jellypuff Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 I går gikk jeg fra brunt til lyst hår. Ettersom jeg er student har jeg ikke så mye penger å avse til frisør, og bestemte meg for å gjøre dette hjemme. Gikk innom VITA og fikk anbefalt L101 bleking fra Schwarzkopf, og etter det skulle jeg farge det askeblondt (hårfarge fra L'Oreal - Preference). Hun som jobbet der mente det kom til å gå bra, og at siden askeblondt er en kald blondfarge, ville den nøytralisere gulskjæret fra blekingen. Det gikk altså ikke Som tidligere nevnt har jeg ikke så mye penger å avse til frisør, og lurte derfor på om noen her hadde noen rimelige tips til hvordan jeg kan kvitte meg med dette irriterende problemet selv? Alle tips og svar mottas med takk
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Det må blekes igjen. Bruk avfarging dvs den lyseste. Det er den eneste måten, har selv bleket håret fra mørk brunt til blondt på denne måten. Bleket det sikkert 5-6 ganger med noen dagers mellomrom. Brukte kur og klipte tuppene. Så kan du farge det askeblondt.
jellypuff Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2013 Det må blekes igjen. Bruk avfarging dvs den lyseste. Det er den eneste måten, har selv bleket håret fra mørk brunt til blondt på denne måten. Bleket det sikkert 5-6 ganger med noen dagers mellomrom. Brukte kur og klipte tuppene. Så kan du farge det askeblondt. Jeg gikk fra en mørkeblond/lysebrun-nyanse og hadde ikke så mye rødskjær i håret da jeg begynte å bleke det. Tror du det kunne vært noe å tone det i en kald blondnyanse?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Lillashampoo funker fett. Anbefaler den store sølvflaska med pumpe fra Loreal. Ha den i en stund når du bruker den, men pass på så håre ikke blir lilla. Shampooen inneholder også litt bleking. Den reddet meg når jeg gikk gjennom samme prosess som deg. Startet på mørkt hår, skulle bleke og farge askeblondt. Anonym poster: 0c16ff34d68776f3326d6f8feecd1fca 1
2shy Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Dette er grunnen til at man bør gå til frisør når man skal gjøre drastiske endringer. Man ender opp med å måtte kjøpe flere farger og vips så ble det like dyrt som frisør, med enda dårligere resultat, og skadet hår. Mitt tips: La håret være en ukes tid, og kur det intensivt med en god proteinkur. Bruk balsam etterpå. Så går du til en frisørlærling som tar halve prisen av det en frisør gjør. Eneste som nøytraliserer gult hår er bleking når du skal ha det blondt, og det beste er å gjøre det hos noen som vet hva de gjør. Jeg ville aldri helbleket håret mitt en gang til etter det du allerede har gjort. Er forøvrig enig i at en god lilla-shampo kan hjelpe litt, men det kommer helt an på hvor gult håret ditt er. Endret 16. mars 2013 av 2shy 1
jellypuff Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2013 Lillashampoo funker fett. Anbefaler den store sølvflaska med pumpe fra Loreal. Ha den i en stund når du bruker den, men pass på så håre ikke blir lilla. Shampooen inneholder også litt bleking. Den reddet meg når jeg gikk gjennom samme prosess som deg. Startet på mørkt hår, skulle bleke og farge askeblondt. Anonym poster: 0c16ff34d68776f3326d6f8feecd1fca Høres bra ut! Vet du pris på denne?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Høres bra ut! Vet du pris på denne? Nå er det et par år siden jeg kjøpte, men tror jeg betalte rundt 200 kroner. Men den er veldig drøy, og jeg hadde den i over et år så er verdt kronene De selger den hos de fleste frisører. Men den er nok billigere på nett om det ikke haster veldig for deg å fikse det. http://www.beautykick.no/Shampoo/lor%C3%A9al-professionnel/prodid/839/lor%C3%A9al-professionnel-silver-shampoo--250-ml.aspx her for eksempel!! Anonym poster: 0c16ff34d68776f3326d6f8feecd1fca
2shy Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 TS, hvis du har lite penger og i tillegg har "enorme mengder" med gult i håret, gå innom en frisør og hør om lillasjampo i det hele tatt vil ha noe hensikt.
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Dette er grunnen til at man bør gå til frisør når man skal gjøre drastiske endringer. Man ender opp med å måtte kjøpe flere farger og vips så ble det like dyrt som frisør, med enda dårligere resultat, og skadet hår. Mitt tips: La håret være en ukes tid, og kur det intensivt med en god proteinkur. Bruk balsam etterpå. Så går du til en frisørlærling som tar halve prisen av det en frisør gjør. Eneste som nøytraliserer gult hår er bleking når du skal ha det blondt, og det beste er å gjøre det hos noen som vet hva de gjør. Jeg ville aldri helbleket håret mitt en gang til etter det du allerede har gjort. Er forøvrig enig i at en god lilla-shampo kan hjelpe litt, men det kommer helt an på hvor gult håret ditt er. En slik behandling koster 2-3000. Det hadde jeg aldri giddet brukt penger på. Fikk det like bra til selv.
2shy Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 En slik behandling koster 2-3000. Det hadde jeg aldri giddet brukt penger på. Fikk det like bra til selv. Å stripe håret hos en lærling koster rundt 500 kr, litt avhengig av hvor man bor. En god proteinkur trenger ikke koste all verden. Når TS snakker om "enorme mengder gulskjær" så er det ikke sikkert det å bruke 200 kr på sjampo er tingen. Jeg vet ikke hva slags behandling du snakker om her, men jeg har aldri betalt 2-3000 kr for å rette opp mislykket hjemmefarging hos frisør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå