AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Hvis en god hudpleierutine, som rens, toner, serum, øyekrem osv er så viktig, to ganger om dagen, hvorfor kan ikke jeg se noen bilder av eldre damer uten sminke for å avgjøre om alt dette faktisk har noe for seg? Eller blir vi lurt? De fleste som roper høyest om dette er jo helst unge, med 'nydelig' hud uansett hva de gjør? Anonym poster: 16baa645a097be93fde43d08c2c90021
Katniss Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Jeg skjønte ikke helt hvorfor du ville se sminkeløse bilder av eldre damer?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Ikke at jeg har spesielle kunnskaper på området, men jeg er selv i 20-årene og jeg merker stor forskjell på min egen hud i perioder jeg er flink til å passe på huden i forhold til når jeg ikke er flink. Også gir det jo en velvære følelse Anonym poster: fba1289bfe6bf21faf92c0728e212fe5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Tror nok mange overdriver ja, og gjør ting verre enn bedre. Less is more tror jeg, også når det gjelder hudpleie. Anonym poster: 663580384112dc901211f874ac690239
Katniss Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Dere som smører dere inn med masse forskjellige hudpleieprodukter hver eneste dag, er dere ikke bekymret for hva stoffene i produktene gjør med kroppen? Jeg tenker på miljøbelastende stoffer, parabener osv. Finnes organic hudpleie
Cata Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Godt spørsmål. Jeg har alltid gått for en gyllen middelvei. Rensing og toner om kvelden, lunkent vann om morgenen og ellers en lett fuktighetskrem. Jeg er nå passert førti med en bra margin, og har kun noen smilerynker i øyenkroken å skryte av. Men tror helst det er genetisk betinget, for min mor som er over 70 er også forholdsvis fri for rynker, alderen tatt i betraktning. Tror muligens huden min ville vært omtrent like fin om jeg kun hadde holdt meg til lunkent vann morgen og kveld . Det gjør jeg for øvrig i lengre perioder om sommeren, for når det er høyere luftfuktighet ute så føler jeg at huden ikke trenger fuktighetskremen, og da mener jeg behovet for rens og toner er mindre også.
2shy Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 Jeg har ikke gode hudpleierutiner, men tar et skippertak nå og da. Jeg bruker en mild ansiktssåpe fra Origins hver gang jeg dusjer, men utover det er det lite. Innimellom strekker jeg den lenger, og jeg merker forskjell på når jeg er flink til å scrubbe, fuktighetsmasker osv, kontra når jeg ikke gjør det. Ikke i forhold til kviser (for det får jeg bare når jeg skeier ut i kostholdet), men i forhold til glød og spenst. Jeg ser helt klart poenget med å rense huden hver kveld og bruke en god krem, det er bare det at jeg ...gidder ikke. For meg er den beste veien til sunn hud kosthold. I tillegg bruker jeg et dusjfilter som renser vannet for klor, kalk, o.l, merker stor forskjell på tørrhet med og uten filter. Jeg er i midten av tredveårene og har akkkurat passe med rynker/linjer, langt mindre enn mine jevnaldrende venninner (som gjør sport i sole seg). Jeg er ikke redd for rynker, jeg har ikke lyst til å se ut som en 14-åring i fjeset når jeg er halvveis i livet. Men har såklart heller ikke lyst til å se ut som et skrukketroll.
2shy Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Finnes organic hudpleie Nemlig! Jeg bruker scrub, maske, og ansiktsrens fra Origins, helt magisk, og helt naturlig. Skulle ønske de var like gode på ansiktskremer dog.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Nå er det vel ingen organisk hudpleie som er så organisk som det å smøre seg inn med appelsin og vannelon fra grønnsaksdisken på Kiwi, og det er jo kanskje like greit. Ikke 'alt' som er naturlig er bra for huden heller. Det jeg egentlig lurer på, finnes det noen eksempelbilder på eldre kvinner som har fulgt et strengt hudpleieregime hele livet, kontra kvinner som ikke har gjort det? For å se om alle disse påstandene til hudpleiere etc holder mål? Anonym poster: 16baa645a097be93fde43d08c2c90021
2shy Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Som Cata sier, så har gener veldig mye å si for huden. Noen eldes saktere/raskere enn andre uansett hva de smører i fjeset. Jeg har ei venninne som er like gammel som meg, hun har vært helt nazi på hudpleie i sikkert 15 år. Hun har fantastisk hud, og jeg er temmelig sikker på at det er pga hudpleien. Men som hun sa til meg en gang: "Når jeg tenker på hvor mye penger jeg har brukt på hudpleie, så blir jeg fysisk dårlig" Nå strakk hun den kanskje litt lengre enn vanlige renserutiner hjemme, men også en del besøk til salonger. Mener å huske hun sverger til Matis sine produkter. Jeg mener det absolutt har mye for seg med god hudpleie, men det er så mange andre faktorer som også spiller inn om man vil ha fin hud. Gener, røyk, kosthold/livsstil, sol, osv.
Ghost Hunter Skrevet 16. mars 2013 #13 Skrevet 16. mars 2013 Jeg er ikke spesielt flink til å ta vare på huden. Før sov jeg med sminke hver natt (men det har jeg stoppet med pga det er ubehagelig) og jeg bruker ikke fuktighetskrem (det svir). Men det hender jeg tar en slags skrubb en-to ganger i uken. Spiser store mengder med sukker, drikker lite vann. Jeg har aldri kviser eller slikt. Men dog, jeg ser dau ut fordi huden min virker GRÅ i dagslys. Om dette er pga jeg aldri soler meg om sommeren (eller tar sol om vinteren) og stort sett går med sminke (solen slipper kanskje ikke så godt til?) eller om det er pga sløvheten min, det vet jeg ikke. Blir kanskje en slags blanding, for huden skal vel strengt tatt ikke være sånn...
Cata Skrevet 16. mars 2013 #14 Skrevet 16. mars 2013 Som Cata sier, så har gener veldig mye å si for huden. Noen eldes saktere/raskere enn andre uansett hva de smører i fjeset. ............. Gener, røyk, kosthold/livsstil, sol, osv. Gener og livsstil har mye å si. Tror nok mye ligger der også, ja. Jeg har en elendig livsstil hva kosthold angår. Det beste jeg kan si er at jeg ikke dytter i meg masse fett. Jeg inntar for mye sukker, er elendig på frukt og grønt og drikker for lite vann. Til gjengjeld soler jeg meg aldri, eneste sola jeg får i ansiktet er når jeg er ute og gjør noe annet (og jeg er egentlig et typisk innendørsmenneske så det blir ikke vanvittige mengder med sol). Røkt har jeg aldri gjort, og i store deler av mitt voksne liv har jeg vært avholds og ikke drukket alkohol i det hele tatt. Det hadde vært interessant å vite om jeg hadde hatt verre hud dersom jeg hadde røkt og drukket jevnlig de siste 30 årene , eller om gener (eller hudpleie) er det som veier tyngst på vektskåla hva aldrende hud angår.
Gjest Kaxxy Skrevet 16. mars 2013 #16 Skrevet 16. mars 2013 De som er gamle nå hadde vel ikke de produktene og lignende i sin ungdom slik som vi har i dag. Men mamma på 62 har alltid vasket ansiktet kun med såpe og vann, brukt random nivea fuktighetskrem en gang i blandt. Hun hadde dog veldig fin hud i 40årene, men hun var kanskje heldig genetisk også. Nå er den ikke så fin, men så har hun nesten aldri brukt solkrem (og i sin ungdom solt seg med aleminuum bak) og røyker mye. Hud kommer an på så mye. Men som sagt, de som er gamle i dag hadde ikke den viten og teknologien som i dag, men jeg er veldig overbevist om at spesielt solbeskyttelse og fuktighet har masse å si. og noen må gjøre mer enn andre. For eksempel venninna mi. Garnier fuktighetskrem, vann som rens.. aldri noe annet, noe mer.. Har til og med vasket ansikthuden med noe skuremidler til vasken pga noe klebete vaselingreier.. Strålene, plettfri hud, glødende, aldri noen slags urenheter. Og jeg må bruke full pakke, hvis ikke, BAM..
Gjest Daenerys Skrevet 16. mars 2013 #17 Skrevet 16. mars 2013 Huden min er like fin når jeg kun renser den om kvelden (med simple vipes) som når jeg renser den med rens og toner, og skrubber og bruker maske ofte. Bruker jo god fuktighetskrem, men thats it. For min del kan jeg altså klare meg veldig fint uten annet enn en billig rens og litt dyrere fuktighetskrem.
PecanPie Skrevet 18. mars 2013 #18 Skrevet 18. mars 2013 Jeg bruker Exuviance som jeg kjøper hos hudpleier og merker stor forskjell på med og uten hudpleie. Mest i form av glød, om jeg er sløv med rensing blir huden fort mer "grå". Men det kommer også an på kostholdet mitt, selv om jeg opprettholder hudpleierutinen min, dukker urenheter fram om jeg spiser mye junk, drikker øl og er generelt ukritisk til hva jeg putter i meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå