forhåpentligvis kan ha forståelse for at dette nå er over.

• Liker 2
Skrevet

Hør på Lille-pus. Her er det bare å avslutte. Når fyren er så kontrollerende og furten allerede nå, så tenk på hvordan han blir når han blir mer husvarm. Dvs. forhåpentlig blir han vel ikke mer husvarm enn han er nå.

Du skal faktisk ikke være redd for den du er sammen med. Da er det noe galt fatt.

Skrevet

Vekk med fyren, her blinker alle mine varsellamper på max.

Gjest Elissima
Skrevet

Høres ikke bra ut. Ring han og si du ikke er klar for et forhold, så det er ingen vits at dere har mer kontakt. Blir han sur er det hans problem. Menn som er kontrollerende så tidlig i bekjentskapet er ikke bra. Og "menn har behov"? WTF?! En ordentlig mann respekterer at du vil vente med sex. Du skal ikke gjøre noe som ikke føles rett for deg. Og han får kjøpe seg en oppblåsbar geit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres skremmende ut en jeg møtte på nettet for lenge siden.. Jeg sier bare: Kom deg unna!

Jeg måtte true med anmeldelse for å bli kvitt han..

Anonym poster: 2b161109867ec9b5580b9ac7e2b71c2b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som Obi-wan:

"Run, Luke! Run!"

Anonym poster: 6586a263aff9c62454674984d7f9c50b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er denne gutten/mannen? Han høres jo ikke helt "god" ut, og i tillegg umoden (jmf "gutter har behov" - eh, javel, men ekte menn klarer å holde seg i skinnet UTEN å legge noe press på daten!).

Avslutt det så fort som mulig, sier jeg og...

Anonym poster: 8e7e920bf31e3be7ea1d39881339feb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten så jeg lurer på om du har dultet borti min eks. Jeg vet at han finnes rundt omkring på ulike datingsider, så hvorfor ikke.

Jeg gjorde det slutt med ham fordi jeg rett og slett ble kvalt av unaturlige høye forventninger om at jeg skulle være tilgjengelig hver eneste dag. Han hadde liten forståelse for at jeg ville synes det var deilig med en kveld for meg selv, og han ble såret når jeg avtalte ting sammen med venner uten å invitere ham hver eneste gang.

Jeg følte meg så kraftig overvåket og kontrollert, at jeg til slutt gjorde det slutt med ham etter to år.

Nå kan ikke jeg gi deg noe fasitsvar på hva som vil skje om du fortsetter å møte han fyren, men jeg vet, etter å ha brent meg selv, at jeg ville løpt i motsatt retning. Følg magefølelsen din, den er som oftes pålitelig.

Anonym poster: 85221a56ceea536bca25e5848a57a776

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...