AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Først bakgrunnshistoren/fakta: Nå var det tydigvis noe på gang her, men så gikk det den gale veien igjen. Etter å blitt kjent med verdens beste jente så rakner hele greia og jeg sitter igjen singel. For over et år siden ble jeg kjent med verdens beste dame. Vi ble kjent via nettet. Og det føltes som alt var riktig. Vi begynte skrive meldinger, snakke med hverandre på tlf og etter hvert så traff vi hverandre og jammen ble det litt kos i senga også....Litt pga utstyret mitt ikke fungerer helt 100% det skal pga diabetes som jeg har. Jeg merket at følsene av at dette kunne være en dame som jeg kunne stole på og det kunne være noe mer på gang en bare en ting. Vi hadde og ikke minst har daglig kontakt på tlf. Pga jeg har en jobb som ofte variere i mengde så har blitt slik at vi treffe en gang i mnd. for både kos/hygge og ikke minst se hverandre. Dette skjedde også nå i forrige helg. Kort sagt alt følse som det er rett på alle måter. Inntil nå. Jeg vet at hun har en god venn som har hjuipet i nøden. Dette er en innvandrer som ikke vet hvordan skal gjøre for å komme inn i det norske samfunnet. Det er noe som er hyggelig å kunne hjelpe folk som ikke har de mulighetene og ressuserene som vi har her i Norge. Det heller ikke alle som forstår hvordan det norske samfunnet er bygget opp. Så det har jeg ikke noe å si på og det er noe jeg forstår og godtar. Nå når jeg var hos henne siste gange så hørte jeg de snakket på tlf. Da må jeg si at jeg reagerte. For det virket som at det var litt mer i hade-ordene på slutten på telefonsamtalen enn det jeg tenke...så jeg ble litt satt ut.. Samme kveld som vi la oss måtte jeg spørre om det var mellom han hun snakket med og henne. For jeg tenke at det kan være greit å spørre siden jeg hadde begynt å tenke på dette her. Svaret jeg fikk var at det var ikke noe mellom de to. Også kom det at det var ikke noe mellom meg og henne heller. Jeg må være så ærlig å si at jeg ble satt ut når hun sa dette. Men hun kunne fortelle at jeg hadde god kjemi med det ene barnet som hun hadde. I tillegg så var hadde jeg godt hjerte om både henne og det barnet som hun hadde fra før av. Noe som hun ikke hadde hatt med noen andre så lenge hun hadde vært singel og vært på leting etter å finne en ny mann for å bli sammen med. Kort sagt bare skryt å få. Det var hyggelig høre, men jeg kjente at jeg begynte å blir sur og fikk ikke sove så mye den natten der. Kort sagt jeg tenkte at jeg skulle bare ha pakket sakene og reist fra alt sammen uten sagt et ord. Selv om det er syv timer hjem til der jeg bor var tanken svært nær, men det ble ikke noe av det. Neste dag så måtte jeg spørre mer om det vi hadde snakket om kvelden. Og da kom det en seting til som jeg gjorde at jeg fikk til meg å tenke. Det var at det var ikke nok sex. Kort sagt det var viktig å mye sex når en var sammen. Og det var det som gjorde at følsene ikke kom frem og at det kunne bli noe mer enn godt vennskap. Etter alt dette måtte jeg bare komme meg ut av huset for å få tenkt og få ut litt raksjoner i form av både irritasjon, fustasjon og litt snufs. For alt dette gjorde at jeg ble satt helt til side og tankevirksomheten var et stort kaos. Dette er historien min også er det spørsmålene som jeg sitter igjen med og tenker på. 1. Kan noen svare på hvorfor i alle dager ikke hun kom med dette før? Hadde det ikke vært bedre å sagt det rett ut med en gang enn å bare holde det hele tilbake slik at en skulle ha noen form forhåpninger at det kunne være noe kjærlighet i luften? Hun vet at jeg verdsetter at folk er ærlig. 2a. Når det gjelder dette med sex så viste hun også at jeg hadde ikke den sexuelle erfaringen som hun hadde/var vant med. Kunne jeg hun fått en mulighet til å bevise at jeg kunne få til noe istedenfor å bare sette to streker under svaret og si at dette var løst og vedtatt? For jeg har hatt et forhold i de 40åra jeg har levd som varte i to år og ikke noemer. 2b. Hun vet at jeg har diabets og at jeg har ikke vært helt i form det siste halvåret, kunne ikke også det tatt med i tankegang også? For det å dumpe folk som har diabetes pga de ikke får det til blir for meg hull i hodet? 3. Etter dette så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg ha henne som venn eller skal jeg si det rett ut at siden hun ikke sa tingene som de var så vil jeg ikke ha noe mer kontakt med henne? 4. Hva er det med folk som får seg til å oppføre seg slik som dette? 5. Er sex blitt så viktig når en skal være sammen at dersom det ikke funker (selv om en kunne fått litt tid til å prøve ut) så skal folk dumpes med en gang? For meg så hadde jeg kommet til å gitt vedkommende en mulighet til å for å se om jeg det hadde fått det til. Det å dumpe folk pga det ikke har fått nok tid blir for meg litt galt måte å tenke på? 6. Har dere noen tips/gode råd til hva jeg skal tenke på neste gang jeg ser at det kan være noe på gang når det gjelder kjærlighet? For å sette det på spissen skal en spørre om at sex er så viktig at dersom vi ikke får det til så blir jeg dumpa? 7. Er jeg for navi? Er det hos meg feilen ligger? 8. Hva kan JEG gjøre for å forandre meg? Jeg har nå i de siste dagene prøvd å finne feil som jeg har. Dette både i væremåte/tanker osv, men har ikke funnet noe. Jeg er villig til å forandre ting dersom det er noe jeg kan forandre på. For heller ikke jeg er feilfri. 9. Takk for at du leste mitt innlegg. Også håper jeg du vil svare og ikke minst komme med gode svar som gjør at jeg også en gang kan finne kjærlighete for resten av livet. Jeg har ikke lyst til å bli gammel eller å ha gått glipp av å ha barn og famile. For livet består litt mer enn jobb, penger, status, mat og sove. Takk for min oppmerksomhent her inne. Hilsen Arne,40 år trodde at kjærlgheten skulle snart ha kommet Anonym poster: a8687c7f682a13e953baa89a4cb6d178
absinthia Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Svaret er så enkelt som at iblant blir ikke ting som man tror og man har ikke helt den kjemien som man trodde. Kanskje trodde hun at det skulle funke, men når hun fikk prøvd en stund i praksis, fant hun ut at det ikke kom til å fungere for henne. Det er bedre å finne sånt ut i tide enn at man lever i lang tid i et parforhold man er misfornøyd med, noe som også vil gå ut over den andre parten. Synes ikke at hun hadde en spesielt ille oppførsel, hun hadde nok bare ventet i det lengste med å si tingene som det var. Hun ville sikkert forsøke å unngå at du ble lei deg. Det er ikke akkurat lett å si til noen at det ikke vil fungere fordi man har andre ønsker. Om du skal beholde henne som venn må du bestemme selv, men ikke heng rundt henne i håp om at hun skal ombestemme seg. Endret 16. mars 2013 av absinthia 1
Gjest .-L-. Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Du møtte en dame med et høyt sexdriv, og du kunne ikke på tidspunktet levere varene.. Møter du en dame som ikke har like høyt sexdriv går det nok helt fint 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Disse to svarene som har kommet nå blir litt for enkelt. Jeg ønsker å få svar på spørsmålene som jeg har stilt. Hilsen Arne,40 år trodde at kjærlgheten skulle snart ha kommet Anonym poster: a8687c7f682a13e953baa89a4cb6d178 1
ilga Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Uansett hvor mye du forandrer deg, klarer du ikke å tilfredstille ho, så blir ikke ho i lamme deg. Helt enig med alle de andre her, prøv å finne noen med lavt sexdriv.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Jeg synes det var ufølsomt av henne å oppgi sex som grunn, når hun vet at dette begrenset seg på grunn av helsen din. Jeg antar at det heller ikke bare er sex som er grunnen. For om man følte at det virkelig stemte på alt annet enn dette, så ville man gitt det en sjanse. Så jeg tror nok at hun ikke føler kjemien er 100 %. Og jeg tror du gjør lurest i å avslutte kontakten med henne. Men du skal ikke gi opp å møte en som passer for deg. Når du møter en ny, så ikke la sex være et tema i begynnelsen. Det får dere ta etter hvert. Anonym poster: ba8e7f4e22138dc42bbefd398186c638
gladjenten74 Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 1. Kan noen svare på hvorfor i alle dager ikke hun kom med dette før? Hadde det ikke vært bedre å sagt det rett ut med en gang enn å bare holde det hele tilbake slik at en skulle ha noen form forhåpninger at det kunne være noe kjærlighet i luften? Hun vet at jeg verdsetter at folk er ærlig. Det kan tenkes at hun har hatt glede av den relasjonen dere har hatt, selv om det ikke har vært en relasjon som hun har ønsket å utvikle til et parforhold. Grunnen til at hun fortalte det til deg nå var jo at du stilte et direkte sprsmål. Det kan jo tenkes at hun har tenkt at dere har hatt samme forståelse av hvilken type relasjon dere hadde? 2a. Når det gjelder dette med sex så viste hun også at jeg hadde ikke den sexuelle erfaringen som hun hadde/var vant med. Kunne jeg hun fått en mulighet til å bevise at jeg kunne få til noe istedenfor å bare sette to streker under svaret og si at dette var løst og vedtatt? For jeg har hatt et forhold i de 40åra jeg har levd som varte i to år og ikke noemer. 2b. Hun vet at jeg har diabets og at jeg har ikke vært helt i form det siste halvåret, kunne ikke også det tatt med i tankegang også? For det å dumpe folk som har diabetes pga de ikke får det til blir for meg hull i hodet? Igjen - hun hadde ikke planlagt å "dumpe deg" nå - det kom opp i forbindelse med at du spurte direkte. Og kanskje har hun tenkt på dette, at hun ikke skulle ta en avgjørelse nå som du ikke er form - men ved direkte spørsmål kan hun ikke lyge og si at alt er som det skal være. 3. Etter dette så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg ha henne som venn eller skal jeg si det rett ut at siden hun ikke sa tingene som de var så vil jeg ikke ha noe mer kontakt med henne? Dette må du kjenne på selv. Jeg tror det er viktig at du innser at du ikke vil kunne oppnå et parforhold med henne. Men hvis du ønsker å ta vare på vennskapet, så er det ingenting i veien for det. Men du vil ikke kunne beholde et vennskap hvis du virker "sutrete" over at det ikke er mer enn et vennskap. 4. Hva er det med folk som får seg til å oppføre seg slik som dette? Hva mener du egentlig? Hva har hun egentlig gjort som er så grusomt? Handler det ikke mer om at du har hatt noen forventninger, som du ikke har kommunisert tidligere? 5. Er sex blitt så viktig når en skal være sammen at dersom det ikke funker (selv om en kunne fått litt tid til å prøve ut) så skal folk dumpes med en gang? For meg så hadde jeg kommet til å gitt vedkommende en mulighet til å for å se om jeg det hadde fått det til. Det å dumpe folk pga det ikke har fått nok tid blir for meg litt galt måte å tenke på? Sex er viktig. Sex er veldig viktig for enkelte. Og hun har faktisk gitt deg tid - du sier at dere har hatt en relasjon i nærmere et år! 6. Har dere noen tips/gode råd til hva jeg skal tenke på neste gang jeg ser at det kan være noe på gang når det gjelder kjærlighet? For å sette det på spissen skal en spørre om at sex er så viktig at dersom vi ikke får det til så blir jeg dumpa? Jeg synes det er vanskelig å svare på dette spørsmålet, fordi jeg har ganske høy sexdrive selv. Hvis jeg hadde merket at det ikke var en sexdrive hos min nye date, så måtte alt det andre vært en enormt god match for at jeg hadde fortsatt. Jeg aner ikke hvordan det er hos damer med mindre drive enn meg, om de ville satt pris på at det hadde blitt snakket om. 7. Er jeg for navi? Er det hos meg feilen ligger? Her spør du om to ting. Naiv med tanke på hva? Det er forskjell på kvinner - for noen er sex veldig viktig i en relasjon, for andre er det mindre viktig. Og feilen er vel at du fant en kvinne som du ikke passet så godt sammen med... 8. Hva kan JEG gjøre for å forandre meg? Jeg har nå i de siste dagene prøvd å finne feil som jeg har. Dette både i væremåte/tanker osv, men har ikke funnet noe. Jeg er villig til å forandre ting dersom det er noe jeg kan forandre på. For heller ikke jeg er feilfri. Et råd til deg: Ikke vær dømmende fordi hun har et sexbehov i et forhold. Det er heller ikke sjarmerende med "Stakkars meg, ble dumpet grunnet sex, og jeg vil også stifte familie og ... ..." Bruk den tiden det tar å komme over dette bruddet / skuffelsen. Så må man bare ut igjen og lete. Plutselig treffer du en god match. Men det er viktig å ta noen sjanser, og ta sjansen på å bli såret. 9. Takk for at du leste mitt innlegg. Også håper jeg du vil svare og ikke minst komme med gode svar som gjør at jeg også en gang kan finne kjærlighete for resten av livet. Jeg har ikke lyst til å bli gammel eller å ha gått glipp av å ha barn og famile. For livet består litt mer enn jobb, penger, status, mat og sove. Jeg håper ikke du syns jeg var for kritisk i mine svar. Men det er viktig for deg nå å løfte hodet og å se videre. Hilsen en som har kysset mange frosker i sin jakt på kjærligheten
Berit Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Jeg tenker lignende til Absintha. Det er ikke alltid tingene/forhold blir som forventet, eller hva man hadde håpet på. Følelser forandrer seg underveis hvor man blir bedre kjent. Vet ikke akkurat om det egentlig handlet om sex. Egentlig spiller det ikke så stor rolle hva det handlet om. Hun mener at hun ikke vil at det skal være noe mellom dere. En annen dame kan det være full klaff med for det, selvfølgelig. Skal prøve å svare deg på punktene. 1. Hun kan være ærlig selv om hun ikke sier tingene med en gang. Hun kjente deg ikke så godt i begynnelsen, men mer og mer etter hvert. Tror nok hun har hatt romantiske følelser for deg en stund, og da har det ikke vært i tankene hennes at det ikke kunne bli noe mer. Det var det hun håpet på. Men det har gått opp for henne gradvis at det ikke kunne bli noe mer mellom dere. 2a Hun visste om din situasjon, men hun hadde sikkert følelser for deg for det i begynnelsen. Hun har gjerne villet forsøke, ikke sette to streker med en gang, men nå vil hun ikke mer. Aksepter det. 2b Jeg vil tro hun har hatt det i tankegangen. Hun kan ikke hjelpe for at hun føler det hun føler. 3 Ha henne som venn hvis du klarer det, men jeg tror ikke du skal ta kontakt så mye. La henne komme til deg. Hvis du synes hun utnytter å komme til deg og få hjelp og oppmerksomhet av deg, uten at du får igjen noe som du vil ha av henne, så bare kutt kontakten. Ikke forlang noe fordi du mener du gir. Kutt heller ut kontakten, og si at du klarer ikke å ha det sånn, ikke skyld på henne. Kanskje du bare skal la henne ta kontakt nå i begynnelsen? Ellers mener jeg, slik du beskriver det, at hun har sagt tingene som de er, og at hun ikke har lagt skjul på noe. Hun visst ikke, hun håpet, hun lengtet, hun ønsket at følelser skulle være der som senere viste seg å ikke være der. Ikke legg noen skyld på henne eller klandre henne. Si heller hva du skulle ønske, at du vil prøve å forstå henne. 4. Hva du har skrevet på dette punktet får meg til å undre meg over deg. Synes det er helt normalt at man finner ut ting etter hvert. Man har ikke rett til å klandre andre for at de føler som de gjør. Det er du selv som har skyld eller betemmer deg i hvilken grad du skal la deg bli såret eller skuffet. Mange ting kan oppleves skuffende, men da må DU selv reise deg og prøve å finne "lykken" et annet sted, ikke klandre andre fordi de føler som de gjør og det passer ikke deg. 5. Å ha ofte sex er viktig for noen, og for noen ikke i det hele tatt. Noen (mange damer, tror jeg) har mer behov for ømhet og kjærtegn, varme ord og handlinger. Det er ikke galt å dumpe en uansett hva årsaken er når det er tidlig i et forhold (man bør selvsagt prøve iherdig og legge godviljen til hvis man har hatt et langt forhold, alle forhold opplever problemer). Når det er tidlig i et forhold og man opplever at dette vil man ikke, så er det da fint å si ifra om dette uansett årsak. Man er forskjellig. Aksepter andres følelser selv om de er helt annerledes enn dine, selv om det for deg er en gal måte å tenke på. Hvis du virkelig mener at hennes fremgangsmåte var gal, så er det fint for deg å vite at det ikke blir noe mer mellom dere. 6. Nei, ikke spør om sånt med det samme. La ting få utvikle seg stille og rolig. Ikke spør for mye i det hele tatt angående hva hun tenker, hva hun føler i forholdet. Vær en god lytter. 7. Mulig feilen ligger hos deg i dette tilfelle. Jeg forstår det litt slik du skriver at du klandrer henne fordi hun føler som hun gjør. Du synes hun skulle sagt ifra tidligere, hvorfor det, kanskje hun ikke følte det slik tidligere, men oppdaget det nå, eller gradvis etter hvert. Det er vel lov. 8. Lytt, ikke virke anmasende med å gjenta spørsmål hun ikke vet helt å svare på. Gjør noe sammen, f.eks ta en fjelltur/tur. Vær interessert i hennes interesser, hva hun gjør. 9. Livet består av mye. Mye kan være noen av tingene du beskriver, eller noe helt annet. Det er du som avgjør hvordan du vil se og takle livet, uansett hva det tilbyr deg. Se positivt på livet. Vi lengter ofte etter noe annet enn det vi har, eller ofte noe som er samfunnets normer. Men vi bestemmer selv og velger selv hvordan vi vil se på det som det er. Endret 16. mars 2013 av Berit
Cuckold Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Jeg vil svare litt annerledes enn de andre som har svart her, særlig de jentene som mener denne jenta ikke er å klandre overhodet. Det som du har problem med er så vidt jeg forstår ikke at hun ikke vil ha et forhold, men at dette kom frem nærmest ved en tilfeldighet uten at hun hadde gjort det klart for deg. Med mindre hun selv først oppdaget dette der og da når du spurte henne om det var noe mellom henne og innvandrermannen hun hjelper. Så vidt jeg forstår må hun ha vært klar over at det ikke kunne bli noe mellom dere før dette, og da burde hun kanskje ha gitt noen små signaler om dette, i hvert fall hvis hun forstod at du ønsket noe mer. Du skriver at du er 40 år, hun burde vite at du er i en alder da det er mindre greit å sose bort årene på forhold som ikke kan bli noe mer, så jeg mener nok at hun på et vis skyldte deg å si fra så snart hun selv ble klar over at forholdet ikke kunne bli mer enn et vennskapsforhold med sex. Du spør om du var naiv, og kanskje du var litt naiv. Du skriver at du ikke har så mye erfaring med forhold, og det kan vel være at du derfor heller ikke kjenner til hvor egosentriske mange av oss er, både menn og kvinner. Det er ikke bare kvinner som kan la den andre sveve i uvitenhet mens man selv er fullstendig klar over at dette bare er et vennskapsforhold med sex og noe som aldri kan bli noe mer, dette er en gjenganger, ikke minst den andre veien (menn som lar kvinner leve i troen på at et seksuelt forhold kanskje er starten på noe). Men det er lurt å være klar over dette enten man er mann eller kvinne, og selv om vi kan være enige om at det er litt dårlig gjort å la den andre tro på et forhold man selv vet ikke har livets rett, er det greit å vite at dette slett ikke er uvanlig, slik at man ikke kaster seg inn i noe uten å ha fått litt tilbakemelding på at følelsene er gjengjeldt. Ikke tro på et forhold før du merker at hun er forelsket i deg. Det kan være et greit råd. Lykke til videre! Endret 16. mars 2013 av Cuckold 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå