AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Hva tenker dere om barn som vil dra på besøk, f.eks til gamle tanter, besteforeldre, bare for å få godteri, brus og kaker? Hvordan ville du reagert om du hadde besøk av noen med barn og den ene ungen spurte forsiktig om diverse ting, som godteri og slikt eller hintet fram på det? Anonym poster: 230c48b4fe31ad6698c4f06c13f38a3d
Dricka Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Da hadde jeg sagt til barnet sånn nabodama sa til meg da jeg spurte om jeg kunne få is: Nei! Det er frekt å spørre om å få ting, sånt spør man ikke om! Jeg lærte av det og spurte aldri mer om å få noe. Faktisk veldig glad for at hun tok det på den måten. 2
Cho Kon It Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Jeg tenker litt at "sånn er barn". Godtegriser, altså. Og jeg tar meg fortsatt i å tenke "bare hold ut to timer med familien høyt-og-lavt, så får du kake" selv.. Men, hvis noen begynner å hinte til at de vil ha noe, blir jeg litt irritert og kommer kanskje med en småfrekk kommentar om uoppdragne barn til foreldrene (dette er snakk om foreldre som jeg kjenner, ikke ukjente mennesker selvfølgelig). Det er ikke en big deal i det hele tatt, men jeg synes godt barn kan lære at den som venter på noe godt blablabla. 1
Ciara Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Sånn tror jeg barn har vært til alle tider... Jeg pleier å servere noe (behøver ikke å være store greiene) hver gang jeg får besøk, jeg. Også til barn. 2
Gjest spavalica Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Jeg pleier å servere noe godt hver gang jeg får besøk.feks Kjeks,fruktsalat,frukt,kake,is,boller...Spesielt til barn.Har aldri opplevd at barn spør eller hinter.Svare frekt og kommentere oppdragelse er ikke helt min greia.
Gjest Elissima Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Sånn er vel de fleste barn. Husker jeg var sånn selv, men jeg var aldri så frekk at jeg spurte om å få godteri eller noe. Foreldrene må lære barna at det er uhøflig å oppføre seg på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå