AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Jeg har to hunder av samme rase. Vil ikke utnevne rase. Men jeg fant igjen gamle bilder av min 3 år gamle hund når hun var valp. På ett av bildene er hun omtrent 3 måneder gammel og allerede der så så hun mye større ut enn det min nåværende valp er. Og valpen er nå 4 og en halv måned, snart 5. De ligner heller ikke så veldig. Min eldste hund var som valp mer rundere i snuta og tykkere/kraftigere labber og kropp generelt. Også mer hår. Hun er nå stri (litt langhåret) og er omtrent 30 cm høy. Nåværende valp på 4 og en halv måned vokser fort, men hun er litt mindre og tynnere på labber og bein og er smalere i kroppen og ansiktet. Og hun har lengre snute og litt annerledes hodeform. Hun har også litt mindre hår, så altså kan jeg se for meg at hun blir broken (jeg ser allerede at hun ikke blir matt ihvertfall) (for de som ikke vet forskjell på stri, matt og broken: stri er det lengste håret og kan ligne på langhåret, broken er midt i mellom og matt er glatt) Er det vanlig at hunder av samme rase kan være litt forskjellige som valp? Av str, bredde og lengde på kropp osv osv. Anonym poster: d5a5ceb1e01a6790e9039b89f62c26e9
Sulosi Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 I kullet til min hund var det veldig stor forskjell i størrelsen. Den største var nesten dobbelt så stor som den minste, min er den minste og nå som 1 åring er hun stor for rasen så jeg er redd søsteren er megastor
Noteknekk Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Det varierer vel det på hunder også, akkurat som med oss mennesker. Noen velger også bevisst å avle opp en bestemt størrelse. Hunden jeg hadde før kom fra en kennel hvor de bevisst avlet frem små hunder (små i forhold til rasen, det var en relativt stor rase i utgangspunktet).
Gjest pærecider Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Begge hundene mine er ganske store i forhold til rasestandarden, og jeg har sett at det kan variere fra 3 kg til 7 kg på voksne hunder (engelsk toy terrier) så det er ganske stor variasjon i størrelse innenfor samme rase, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå