Gå til innhold

Sterkere magemuskler?

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne prøve å bygge litt sterkere magemuskler. nødvendigvis ikke for synets skyld, men fordi sterkere magemuskler gir deg bedre holdning, flatere mage osv.

noen som kan gi meg noen tips?

det må være mulig å gjøre hjemme uten noe særlig utstyr.

noe av det jeg gjør allerde er 22 minutter pilates magetrening hver morgen, også kveld hvis jeg har tid. prøver også å få gjort så mange sit-ups som er mulig og tid til i løpet av dagen.

takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

Bare en liten avsporing... Er du fornøyd med pilotes videoen?? Fikke den i posten i dag skjønner du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

TinaK: veldig fornøyd! anbefales på det sterkeste :wink:

Bra det da.. Gleder meg til å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albuer og underarmer i gulvet, tærne i gulvet og kroppen holdes helt rett, som en planke paralellt med gulvet. Du vil oppdage at for å holde deg slik - uten å slippe rumpa ned , eller dytte den opp - må du stramme magen. Forsøk å trekke navlen helt opp til ryggraden. Pust dypt og riktig hele tiden.

Hold første ett minutt. Hvil littegran. Hold 45 sekunder. Hvil litt og Hold 30 sekunder. Det kjenner du! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for en nærmere forklaring :wink:

vil tro jeg kommer til å kjenne det ganske så godt ja!

men skal jeg puste gjennom munn eller nese? eller er det det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust ut gjennom munnen og inn gjennom nesa. Viktig å ikke holde pusten - da blir det helt feil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten avsporing... Er du fornøyd med pilotes videoen?? Fikke den i posten i dag skjønner du :-)

enda en avsporing (!) Hvilken film er det snakk om her? har lurt litt på å kjøpe en pilates video eller to jeg også.. (dvd da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem å trene ryggen også da :wink:

Kjempeviktig! Planken trener både mage og rygg - faktisk hele midtpartiet :wink:

For å trene rygg kan du stå på alle fire og løfte en arm og ett ben opp og ut samtidig (diagonalt selvfølgelig) - strekk ben og arm så langt ut du kan for hvert løft og ikke løft høyere enn resten av kroppen står.

Fint for bådse rygg og balanse :-)

For øverste del av ryggen: Ligg på magen med nesa i gulvet. Legg hendene på rumpa. Pust ut og trekk skulderbladene sammen bak på ryggen - IKKE la nesa løftes fra gulvet! Pust inn når du slipper dem ned igjen. Gjenta til det kjedsommelige.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...