eeveelectra Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Selges gammeldagse kameraer lenger? Tenker på sånne hvor man hadde en negativ-film i som måtte framkalles hos fotoforretning. Og hvis det selges... Finnes det noen steder hvor de faktisk framkaller bildene?
slask Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Har du for mye penger kan du kjøpe et nytt, om du finner. Ellers har jo halve Norge liggende et par sånne i skapet. Finner sikkert mange på rubrikk-søk også. Kalles 35-kamera (pga 35-mm). Filmen kalles 135 (typenummer fra Kodak). Finnes jo andre varianter med film også, som 110, 120 (instamatic filmkassetter). Samme prinsipp, men litt annen størrelse på negativ. Ikke mer enn en måned siden jeg fremkalte en sånn, i tilfelle det var noen eksponeringer på den (fant den i skapet...).
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 110 var disse små kjekke filmene til små kamera man kunne ha på nøkkelknippet husker jeg. Det er nok en god del som fremkaller filmene som du kan finne på nett. De kan sikkert også "digitalisere" bildene dine (det blir bedre kvalitet av å digitalisere slik film fra negativ over på data enn noe digitalkamera kan ta bilde). Anonym poster: 123d175c145854d75cedbff03c7a2b44
eeveelectra Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2013 Får stikke innom en fotoforretning en dag jeg har tid til det og sjekke ut mulighetene.
Gjest Badabing Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hva heter slike kameraer som har blitt så poppis igjen nå? Det er en type gammeldags kamera.. Edit: Lomography! Var kanskje ikke såå gammelt du tenkte da, men. Endret 20. mars 2013 av Badabing
Gjest Eurodice Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Hva heter slike kameraer som har blitt så poppis igjen nå? Det er en type gammeldags kamera.. Tenker du på kassekamera, slike fra 50-60-tallet?
Gjest Badabing Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Tenker du på kassekamera, slike fra 50-60-tallet? Sånn her: http://www.urbanoutfitters.com/urban/catalog/productdetail.jsp?id=14548796&parentid=A_ENT_CAMERAS_PHOTO Som alle hipsterne løper rundt med for tiden. Aner ikke hva det heter på godt norsk.
Karmosin Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Lomografikamera. Lomo var egentlig en kameraprodusent, men lomografi har blitt betegnelsen på fotografi med ordentlig røtne kameraer med uforutsigbart resultat. Kameraet du linker til, Badabing, er et Diana. Holga er vel det største lomomerket. Anbefaler Akersgata Foto for fremkalling, men FotoKnudsen gjør det også.
Cindi Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Pappa fant nettopp frem et gammelt Canon kamera (tror det var det). Speilreflekskamera som jeg brukte på folkehøyskole for 11 år siden. Veldig bra kamera for sin tid, med negativer og "gammeldags" fremkallingsmåte. Kan sikkert forhøre meg om han vil selge det. Er nok flere som har sånt liggende. (Jeg har nok et røtent "vanlig" gammelt kamera liggende også. Sånn som skal tåle alt, men som tar grusomme bilder. Du kan få det med på kjøpet gratis. ) Endret 26. mars 2013 av Cindi
Gjest Beano Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Selges gammeldagse kameraer lenger? Tenker på sånne hvor man hadde en negativ-film i som måtte framkalles hos fotoforretning. Og hvis det selges... Finnes det noen steder hvor de faktisk framkaller bildene? Jeg har et kamera fra 70-tallet. Jeg kjøpte film på Fotoknudsen. Ganske dyrt til ca. 60 kr og jeg kan ta 20 bilder (!). De fremkaller fortsatt bilder på film hos Fotoknudsen. Jeg har gjort det flere ganger. Regner med at andre steder fortsatt gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå