Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har akkurat flyttet sammen med den store kjærligheten.

Og har skrevet om et par problemstillinger som oppstår fortløpende - her inne..

Og noen ting vender tilbake. Nå skjedde det på fredag, at vi var på middag hos noen venner av han. Den ene jenta spurte meg om vi ikke skulle gå sammen og bestille hotell i forbindelse med et bryllup i Danmark i august til noen venner av de. Jeg var ikke helt med for jeg hadde ikke fått med meg noen invitasjon til noe bryllup...og da ser jeg bort på kjæresten min og han blir beklemt og sier han har "glemt" å fortelle meg det. Jeg ble så usigelig skuffa og lei meg over at han ikke hadde tenkt på å spørre meg og tenkte de verste tankene som "han ser kanskje ikke for seg at vi er sammen i august"...eller "han vil dra alene"...og masse mer negativt og trist..

Det endte med at jeg sa kraftig ifra og det hele ble litt pinlig overfor venner som merket den labre stemningen som oppstod.

Han har forklart det med at han var usikker på å dra...at det er litt uoverens mellom han og kompisen som skal gifte seg...osv. Men han hadde i farta sist de så hverandre svart bekreftende på at han skulle komme...uten å si fra til meg....

Jeg prøver å gå videre...ikke henge meg opp i dette. Men det gjør vondt å ikke inkluderes i sånne sammenhenger. Spesielt når vi nå har gått skrittet og flyttet sammen.

Dette med å ikke bli inkludert føyer seg inn i rekken av andre små hendelser vi har opplevd siden vi ble sammen i september. Og jeg begynner å lure på hva han vil med meg?

Det må sies at han har så og si 0 erfaring når det kommer til kjæresteforhold av denne karakter. Han har aldri bodd sammen med en jente før, så kanskje det er nytt for han å tenke "to"? Kanskje dette ikke handler om å ha mindre sterke følelser for meg?

Jeg prøver å tenke positivt og ikke fordømme, men det er ikke så lett.

Skulle ønske han var mer omtenksom og kjærlig på endel områder.

Hvordan ville dere reagert?

Hilsen sårbar og forelsket :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror generellt at gutter tenker annerledes enn jenter på en del ting.

Regner med at dette FAKTISK er en forglemmelse fra hans side,og at han overhode ikke mente noe vondt. Bare litt lite gjennomtenkt.

Det slo han sikkert aldri at dette kunne komme til å sette deg i denne pinlige situasjonen.

Du kan nesten ikke gjøre annet enn å stole på han. Har man ikke tillit - da har man ingen ting.

Gi han en sjans....og hvis det er som du sier,at han ikke har mye erfaring,er det kanskje ikke så rart.

Alle gjør vi vår kvote av feil i løpet av et liv...dette synes jeg ikke var verdens undergang - selv om jeg godt forstår den følelsen du fikk umiddelbart.

Skrevet

Hvis han har fått en invitasjon med bare sitt navn og ikke ditt navn på, kan det være han var redd for å såre deg og da (som typisk mannfolk (?)) ville utsette å fortelle deg om invitasjonen.

Dersom han har fått invitasjon i bare sitt navn, kan han jo ikke bare automatisk ta deg med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for responsen, Bitte og Nessi.

Jeg er helt enig i at dette ikke er verdens undergang. Men selvom jeg legger frem en enkel hendelse her, så er det liksom litt samme situasjoner som har skjedd med oss tidligere. Det virker som om han ikke er vant til å tenke at man er to, og at man faktisk behandler en kjæreste litt mer varsomt og ømt en en kompis. Ting blir gjerne litt sårere når det er kjæreste - og spesielt når man er nyforelska.

Til Nessi, det var faktisk en innbydelse med mitt og hans navn på. Jeg har møtt dette paret som skal gifte seg. Han fikk den for et par uker siden og nevnte det aldri til meg...det er det jeg syns blir så sårt og rart.

Men men...jeg får prøve å ikke henge meg opp i dette.

:tunge1:

Gjest Respect
Skrevet

Forstår deg! Har det av og til på samme måten selv. Vi har vært kjærester i 2,5 år, samboere siden i høst. Han hadde ikke vært sammen med noen før meg. Vi er i beg. av 20-åra begge to.

Synes du treffer spikeren på hodet når du sier at han kanskje har litt problemer med å tenke for to. Jeg blir veldig såret når han "glemmer" å fortelle meg om invitasjoner eller lignende. Følte for noen måneder siden, da nevøen hans skulle døpes, at hans familie "glemte" meg. Han fikk invitasjon med beskjed om å spørre om jeg ville bli meg. Jeg reagerte på dette fordi jeg møtte foreldrene til gutten flere ganger om dagen (var i sommerferien og alle var hjemme) over en lengre periode. Det var ofte snakk om den forestående dåpen, uten at foreldrene spurte om jeg kom, før jeg tok intiativ selv.

Syntes dette var rart. Kjæresten var ikke enig. Er jeg hårsår?

Skrevet
Til Nessi, det var faktisk en innbydelse med mitt og hans navn på. Jeg har møtt dette paret som skal gifte seg. Han fikk den for et par uker siden og nevnte det aldri til meg...det er det jeg syns blir så sårt og rart.

:tunge1:

Da skjønner jeg godt at du blir såret, det hadde iallefall jeg blitt.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er merkelig at han ikke inkluderer deg hvis han elsker deg..........

Stoler du på han? For da er det ikke noe problem. men gjør du ikke det, ville jeg virkelig ha stusset over dette....hans følelser for deg mener jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...