Gå til innhold

Skjønner katter når vi er lei oss?

Anbefalte innlegg

Gjest Elissima
Skrevet

Jeg gråter som bare det denne helga, og stakkars katten er våt i pelsen. Hun ser såå bekymra ut og slikker meg på nesa og legger poten på hodet mitt. Skjønner katter at vi kan bli lei oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt. Kattene mine kommer alltid og legger seg hos meg og trøster meg om jeg er trist eller syk:-)

Håper du føler deg bedre snart:-)

Skrevet

Ja, følelser er de innmari vare for. Koselig at pusen vil trøste da :hug:

Skrevet

Definitivt.

Kattetrøst er også en av de beste trøstene som finnes. :rodmer:

Skrevet

ååå søtt :rodmer:

Det lurte jeg også litt på faktisk. Kranglet skikkelig med kjæresten min foran valpen min (som egentlig er ganske vilter) hun ble helt stille. kjæresten min dro hjem og jeg satt meg ned og hun var heeelt rolig og slikket meg litt på benet. På den tiden av døgnet pleier hun å hoppe rundt og bite på ting og være gæren. Tror hun skjønte at noe var på fære, det var søtt. Og deilig at hun viste hensyn haha :)

Skrevet

Katter som har tette bånd til menneskene sine, er flinke til å lese hva slags stemning og humør de har. Jeg tror ofte at kattene er flinkere til å tyde menneskene enn motsatt vei. De har gjort seg avhengig av oss, men vi er ikke like avhengig av kattene.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Svaret er veldig enkelt og kort, det er 'Ja'.

Skrevet (endret)

Her får jeg trøst av pus. Bildet ble tatt da jeg hadde svineinfluensa i 2009, og var syk i flere uker.

*bilde fjernet*

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Her får jeg trøst av pus. Bildet ble tatt da jeg hadde svineinfluensa i 2009, og var syk i flere uker.

Så søtt! Jeg trodde ikke dyr kunne merke ulike sinnsstemninger, men merker at pusen min er mer i nærheten av meg denne helga enn vanlig. Og slikker meg i panna og på armen.

Gjest sophia21
Skrevet

Det gjør de definitivt :) Også blitt dumpa for en stund siden, og vært mye trist og grått mye, og pusen min har vært ekstra kosen etter det. Kommer alltid og legger seg ved siden av meg, maler og slikker på meg, og "prater" mer med meg enn før.

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Katter merker både om du er trist og om du har vondt. Jeg har en god kompis som brakk beinet flere steder å ble sengeliggende med store smerter, katten hans la seg oppå foten for å varme den sånn at smertene skulle bli mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en pus som var veldig sosial og kosete, han ble ekstra "innpåsliten" når jeg var i dårlig humør.

Var jeg trist og gråt, så la han seg inntil meg og malte. Var jeg sur og grinete og egentlig mest hadde lyst til å være alene, så fulgte han etter meg, satte seg oppå meg, småbet meg i håret og ansiktet, mens han pratet og pratet og pratet nonstop, "JEG KREVER OPPMERKSOMHET", så det var umulig å ikke bli glad igjen. Kan ikke motstå sånne skjønne vesener, jeg.

Han var den perfekte medisin mot alt som er vondt.. :rodmer:

Anonym poster: 234ddd600d6bd3fab30d137eeb52a18f

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Mine smådyr vil sjeldent ligge på fanget om det ikke er for kloklipp, lek eller mat.

Eneste unntaket er når jeg er lei meg eller veldig dårlig...da kommer de krypende opp i sofaen og legger seg ved siden av eller oppå meg :)

De kan også våkne opp om morgenen, fulle av energi, men så fort de ser at jeg er i skikkelig dårlig form så roer de seg ned igjen og blir veldig tålmodige og snille :)

Skrevet

Absolutt. Om jeg er syk, ligger pus i senga med meg opptil flere dager, og han står kun opp for å gå på toalettet og spise/drikke. Vanligvis er han først opp før å mase om å gå ut - og de dagene er han musestille. Hvis jeg har en dårlig dag, tvinger han snuta si opp i ansiktet mitt og skal være på fanget for å kose. Godgutten :rodmer:

Skrevet (endret)

Ja, det vil jeg absolutt si. Akkurat som mamma og pappa merker at pusen vår savner meg. Han lusker rundt på rommet mitt, legger seg i klærne mine, ligger kun i stolen min, luster rundt og sitter i vinduet mitt og speider. Med en gang jeg kommer hjem forandres denne oppførselen og han blir "glad og leken" igjen. Jeg tror absolutt katter kjenner følelser og kjenner hvordan vi har det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...