AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Jeg er en typisk grå mus. Har ikke snøring på sminke og har etter graviditet og amming fått problemer med rødhet og kviser i ansiktet. Bruker litt solpudder (tror jeg det er) som jeg fikk anbefalt på Kicks, det er det eneste av sminke jeg bruker. Jeg har aldri lært meg noe om sminke og hudpleie og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Håret har jeg alltid rett ned. Klærne har en tendens til å bli kjøpt i sort eller andre ensfargede farger, og jeg ender ofte opp med jeans og genser. Har så lyst til å pynte meg litt mer i hverdagen, både med sminke, klær og hår. Noen tips? Anonym poster: e43033c1c762c0907f573b63435dd7fb
Marja Leena Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Det fins ein haug med videoar på youtube for korleis ein kan sminke seg, style håret. Mange bloggarar som også leggje ut how-to videoar og eg har lært mykje av http://www.hildechristina.com. Her ein how-to video: Hair bun tutorial Glansvask/semipermanent er supert visst du vil ha ein forandring, håret får meir glans og er mykje meir skånsomt enn bleiking. Eg og gjekk mykje i svarte kle før, men så bestemte eg meg for at eg ikkje fekk lov å kjøpe svarte eller grå klede. Og å verte flinkare til å pynte meg i kvardagen. Ikkje gå rundt å sjå ut som ein slask, skal eg gå med joggebukse/treningskle skal eg hvertfall sjå fresh ut (ikkje baggy bukse, formlause og utvaska kle.) Du har ikkje ei jålete venninne som kan gje deg råd? Endret 16. mars 2013 av Marja Leena
amatøør Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Heisann! Du nevnte rødhet og kviser, så ville bare høre med deg om du fikk satt inn hormonspiral etter fødsel? Jeg har nemlig vært plaget av kviser og rødhet i hud etter innsetting ved 6 ukerskontroll. , og tok den ut igjen denne uken - etter 2,5 år. Det er visst en vanlig bivirkning, så nå håper jeg på bedring! Ta en titt på Hildechristina.com eller enda bedre: http://www.beautymouth.com/ som anbefalt over. De har noen gode tips når det gjelder sminke og hudpleie. Hudpleie: Ansiktsrens og fuktighetskrem er et minimum synes jeg. Sminke: Som basis ville jeg valgt en mineralfoundation, en concealer for å dekke eventuelle kviser/rødhet og en maskara. Jeg synes det er pent med (litt) farge i kinnene også - altså en blush. Når du føler deg komfortabel med dette, så avanser med en nøytral øyeskygge :-) Når det gjelder klær avhenger jo det av kroppsfasong, men jeg ville ha valgt en litt dyr bukse. Elsker for eksempel de nye buksene til Acne som er veldig stretchy og komfortable, men samtidig ikke mister fasong. Jeg ville også lagt litt i noen kule støvletter til våren hvis du har råd. Jeg bruker mindre penger på topper - zara og HM har fine saker til en ganske billig penge - og da kan man leke seg litt med farger. Ellers er det pent med nøytrale skjørt og kjoler. De kan man som regel pynte opp og ned så lenge det ikke er for mye glitter og stas på. Ikke vær redd for å spørre om råd i butikkene heller :-)
Gjest Nanne70 Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Hvis du har råd, kan du gå til en hudpleier for å få foretatt en hudanalyse og få tips om produkter til huden din, kanskje spørre om å få prøver på produkter du kan teste ut. Enig med amatøør over her at rens og fukt er et minimum. Jeg vil plusse på øyekrem og et serum tilpasset din hudtype, og en mild peeling en gang i uka. Når det gjelder sminke, så får du nesten bare prøve deg litt fram. Foundation, concealer og litt blush for å jevne ut hudtonen og få litt farge i fjeset, en nøytral øyeskygge og litt mascara er tilstrekkelig til daglig bruk. Masse fine tips på internett, eller spør en venninne som er flink til å sminke seg? Få deg en frisørtime og få frisøren til å gi deg en fin frisyre og kanskje en oppfriskende farge eller toning. Lær deg å style håret og bruk produkter som gir glans og volum. Let på internett og i blader og finn bilder av klesplagg, stiler og farger du liker. Eller gå innom en bra klesbutikk og be om tips og hjelp til plagg og antrekk. Lykke til med ny stil
enmederfaring Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Jeg er en typisk grå mus. Har ikke snøring på sminke og har etter graviditet og amming fått problemer med rødhet og kviser i ansiktet. Bruker litt solpudder (tror jeg det er) som jeg fikk anbefalt på Kicks, det er det eneste av sminke jeg bruker. Jeg har aldri lært meg noe om sminke og hudpleie og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Håret har jeg alltid rett ned. Klærne har en tendens til å bli kjøpt i sort eller andre ensfargede farger, og jeg ender ofte opp med jeans og genser. Har så lyst til å pynte meg litt mer i hverdagen, både med sminke, klær og hår. Noen tips? Anonym poster: e43033c1c762c0907f573b63435dd7fb Jeg elsker slike spørsmål som disse! Du kan ta deg et hjemmespa f.eks hvor du barberer deg, smører deg inn, tar ansiktsmaske, hårkur ++ Du kan også bestille deg frisørtime, omså for å klippe og farge. Jeg sliter selv med uren hud, og jeg dro til en hudpleiesalong å spurte etter tips til foundation. Der er det mye å velge mellom, handler om å finne den rette. Til klær, anbefaler jeg deg til å gå i det du føler deg fin i!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Hudpleier er kanskje ikke så dumt, det har jeg tenkt på og vurdert. Er bare litt redd for hva de kommer til å si, i og med at jeg har vært borti en grusom Mary Kay konsulent som bare gjorde meg lei meg for at hun skulle selge mange produkter. I tillegg har jeg fått manikyr en gang, og der var også damen sur for at jeg ikke hadde filt neglene før jeg kom. Jeg trodde det var derfor jeg var der. Skal sjekke ut den bloggen dere nevner og kjøpe meg noen nye klær, og gjerne få hjelp av dem i butikkene. Takk for hjelpen jenter! Anonym poster: e43033c1c762c0907f573b63435dd7fb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Glemte å si at jeg er TS i forrige innlegget. Anonym poster: e43033c1c762c0907f573b63435dd7fb
Gjest Nanne70 Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Hudpleier er kanskje ikke så dumt, det har jeg tenkt på og vurdert. Er bare litt redd for hva de kommer til å si, i og med at jeg har vært borti en grusom Mary Kay konsulent som bare gjorde meg lei meg for at hun skulle selge mange produkter. I tillegg har jeg fått manikyr en gang, og der var også damen sur for at jeg ikke hadde filt neglene før jeg kom. Jeg trodde det var derfor jeg var der. Skal sjekke ut den bloggen dere nevner og kjøpe meg noen nye klær, og gjerne få hjelp av dem i butikkene. Takk for hjelpen jenter! Anonym poster: e43033c1c762c0907f573b63435dd7fb En Mary Kay-konsulent er ikke en hudpleier! Du må selvfølgelig gå til en sertifisert, utdannet hudpleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå