AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Har en valp på 10 uker, er det mulig at de kan kjede seg? Valper skal jo ikke gjøre så alt for mye. Men hun vandrer mye rundt i huset for å finne på noe nytt. Finner hun ikke noe spennende så kommer hun til oss og piper. Hun har et veldig deilig pledd hun elsker å kose og leke på og hun er også flink til å leke alene og hoppe og sprette rundt med en ball. Har masse leker og gir hun også nye spennende ting iblant. Men hun leker ikke med lekene så veldig lenge så begynner hun å vandre. Er det noe annet jeg kan finne på for en liten valp (finsk lapphund) Føler jeg gir henne det valper skal ha, så skjønner ikke hvorfor hun vandrer og prøver å finne morsomme ting når hun har så mye bra å leke med Anonym poster: b3f23b057373ed5ffab077a8665c8cac
Sugerøret Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 De må faktisk lære å kjede seg, lære å kunne roe seg selv ned og sove.En valp på 10 uker skal spise,leke,skite og sove . Du skal jo trene valpen,men ikke lange økter av gangen. 5 minutter er lang tid for en valp.Ta flere små kort omganger om dagen ?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Legg valpen i senga si etter at den har lekt litt og ser ut til å "kjede" seg litt. Da bare viser du den at nå er det greit å slappe av og evt ta en høneblund. Hjernetrim er også en god ting å fjerne kjedsomhet og i tillegg gjør det valpen enda trøttere og da kan du garantere at den går å legger seg etter hvert Feilen jeg gjorde med min første hund var at jeg var livredd for a thun skulle kjede seg når hun var valp.Jeg ville gi henne det beste hele tiden og hvis jeg så at hun bare vandret rundt i leiligheten og kjedet seg, oppmuntret jeg henne til å leke mer. Jeg kastet lekene hennes rundt og gjemte de så hun kunne finne de osv. Det har resultet litt i dag at hun stresser fort. Jeg har lært at valper også kan slappe av og kjede seg litt, det er bare sunt og det skaper en rolig hund i senere i tid! Så min nåværende valp leker når hun leker og da er det alltid lekene hun har.Og hvis hun er lei, så ber jeg henne gå å legge seg eller så tar jeg med henne ut på tur hvis det er på tide eller så gir jeg henne litt hjernetrim.Alt etter hva som passer seg osv. Anonym poster: e9e3b7584fde9132917c6a4fae36ae90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå