Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Hei, jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 mnd nå, men vi har et lite problem som ofte dukker opp. Kjæresten min har en del tatoveringer fra tidligere som en kompis tok på han, de er grønne, dårlig gjort og ser rett og slett ikke bra ut. Jeg ønsker at han skal fjerne de, og han har sagt at han skal gjøre det. Jeg ble kjempe glad og gleder meg til de forsvinner. Han synes selv at de er stygge, men for han så spiller det liten rolle om de er der eller om de ikke er der. Han gjør det altså for min skyld, men likevel tar han det ofte opp, spesielt i forhold til en ting: Han bruker en del klær som jeg rett og slett synes er stygge og jeg forstår ikke hvorfor han vil bruke de.. Han har kuttet ut på mange av de, de som var værst, men likevel så har han en del plagg som jeg rett og slett ikke takler. Jeg føler meg urettferdig og slem som ikke ønsker at han skal bruke hva slags klær han selv ønsker, men han sier at han egentlig ikke bryr seg om hva han går med bare det er behagelig. Og siden han har kuttet ned på så mye, så sier han at jeg burde gjøre det samme for å gjøre han lykkelig og fornøyd; han mener jeg skal slutte å bruke sminke, først og fremst falske øyenvipper og løshår.. Det er noe jeg ikke kommer til å slutte med, ikke før jeg selv føler meg komfortabel med å gå uten.. Huff, vet ikke om dere ser innholdet her, men håper noen kan veilede meg litt likevel orker ikke få masse piss om at jeg er urettferdig osv, vil heller at folk skal prøve å sette seg i min situasjon og hjelpe meg til å finne en løsning vi begge kan godta. Kan legge til at jeg er en slags perfeksjonist nesten, og blir liksom ikke fornøyd før ting er på min måte og jeg synes det er 100 % vellykket ut i fra forutsetningene.. Det er veldig plagsomt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal endre det
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 kommer ikke noe godt ut av å prøve å kontrollere hverandre da... Skal han forandre noe, så burde du og gjøre det. Og fra hans side er det vel på grunn av økonomiske grunner virker det som, noe som rett og slett er noe du kanskje burde tenke på...
Frøya a'2012 Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Hvist alt må være 100% som DU ønsker, og du er ærlig med kjæresten om dette.... jaja, får bli hannes sak om han gidder å leve slik. Om det er "snikinnføring" ute å går fra din side, bør du vel kansje ta et oppgjør med deg selv og eget tankesett, eventuelt snakke med proffesjonelle om det gjør seg gjeldende i alle aspekter ved live ditt. -du skjønner vel helt ærlig hvordan man behandler (og ikke behandler) en partner? 2
Miia Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Hvis du skal drive å bestemme hvordan han ser ut, så må vel han få lov til det samme? Synes uansett det er rart at du skal drive å forandre på han.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Det er jo ikke akkurat billig å fjerne tatoveringer og kjøpe en ny garderobe da. Kanskje du burde tilby deg å kjøpe noen nye klær som du liker og tilby deg å betale halvparten av laserbehandlinga eller noe? Klarer helt ærlig ikke å sette meg inn din situasjon så det er de beste tipsene jeg har for å skulle få vilja di. Syns det er rart å skulle kontrollere kjæresten sin på den måten, og jeg forstår på en måte at han kanskje blir litt provosert/barnslig og prøver å kreve ting tilbake. Anonym poster: 48f1b8b961dc673808b4a71690809254
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Økonomiske grunner, hvordan da? Ja, jeg må ha alt på min måte, og han vet om det. Men på en annen måte så vil jeg jo ikke at han skal "ofre" ting for min del, spesielt ikke når jeg ikke gjør det samme tilbake.. Huff, jeg tror nok at jeg må oppsøke en psykolog eller noe, fordi jeg kan jo ikke bestemme over et annet menneske på den måten Hvordan ville dere taklet en situasjon hvor for eksempel kjæresten hadde kledd seg i noe dere haaaatet, absolutt ikke kunne fordra? Hadde dere bare latt han brukt det? For eksempel hvis han hadde begynt å spare til langt hår, og det er noe dere ikke liker. Vil bare prøve å forstå hvordan en "vanlig" hjerne fungerer rundt dette TS
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Kjæresten min har mye rare ideer og gjør mye rart som jeg ikke nødvendigvis liker. For eksempel så hadde han en dritharry bart i en periode, som jeg ikke likte. Men altså, han er jo så god uansett, så det var glømt iløpet av et par uker. Jeg slutter jo ikke å like han bare fordi han har bart. Jeg vet ikke hva jeg skal si, ha litt humor kanskje? Ikke ta alt så jævlig seriøst? Han er jo kjæresten din, og et par stygge tatoveringer og klær burde ikke ødelegge det. Skulle ønske jeg kunne komme med noen gode og konstruktive råd, men jeg skjønner meg rett og slett ikke på den måten å tenke på. Det er ikke så farlig, det burde ihvertfall ikke være så farlig. Han hadde vel tatoveringer og stygge klær når du falt for han også? Anonym poster: 48f1b8b961dc673808b4a71690809254
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 Og siden han har kuttet ned på så mye, så sier han at jeg burde gjøre det samme for å gjøre han lykkelig og fornøyd; han mener jeg skal slutte å bruke sminke, først og fremst falske øyenvipper og løshår.. Forsto det slik at dette betydde å kutte ned økonomisk, jeg misforto sikkert. Hadde det vært kjæresten min hadde jeg nok vært ærlig og sagt i fra hvis han brukte noe jeg ikke kunne fordra. At han likevell bruker det, ville bare vært en grunn til at jeg ville likt han enda bedre, fordi da ville han ikke vært en fyr som brydde seg om hva andre syns om overfladiske ting, og slike folk liker jeg, folk som bare er seg sjøl. Hadde det vært noe som plaga meg alvorlig, hadde jeg sjølvsagt tatt det opp, men utseende, klær osv., det blir bare for dumt. Hvis du ikke har sansen for slikt, kan du jo se deg om etter en annen?
Miia Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Hvis min kjæreste hadde sagt at han ikke likte mine klær/sko/sminke, så hadde jeg rett og slett ikke brydd meg. Jeg hadde aldri klart å hatt en så kontrolerende kjæreste.. Han skal like meg for den jeg er, ikke prøve å forandre meg. Kan jeg spørre om hvor lenge dere har vært sammen? Endret 16. mars 2013 av Miia
sara-ellis Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Kjæresten min ønsker jo å være tiltrekkende for meg, så han spør gjerne hva jeg synes, men bestemmer selv. Angående garderoben så ville jeg gitt klær til jul og bursdag (gjerne hintet til svigers også, om dere har et godt forhold), så skiftes det ut litt etter litt. Om det er noen plagg som gjør at du nærmest skjemmes av å gå ved siden av han hadde jeg tøyset om at "den der, den kommer til å krympe i neste vask, haha", så tar han nok hintet uten at det blir et krav, på en måte. Når det kommer til at han ønsker du skal kutte ned på sminke og løshår, er det fordi han ikke kan fordra det på lik linje som du ikke kan fordra noen av klærne hans, eller er det økonomisk, eller bare for å ta igjen?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Jeg forstår at jeg er helt på jordet, men jeg vet ikke hvordan jeg kan endre hvordan jeg tenker.. Men ihvertfall så hjelper det litt å lese det dere skriver, jeg må respektere hvordan han vil kle seg fordi han er jo den samme gutten uansett Angående det med sminke osv, så sier han at han synes jeg er mye penere uten, men helt ærlig så tror jeg han bruker det mest for å ha noe på meg, hvis dere skjønner. Og jeg har jo flere ganger gått uten extensions, og siden jeg har ganske langt hår selv så sier han at han ikke la merke til at jeg ikke hadde extensions.. Jeg vet ikke om han sier det så jeg skal slutte å bruke det fordi det er så liten forskjell fra min eget hår eller om han mener det. Andre sier også at jeg ikke trenger å bruke extensions.. Og det samme gjelder sminke, mistet nesten alle øyenvippene får noen år tilbake og begynte derfor med løsvipper og føler meg rett og slett usminket uten, men både søstra mi og flere andre legger ikke merke til det hvis jeg en dag går uten.. Det er flere ganger jeg har gått uten og det går bra i starten, men etter hvert så føler jeg meg utilpass TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå