Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 For et par helger siden var jeg og noen venner ute på byen og hygget oss. Det var litt alkohol i bildet... Jeg møtte en jeg har møtt på byen ved tidligere anledninger, jeg syns han er digg og ville gjerne prate mer med han når jeg først traff han igjen. Han viste også stor interesse for meg.. Men så viste det seg at han hadde hatt en greie med bestevenninnen min for sånn ca 7 år siden, og hun lagde et drama uten like.. Hun ble rett og slett sjalu!? Jeg skjønner ikke helt problemet her... Hun har vært forlovet i 5 år og skal gifte seg til sommeren.. Kunne hun ikke unne meg denne mannen, uavhengig av tidligere historie? Vi er i midten av 20årene.. Og tenkt bare på hva forloveden hennes må ha følt når hun ble sjalu???? Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg personlig syns det er helt på trynet, men vennina mi er like sur fortsatt, jeg visste ikke at de to hadde hatt noe sammen for mange år siden, for det hadde ikke venninna mi giddet å fortelle meg..
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Du må nesten vurdere om en fylleflørt er vits å krangle over. Mest sannsynlig er det lettere å bare si "okei, greit, jeg respekterer at du ikke vil at jeg skal rote med ham" selv om du egentlig tenker at det er barnslig av venninna di. Personlig mener jeg at venninna overdriver. Men jeg mener også at du overdriver litt. Det trengs to mennesker for å lage drama;)
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Du må nesten vurdere om en fylleflørt er vits å krangle over. Mest sannsynlig er det lettere å bare si "okei, greit, jeg respekterer at du ikke vil at jeg skal rote med ham" selv om du egentlig tenker at det er barnslig av venninna di. Hvorfor må hun respektere det, egentlig? Denne fyren er ancient history for venninnen. Hva om de blir forelsket, vil flytte sammen, gifte seg, få barn og bli gamle sammen? Skal de droppe det fordi en venninne henger seg opp i noe som skjedde for en evighet siden? Anonym poster: 5ba5aa0bbc62ebe94e88411ef2682dd1 6
Gjest Rosemor Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Kanskje det ligger noe mer bak hennes reaksjon enn sjalusi? Noe hun ikke vil fortelle deg, eller noen andre? 1
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Du må nesten vurdere om en fylleflørt er vits å krangle over. Mest sannsynlig er det lettere å bare si "okei, greit, jeg respekterer at du ikke vil at jeg skal rote med ham" selv om du egentlig tenker at det er barnslig av venninna di. Personlig mener jeg at venninna overdriver. Men jeg mener også at du overdriver litt. Det trengs to mennesker for å lage drama;) Enig at det trengst fler, og ja det er mulig jeg overdriver.. Men jeg sto faktisk bare å måpte da hun begynte å hyle å skrike for dette.. Jeg holdt meg rolig å fant ut at dette fikk vi ta senere, men hu er fortsatt sur på meg. Å jeg har holdt litt kontakt med han, han for meg virker som en ålreit mann jeg gjerne vil date for å finne ut mer om... Men vennina mi bare glefser ut å ber meg drite i han når han sender melding til meg, uten at hun har noen konkrete begrunnelser på hvorfor? Jeg skjønner heller ikke hvofor hun ikke fortalte meg om han når de hadde en greie.. Hun fortalte vist om han til alle andre enn meg.. Det har jeg vanskelig for og forstå, i tillegg til sjalusien når hun selv skal gifte seg men en fantastisk bra mann.
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Kanskje det ligger noe mer bak hennes reaksjon enn sjalusi? Noe hun ikke vil fortelle deg, eller noen andre? Ja, men jeg får ikke noe ut av henne. Kanskje vi ikke er så gode venninner som jeg trodde? Vi har vert bestevenner i 20 år.. Trodde jeg da.
Gjest Rosemor Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Ja, men jeg får ikke noe ut av henne. Kanskje vi ikke er så gode venninner som jeg trodde? Vi har vert bestevenner i 20 år.. Trodde jeg da. Forteller du absolutt alt til din bestevenninne? Finnes det ikke en eneste ting i livet ditt du ikke vil at noen andre skal vite? Kanskje noe du skammer deg over? Hun trenger ikke være en dårlig venninne selv om hun holder noe privat. Jeg vet ikke hva som ligger bak din venninnes reaksjon, kanskje er det sjalusi, kanskje ligger det noe mer bak. Du må nesten bare vurdere om det å bli kjent med ham er så viktig at du er villig til å risikere et 20 års vennskap for ham.
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 Forteller du absolutt alt til din bestevenninne? Finnes det ikke en eneste ting i livet ditt du ikke vil at noen andre skal vite? Kanskje noe du skammer deg over? Hun trenger ikke være en dårlig venninne selv om hun holder noe privat. Jeg vet ikke hva som ligger bak din venninnes reaksjon, kanskje er det sjalusi, kanskje ligger det noe mer bak. Du må nesten bare vurdere om det å bli kjent med ham er så viktig at du er villig til å risikere et 20 års vennskap for ham. Så negativ du skulle være da! Ja, vi forteller alltid alt. Trodde jeg. Så det er jo litt sårende at hun forteller alle andre i vennegjengen om denne fyren hun dater(for 7 årsiden), og ikke meg som liksom er bestevenninnen! Hvordan kunne jeg vite at han liksom var no go... Å nå har jeg spurt han om dette, å han sa rett ut at hun ikke var hans type og han skjønner heller ikke hva problemet er. Å så sier han at jeg er hans type :-) At det antagligvis ikke er verdt å kaste bort så mange års vennskap er helt sant, tullete. Men problemet her er at hun har mann og jeg er singel,og når jeg endelig treffer en potensiell mann jeg kan se for meg å date (være sammen med) så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke kan unne meg dette, uavhengig av hva som skjedde for 7 år siden. Jeg var åpen fra dag en da jeg traff ham, å vi begynte å utveksle meldinger. Reaksjonen hennes var rett og slett ren SJALUSI da hun så hvem han var.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Kanskje han var slem mot henne? Voldtok henne, var voldelig, eller utnyttet henne på andre måter? Kanskje han er manipulativ? Kanskje han er en seksuell sadist på den vonde måten, eller stjal penger fra henne? Osv. Om dette er tilfelle er det faktisk mulig hun ikke ønsker å fortelle det selv om dere er bestevenner. Noen ting er så vonde at man ikke sier det til noen. 1
Gjest Rosemor Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Så negativ du skulle være da! Ja, vi forteller alltid alt. Trodde jeg. Så det er jo litt sårende at hun forteller alle andre i vennegjengen om denne fyren hun dater(for 7 årsiden), og ikke meg som liksom er bestevenninnen! Hvordan kunne jeg vite at han liksom var no go... Jeg mener ikke å være negativ, selv om du tydeligvis oppfatter meg slik. Jeg prøver å si at det kan være andre årsaker til hennes reaksjon enn hva som ligger oppe i dagen. Jeg har selv vært i samme situasjon som din bestevenninne (å ikke fortelle mine nærmeste om ting), og Kevlarsjäl er inne på årsaken til min reaksjon. Noe er så vondt at det er lettere å fortelle det til fremmede, enn til de man er mest glad i. Endret 16. mars 2013 av Rosemor 1
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Kanskje han var slem mot henne? Voldtok henne, var voldelig, eller utnyttet henne på andre måter? Kanskje han er manipulativ? Kanskje han er en seksuell sadist på den vonde måten, eller stjal penger fra henne? Osv. Om dette er tilfelle er det faktisk mulig hun ikke ønsker å fortelle det selv om dere er bestevenner. Noen ting er så vonde at man ikke sier det til noen. Ekstreme tilfeller, som her ikke stemmer. Og som jeg sa tidligere så visste alle om han uten om meg...
-Artemis Skrevet 16. mars 2013 #12 Skrevet 16. mars 2013 Kanskje han var slem mot henne? Voldtok henne, var voldelig, eller utnyttet henne på andre måter? Kanskje han er manipulativ? Kanskje han er en seksuell sadist på den vonde måten, eller stjal penger fra henne? Osv. Om dette er tilfelle er det faktisk mulig hun ikke ønsker å fortelle det selv om dere er bestevenner. Noen ting er så vonde at man ikke sier det til noen. Jeg vil tro at om grunnen hadde vært en av de du lister opp her ville reaksjonen hennes vært noe annerledes. Om en venninne av meg plutselig hadde dukket opp , helt klart forelsket, i en mann som jeg hadde opplevd noe slikt med tidligere hadde jeg tatt henne til siden og snakket med henne. Jeg hadde ikke brutt ut i vilt raseri, og skreket og hylet over min sjalusi. Om jeg ikke hadde hatt lyst til å fortelle akkurat hva det var med han, så hadde jeg i det minste prøvd å få henne til å skjønne at hun måtte holde seg unna han. Jeg orker ikke fortelle hva han har gjort mot meg, men vær så snill og hold deg unna han! 3
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #13 Skrevet 16. mars 2013 Jeg vil tro at om grunnen hadde vært en av de du lister opp her ville reaksjonen hennes vært noe annerledes. Om en venninne av meg plutselig hadde dukket opp , helt klart forelsket, i en mann som jeg hadde opplevd noe slikt med tidligere hadde jeg tatt henne til siden og snakket med henne. Jeg hadde ikke brutt ut i vilt raseri, og skreket og hylet over min sjalusi. Om jeg ikke hadde hatt lyst til å fortelle akkurat hva det var med han, så hadde jeg i det minste prøvd å få henne til å skjønne at hun måtte holde seg unna han. Jeg orker ikke fortelle hva han har gjort mot meg, men vær så snill og hold deg unna han! Ja da hadde jeg respektert det venninna mi sa. Men her var det umulig å ikke få med seg den sterke sjalusien...
-Artemis Skrevet 16. mars 2013 #14 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Ja da hadde jeg respektert det venninna mi sa. Men her var det umulig å ikke få med seg den sterke sjalusien... Ja, ikke sant, det var det jeg mente. At om det hadde ligget noe slikt bak, som hun jeg siterte sa, så tviler jeg på at venninnen ville reagert slik hun gjorde. Men du får vel bare prøve å snakke rolig med henne og forklare det fra ditt ståsted. Hun skal jo tross alt gifte seg, og det er 7 år siden de holdt på... Edit: dårlig formulering Endret 16. mars 2013 av Kiva
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #15 Skrevet 16. mars 2013 Kanskje han er "the one who got away" for henne? Kanskje han fortalte henne den gang at han syntes venninna di (du) var deilig? Gudene vet, jeg ville tatt en skikkelig prat med venninnen din. Raskt, før du er for involvert i denne mannen. Og jeg ville ikke spurt ham om hva som var grunnen! "Hun var ikke min type, du er min type", høres ut som en skikkelig player replikk... Anonym poster: 1e95caff26b0f842718f34c87ea8bf3f 1
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #16 Skrevet 16. mars 2013 Har tatt det opp flere ganger. Hun kan ikke gi meg noen som helst forklaring. Det er bare glefsing uten mål og mening.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #17 Skrevet 16. mars 2013 Det er helt tydelig at du prøver å forsvare samt få aksept av andre (her inne) for å gjøre det du nå har tenkt til å gjøre mot din venninne. Du må selv ta valget om du vil risikere å miste din beste venninne over en mann du ennå ikke har rukket å utvikle følelser for. Det er maaaaange menn i verden, så hvorfor skal du gå etter akkurat denne når du ser at det sårer henne?
Skjoldmøy Skrevet 16. mars 2013 #18 Skrevet 16. mars 2013 Ekstreme tilfeller, som her ikke stemmer. Og som jeg sa tidligere så visste alle om han uten om meg... Beklager å måtte si det, men du er nok ikke bestevenninna hennes likevel. Dump henne! 2
Gjest anonyme Skrevet 16. mars 2013 #19 Skrevet 16. mars 2013 Leter ikke etter aksept.. prøver bare å forstå, noe som ikke er så enkelt når hun ikke vil si hva problemet er. Og hun sårer like mye, om ikke mer... TS.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #20 Skrevet 16. mars 2013 Det kan være han fucket skikkelig med huet hennes. Ikke alt er like lett å sette ord på, særlig ikke hvis hun kjenner han godt nok til å vite hvordan han kommer til å bortforklare alt for deg. Uansett høres det ut som om hun har gode grunner til at han ikke skal komme i nærheten av hennes liv igjen, noe han gjør hvis du involverer deg med han. Anonym poster: 5e3b56dcb9749eeef09b5b7327812caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå