Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan si til eksmannen at jeg ikke vil ha noe nærere forhold med han enn samarbeid med han i forhold til ungene? Han er veldig sår nå og mener han har gjort alt han kan det siste halve året for å vise meg at det er meg han vil ha mens han i realiteten har fortsatt forholdet sitt med hun han ville ut av ekteskapet for.

Jeg har oppdaget ting i ekteskapet vårt som ikke har vært bra. Jeg opplever han som manipulerende og tilliten er lik null og føler han ikke har respektert meg. Jeg vil ikke kjempe for oss for jeg mener han har problemer men skjønner jeg må trå varsomt.

Noen som har noen tips?

Anonym poster: 02073012f935a28252c6ce9ff3649971

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Det er vanskelig for meg å skjønne det når du fremdeles er sammen med henne"?

Anonym poster: 5eee1812093a6cfee9de1c3d40388c46

Gjest Gjest
Skrevet

Dere har flyttet fra hverandre? Og delt alt og løst opp alt juridisk, blitt enige om barna osv?

I så fall er det bare å bokstavelig kutte han ut, aldri svar ham på annet enn det som har med barna, aldri la deg dra inn i diskusjoner eller krangler, aldri ta opp andre temaer enn praktisk og barn, ikke svar på sms om annet enn barn, ikke ta telefonen etter kl 2000, hold deg unna steder han vanker og kutt ut folk han vanker med. Ikke snakk med andre om ham, bare si "jeg vet ikke".

Ikke la noe han sier eller gjør provosere deg.

AnonymBruker
Skrevet

"Det er vanskelig for meg å skjønne det når du fremdeles er sammen med henne"?

Anonym poster: 5eee1812093a6cfee9de1c3d40388c46

Han er angivelig ikke sammen med henne nå. Har sagt hele tiden at når han er sammen med henne er det uaktuelt for meg å tenke noe "oss". Når jeg da sier nå at jeg ikke vil satse på noe "oss" da er han plutselig klar, har lagt bort henne og mener han har trengt lang tid på å forstå hva han vil. Mens jeg sitter igjen med følelsen at hele ekteskapet vårt var en løgn og er glad for at jeg oppdaget det nå og ikke gikk på flere år med den mannen. Jeg opplever han som manipulerende og som en lystløgner. Han har hele tiden hatt mulighet til å vise meg at han er min tillitt verdig, men synes ikke han har gjort noe for å vise at han er ærlig. Ikke før nå når jeg ikke vil mer. Tror han er redd for han skjønner nå at han ikke har meg i sin hule hånd lenger.

Gjest Snuppi
Skrevet

Han er eksmannen din som har forlatt deg for en annen kvinne, som han fremdels er sammen mens han ønsker å komme sammen med deg??

Han er sår og du vil trå varsomt??

Si meg, har han trødd varsomt i det siste?

AnonymBruker
Skrevet

Dere har flyttet fra hverandre? Og delt alt og løst opp alt juridisk, blitt enige om barna osv?

I så fall er det bare å bokstavelig kutte han ut, aldri svar ham på annet enn det som har med barna, aldri la deg dra inn i diskusjoner eller krangler, aldri ta opp andre temaer enn praktisk og barn, ikke svar på sms om annet enn barn, ikke ta telefonen etter kl 2000, hold deg unna steder han vanker og kutt ut folk han vanker med. Ikke snakk med andre om ham, bare si "jeg vet ikke".

Ikke la noe han sier eller gjør provosere deg.

Takk for råd.

Han har den siste uken skjønt at jeg ikke vil satse på oss. Da har vært helt fra seg og har skjøvet seg bort så det har ikke vært så mye kontakt, bortsett fra noen meldinger her og der fra han hvor han ber om unnskyldning og lover gull og grønne skoger. Jeg har vært helt kald og svart kort om han har spurt om noe. Ellers ikke gitt han noen håp. Jeg føler at han er ute etter å finne noen følelser han kan spille på, for å falskt vise meg at han bryr seg. Jeg har prøvd så godt jeg kan å holde igjen. Jeg er så klar for å stå på egne ben og de fremover med MITT liv med ungene. Og kanskje det kommer en kar som vil meg bare godt og ikke har dumme baktanker..

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hvorfor skal du ta hensyn til ham? Du sier at han er sår pga bruddet. So what? Han ville ut, han får takle konsekvensene. Du sier han er manipulativ, derfor burde du distansiere deg. Du merker at han lyver ift nye dama, derfor kan du ikke stole på ham. Hans "såre følelser" er muligens bare for å holde deg på gress og ha kontroll over deg.

Jeg synes Gjest_Gjest hadde mye gode råd til hvordan du kan gjennomføre dette i praksis.

AnonymBruker
Skrevet

Han er eksmannen din som har forlatt deg for en annen kvinne, som han fremdels er sammen mens han ønsker å komme sammen med deg??

Han er sår og du vil trå varsomt??

Si meg, har han trødd varsomt i det siste?

Han har ikke tråd varsomt nei. Han sier en ting men gjør stikk motsatt i handling. Jeg mener han har et problem, ikke nødvendigvis at han er psykopat men helt klart er han manipulerende. Derfor jeg må trå varsomt. Angriper jeg han, viser masse følelser, vil han finne noe å bruke mot meg. Jeg må trå varsomt for å ikke fyre oppunder han, da tror jeg enden på visa blir at han starter sak for å få meg seg unga å flytte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ta hensyn til ham? Du sier at han er sår pga bruddet. So what? Han ville ut, han får takle konsekvensene. Du sier han er manipulativ, derfor burde du distansiere deg. Du merker at han lyver ift nye dama, derfor kan du ikke stole på ham. Hans "såre følelser" er muligens bare for å holde deg på gress og ha kontroll over deg.

Jeg synes Gjest_Gjest hadde mye gode råd til hvordan du kan gjennomføre dette i praksis.

Jeg tror og det er for at han skjønner at han ikke kan kontrollere meg lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Han er på et punkt nå hvor meg må si hva jeg vil ha av han.

Prøvde å si igår at; "alt jeg vil fra deg er at du konsentrerer deg om ungene og sørger for at de har det bra på tross av situasjonen."

Virket som om deg gikk rett inn og rett ut igjen (om det i det hele tatt gikk inn). Han ser bare OSS og han vil kjempe for OSS. Selv om jeg ikke vil så er han klar. Da skal han få meg med på pipa si...

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Han har ikke tråd varsomt nei. Han sier en ting men gjør stikk motsatt i handling. Jeg mener han har et problem, ikke nødvendigvis at han er psykopat men helt klart er han manipulerende. Derfor jeg må trå varsomt. Angriper jeg han, viser masse følelser, vil han finne noe å bruke mot meg. Jeg må trå varsomt for å ikke fyre oppunder han, da tror jeg enden på visa blir at han starter sak for å få meg seg unga å flytte.

Ok, men er det greit at han skal bli tatt hensyn til i tide og utide?

Hva med å rådføre deg med noen? Fastlegen din, fam.vernkontoret o.l?

Du får dokumentert dette om ikke annet dersom han slår seg vrang.

Å være kort og presis på hva du ønsker er nok viktig ovenfor denne mannen.

Endret av Snuppi
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men er det greit at han skal bli tatt hensyn til i tide og utide?

Hva med å rådføre deg med noen? Fastlegen din, fam.vernkontoret o.l?

Du får dokumentert dette om ikke annet dersom han slår seg vrang.

Å være kort og presis på hva du ønsker er nok viktig ovenfor denne mannen.

Har heldigvis fått time på familievernkontoret men det er litt ventetid så ikke fått time før om fire uker.

Gjest Snuppi
Skrevet

Har heldigvis fått time på familievernkontoret men det er litt ventetid så ikke fått time før om fire uker.

Kjedelig at det er så lang ventetid da :/

Om jeg hadde vært i en slik situasjon, tror jeg at jeg hadde kontaktet fastlegen for å få en prat om det hadde tæret på meg.

Det kan være greit å få luftet tankene.

AnonymBruker
Skrevet

Det har visst aldri blitt slutt mellom han og dama. Han har nok bare sagt det fordi det var det jeg ville høre. Når han skjønte at det hjalp ikke det heller, jeg kom ikke tilbake, forklarte han det med at han kunne ikke være alene og begynte å stortute.

Fant ut igår at han hadde sagt på jobb for føre år siden at jeg hadde vært utro. Takk for den. Jeg som alltid at sagt at jeg skal ha såpass respekt for meg og partneren at om jeg ikke har det bra i et forhold avslutter det før jeg finner meg noen andre.

Vet ikke hva han har sagt til familien sin om bruddet, ingen av de som har snakket med meg vare to kusiner. Ikke vet jeg hva han har sagt til barnehage eller ande heller. Gnager i meg at jeg ikke vet... Og tviler på at han sier det som er sant om jeg spør.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

Har gått en tid nå. Har mer eller mindre forstått at mannen er psykopat. Eller, han har ihvertfall mange psykopatiske trekk. Har og fått støtte på det fra FVK, dit ville han ikke være med så jeg har fått veiledning på egenhånd. Det gjelder å trå forsiktig , han har hatt meg rundt lillefingeren sin i alle år og nå når han merker at han begynner å miste taket på meg raser verden for han. Han er til tider veldig sint, så sint jeg aldri har sett han før. Han har skjelt meg ut og rakket ned på meg og påpekt alle feil han mener jeg har. Jeg er glad jeg har forstått hvordan han er og hvorfor han gjør som han gjør, det er psykisk, og jeg er glad for at jeg er blitt såpass trygg på meg selv at jeg vet selv at alt han sier ikke stemmer og jeg ser at det er en måte han prøver å få kontroll over meg på igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...