Gå til innhold

Husleieavtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (19 år) og typen min (19 år) har nettopp flyttet inn i en leilighet. Nå går ting litt til helvete, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg aner ikke om det er noen som helst vei ut av leiekontrakten. HJELP. Legger ved bilde av den delen i kontrakten der det står om dette. Jeg trenger virkelig hjelp. Jeg kan ikke betale dette alene. Vi har bare bodd her i to uker. Finnes det noen angrerett?? Jeg har ikke peiling!!

Hilsen jenta som ikke vet hva hun har gjort...

Anonym poster: 1db0de480cb4006692d93b081acdf1b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg tror det blir slik:

Hadde utleier krysset for A på kontrakten hadde det vært fint lite du kunne gjøre, siden det står der at avtalen ikke kan sies opp. Derimot har han krysset for B og strøket ut delen med oppsigelse, da kan du hevde at det ikke er gjort noen avtale om oppsigelse og dermed har du etter husleieloven §9-4 rett til å si opp leieavtalen med 3 måneders varsel. Altså må du betale leie for april, mai og juni, men det er vel bedre enn å betale frem til sommeren neste år.

Oppsigelsen bør være skriftlig.

Anonym poster: 27ecbb2c44dec765edf57100c5b3bc8d

• Liker 4
Skrevet

En merkelig kontrakt...

Hvis du ikke skulle kunne si opp kontrakten skulle det vært kryssa av i rute A. I stedenfor er det kryssa av for at kontrakten kan sies opp, bortsett fra at det er strøket over teksten som forteller oppsigelsestiden.

I og med at det IKKE er kryssa av for at kontrakten ikke kan sies opp ville jeg hevde at den kan sies opp med 3 måneders varsel etter husleieloven. Så er det vel opp til utleier å bevise at du ikke har oppsigelsestid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med utleier om dere kan slippe å betale om dere finner noen som kan ta over leiligheten for dere. Hun som bodde i leiligheten før oss måtte flytte umiddelbart pga jobb. Vi hadde lagt annonse om at vi trengte et sted å bo, hun tok kontakt med oss, vi tok over leiligheten og hun slapp å betale ut oppsigelsestiden.

Anonym poster: b42316f8f5fd94410e68b21ec29638e0

AnonymBruker
Skrevet

Husleieloven trumfer private avtaler. Du har rett til å si opp leiligheten med 3 månederes oppsigelsestid.

Anonym poster: d7af823d8a75e010fa563e6993a9f7bf

AnonymBruker
Skrevet

Husleieloven trumfer private avtaler. Du har rett til å si opp leiligheten med 3 månederes oppsigelsestid.

Anonym poster: d7af823d8a75e010fa563e6993a9f7bf

Ifølge husleieloven har man lov til å avtale at avtalen ikke kan sies opp.

Anonym poster: 27ecbb2c44dec765edf57100c5b3bc8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med huseier. Her hadde jeg vært grei og sagt at hvis dere betaler for ny annonse og ny depositumskonto så skulle jeg gjort så godt jeg kunne med å få tak i nye leietakere så fort som mulig så dere kunne fått flyttet ut så fort som mulig. Men som flere sier, det ser jo helt feil ut sånn han har gjort det. Så egentlig har dere vel 3 mnd oppsigelsestid.

Anonym poster: 23126b4d3f36dad7279c527f6d96da76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...