Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man tror det kommer mer i nærmeste fremtid altså.. 5 min? 10 min? Ett kvarter?

Anonym poster: 1d08ec6f8972d176845a6013937a2da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha skiftet med en gang. Bleiebarn kan fort bli såre i stumpen , og uansett så er det ikke godt å ha avføring i bleien.

Hvor lenge ville du ha gått med bæsj i bleien om det var tilfelle at du måtte bruke bleie?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man da må skifte tre-fire bleier på fem minutter?

Skrevet

Ja det ville jeg ha gjort på en baby,absolutt.

• Liker 2
Skrevet

Og om babyen bæsjer så mange ganger på liten tid , så kan det tyde på diare ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg venter gjerne 5 minutter for å være sikker på at babyen er helt ferdig med å bæsje.

Men etterhvert så vet man gjerne hvor sart huden til babyen sin er, hva den "tåler" - noen blir sår med en gang, mens andre aldri blir sår...

Endret av Soon
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, babyen kan ha luft i magen, og bruker litt tid på å få ut alt da..

Skrevet

Jeg skiftet med en gang. Noe som resulterte i mang en sprutbæsj på stellebordet. Så etterhvert forsøkte jeg å vente i noen minutter. Men da ble det ofte lekkasje. He, he... Du får bare prøve deg frem. :-)

• Liker 4
Skrevet

Fikk beskjed på barsel at morsmelksernærte barn ikke trengte skiftes på med en gang fordi avføringen da er mild mot huden. MEN vi skiftet med en gang. Etterhvert gikk vi over til mme og vi skifter fremdeles fort. Venter vel kanskje 2 minutter så vi er sikre på at hun er ferdig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier alltid å vente 5-10 min etter jeg har hørt han har bæsjet. Det virker som om han ofte bæsjer i to omganger, og sprutbæsj på stellebordet er ikke noe spesielt kjekt ;)

• Liker 1
Skrevet

Har ALLTID skifta bæsjebleier med en eneste gang!

Skrevet

Jeg ville skiftet med en gang, og holdt babyen over vasken eller doen for å hjelpe den med å få ut resten.

Skrevet

Vi og ventet alltid to minutter for å se om det kom mer, men vi merket fort at vår lille ikke hadde lett for å få sår stump. Men vi lot det ikke gå lenger enn det for vi lærte også fort at bleiene hans ofte rant over hvis vi ventet for lenge :-P Nå, 4,5måneder gammel, har han begynt å "snikbæsje" så nå hører vi ikke at det kommer...da er det værre å få tatt det med en gang :-P

Skrevet

Her må det skiftes ASAP. Ellers blir det lekasje!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor lenge kan man vente før bæsjbleien skiftes på nyfødt?
Man skifter bleie med en gang man merker at det er dritt der. Man venter ikke.
Skrevet

Hei :) om du vet han bæsjer i flere omganger over bare få minutter så hadde jeg ventet litt.

Babyen blir da sår om Ts tørker stumpen 5 ganger innen fem minutt.

Her kommer også bæsjen i flere omganger. Jg venter til hele pakka har kommet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid skifta med en gang, men i perioden hvor det kom flere doser innen et par minutter ventet jeg til alt var kommet. Toppen 5min tenker jeg.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Vi ventet et par minutter. Fordi vi viste at det kom mer og fordi huden tålte det.

Skrevet

Vi venter litt vi også, hun bæsjer ofte når hun spiser, og da får hun spise ferdig først (med mindre det er en gigaladning med fare for lekkasje, hehe). Kan da gå en 10-15 minutter, hun har aldri vært sår. :)

Skrevet

Du kjenner ditt barn best ts! Dersom du vet babyen din ikke er helt ferdig, så venter du litt (med mindre det blir lekkasje), Noen MÅ bytte med en gang og andre tåler og vente noen minutter. Her ventet vi litt fordi det som oftest var "våte promper" og kom kjempe ofte. Ofte merket vi ikke at hun hadde bæsjet heller siden det ikke luktet, men vi byttet når vi merket det selvfølgelig

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...