Gå til innhold

føler meg skviset ut av vennegjengen! :o(

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Dette har med samhold i en vennegjeng å gjøre, men jeg tror dette passer best inne på samliv, så jeg legger innlegget her.

Det har seg sånn at jeg er med i en vennegjeng på fire. Vi er fire tilsammen, meg, og tre kamerater. Vi har vel vært en "gjeng" i et år eller så, jeg ble "adoptert" inn i gjengen av en kamerat/kollega av meg, og siden har det vært "oss". Vi fire har hengt sammen som erterris.

Helt til ting begynte å bli litt kompliserte. For det første så er kameraten min sur på meg pga. en filleting. (Vi mener begge at vi har rett, og vi er begge utrolig sta)

For det andre skjedde det ting mellom meg og en annen av de som er i gjengen. "Han". Han begynte å invitere meg ut på dater, osv, og etterhvert falt jeg for han. Jeg vet jo at det er første bud å ikke innvolvere seg romantisk med sine venner - men det skjedde.

For det tredje - Kameraten/kollegaen min har dame, og i det siste har hun ofte vært ute sammen med oss. Det er bare hyggelig det, jeg liker henne kjempegodt. MEN hun har en venninne, "Berta" som driver og klenger seg på Han. Noe så til de grader.

Kameraten min har følt seg litt beklemt, da han føler seg "dratt" mellom oss tre.

I det siste føler jeg at jeg har blitt mer og mer skvist ut, og at Berta har kommet mer og mer inn i gjengen. De planlegger bl.a en tur til sommeren som jeg ikke er invitert med på...

For å gjøre det enda mer komplisert Han og jeg er venner (han ville helst at vi bare skulle være det når alt kom til alt, han var redd for å ødelegge vennskapet) men vi har altså sex... :oops: Vi treffes som regel på lørdagskvelden også overnatter han hos meg. Tidligere, da vi bare var venner kunne vi finne på ting sammen, men det har det blitt slutt på nå... :-?

Og nå i helgen har jeg fått vite at de skal ut som vanlig - men jeg har ikke blitt invitert. Tidligere var det en selvfølge at jeg var med.

Føler at det er noen "fjortisgreier" jeg holder på med, dette her... Er 26 år gammel, føler meg nesten for gammel for slike intriger. (De er litt yngre en meg disse, 3 - 5 år yngre...) Men dette er jo vennegjengen min... Og jeg er vanvittig glad i dem... Jeg ønsker ikke å bli satt ut i kulden.

Tja... Er det noen her som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Først vil jeg si jeg føler med deg. Det å føle seg utestengt eller skviset ut er ikke en fjortissgreie, det er like vondt og leit uansett hvor gammel man er.

Jeg hadde tatt en prat med den du føler du stoler mest på i gjengen. Si det rett ut, at du føler deg holdt utenfor og ikke forstår helt hva du har gjort galt. Prøv å finn ut om det er noe som har skjedd, men som du kanskje ikke har tenkt over. Noe som i dine øyne bare var en bagatell, men som for andre ikke er det??

Ellers så er det med venner som med kjærster, det hander man vokser fra hverandre, desverre.

Uansett, lykke til!!!

Gjest GreenSky
Skrevet

Takk, Dixie. Ja, jeg tor jeg skal gjøre som du foreslår. Ta meg en prat med en som er mest mulig "nøytral" i gjengen og høre hva som skjer...

Skrevet

Uff for ei klemme... :-(

Jeg vil tro at det har mye med din nyervervede fucking-friend å gjøre jeg Greeny... Dessverre.

Han er redd for å gjøre mye sammen med deg, for det kan villede deg til å tro at dere skal være kjærester (jada - selv om dere har snakket om det og du eventuelt har sagt at dette ikke er noe problem, så tenker han slik) og de andre i gjengen har nok lukta lunta - at dere to koser litt ekstra mye - i større grad enn du er klar over. Slike ting har en tendes til å synes bedre enn man tror. Derfor har det blitt vanskelig.

Syns rådet til Dixie var godt. Snakk med den av dem du er mest fortrolig med og legg det fram. Du bør jo ikke bli skvisa ut! :-?

Skrevet

Jeg er helt enig med Dixie. Du må prate med den av dem du er mest fortrolig med, og ikke en "sengeprat" med Han om det etter en runde. Hold sexen/forholdet utenom. Lykke til uansett hva du gjør, det er en vond situasjon du har havnet i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...