Gå til innhold

Min venninne har funnet seg en mye eldre mann, syns det er unbehagelig

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå nylig fikk jeg vite at min venninne som er to år yngre enn meg (hun er 22 år), har funnet seg en ny mann. Jeg ble først glad på hennes vegne, men visste ikke hva jeg skulle si eller gjøre da jeg fikk vite at denne mannen er 49 år! Syns det er ekkelt, rett og slett, og forstår ikke hva hun ser i ham. Jeg har lyst til å buse ut at han bare utnytter henne (hva ser han i en jente som er så mye yngre?), at han må være underutviklet mentalt sett for å kunne falle for en jente som er så mye yngre, men jeg har klart å beherske meg og har ikke sagt noe som kan såre min venninne. Men jeg vil ikke møte denne mannen og ha noe med ham å gjøre, samtidig vil jeg ikke miste kontakten med venninna mi og vet at jeg ikke kan bestemme hvem hun kan og ikke kan bli sammen med, men hele situasjonen er så abusurd for meg...

Hva ville dere gjort om dere var i samme situasjon? Hva kan jeg tenke for å ikke syns at dette er ekkelt og uakseptabelt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere gjort om dere var i samme situasjon?

Jeg ville hilst hyggelig på ham som jeg gjør med alle andre. Voksne mennesker bestemmer selv hvem de passer sammen med.

Anonym poster: b9c9a5b64c853d977dc9d57246718e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sleit og litt med det samme når ei venninne i slutten av 20-årene ble sammen med en fyr i 50-årene, jeg tenkte at han garantert utnytter henne. Men jeg skjønte etterhvert at ikke alle faller for de på samme alder som seg selv, og at det ikke er mitt liv hun lever så hun får gjøre som hun vil. I dag er de forlovet og venter barn :)

Bare lat som at han er yngre, ikke tenk på alderen hans, så går det sikkert bra. Ikke gjør noe nummer ut av dette fordi da mister du nok venninna di.

Anonym poster: 4aa618da4e2cec19716568601ec25fe0

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje det er du selv som er litt underutviklet, som du så fint kaller det? Jeg er selv gift med en mann som er 25 år eldre enn meg, og hadde noen av mine venninner gitt til syne slike fordomsfulle holdninger som du har, så hadde de ikke vært mine venner særlig mye lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er voksen. Han er voksen. Begge er godt over den seksuelle lavalder. Noen mennesker ser ti år yngre ut enn det de faktisk er. Man kan ikke noe for hvem man faller for. Jeg ville uansett ha truffet ham, prøvd å danne meg inntrykk om hans vesen som ikke har med hans alder å gjøre.

Anonym poster: 1cb68abab3fad58b49ede8bc9c9a5a41

Gjest Adera
Skrevet (endret)

Get the føkk over it.

Eg hadde vært glad på min venninnes vegne, uansett aldersforskjell (så lenge begge parter er voksne).

Endret av Adera
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville latt som ingenting og behandlet ham som en hvilken som helst kjæreste av venninnene mine. Jeg er for så vidt enig med deg i at aldersforskjellen er (for) stor, men det er tross alt opp til dem som er i forholdet og ikke noe noen andre har noe med. Selv ikke gode venninner.

Gjest Gjest
Skrevet

Først må jeg bare si at det ikke var meningen å støte noen, men jeg, personlig, forstår ikke at noen på den alderen kan falle for en jente i begynnelsen av tyveårene. Uansett hvor moden hun måtte være, så er det nesten 30 års aldersforskjell. Han er to år eldre enn faren hennes!

Hvordan kan ha se for seg en framtid med en så ung person? Jeg er bare redd for at han utnytter en ung, naiv jente som ikke helt hva hun vil med livet sitt. Vet også at det for noen har fungert og de har holdt seg sammen til tross for alderforskjellen, men det finnes også mange tilfeller av jenter som har blitt utnyttet og som i ettertid angrer.

Skal hilse på ham når jeg møter ham og prøve å late som ingenting, men det er såpass ubehagelig å være vitne til dette, at jeg vil bruke minst mulig tid sammen med ham.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg TROR kanskje jeg har hørt om et og annet tilfelle hvor en jente har blitt utnyttet av en jevnaldrende partner også. Burde vi ikke bare alle holde oss unna menn like greit først som sist?

AnonymBruker
Skrevet

(Må bare innrømme at jeg sikkert er litt partisk, da jeg har vært i en lignende situasjon som TS venninne.)

Jeg hadde behandlet dem som alle andre, det er jo voksne mennesker det er snakk om. Nå vet jeg ikke hvordan de er som mennesker, men det kan jo være at hun er eldre personlighetsmessig enn alderen hennes tilsier...

Hvorfor tror du at han utnytter henne? Er hun umoden/ufornuftig/sent utviklet på noen måte? Virker han skummel og ubehagelig? Eller kommer mistanken bare på grunn av aldersforskjellen?

Anonym poster: 1915b9df9538725792e73797010642a5

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at han utnytter henne? Er hun umoden/ufornuftig/sent utviklet på noen måte? Virker han skummel og ubehagelig? Eller kommer mistanken bare på grunn av aldersforskjellen?

Anonym poster: 1915b9df9538725792e73797010642a5

Hun har jo ikke møtt ham en gang, så dette er rene og skjære fordommer.

Anonym poster: b9c9a5b64c853d977dc9d57246718e1f

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Enig i at det er stor aldersforskjell og lurer på hans motiver, men det er ikke noe du har noe med og jo mindre negativt du sier om ham nu, jo mer våger hun å fortelle deg hvis han skulle finne på å bli for dominerende og ekkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...