Gå til innhold

Enkle strikkeoppskrifter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp begynt å strikke. Kan liksom rett og vrang, og alt det der, så det går sånn høvelig unna når jeg først setter i gang med noe. Men er jo på nybegynnerstadiet enda så har bare strikka hårbånd og lue. Skulle gjerne hatt tips til noe annet enkelt jeg kan strikke.

Gjerne oppskrifter på nett som er enkle å forstå. syns at noen av Drops Design sine oppskrifter er så kompliserte? Står masse rart...

:)

Anonym poster: d066bbf553ad1bb82f5e55ee62fbbab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver hele tiden og sikler inne på Pickles sin nettside. Har ikke forsøkt noen enda, men de ser ganske enkle ut. Også er jo filosofien deres at det skal være enkelt. Så da bør det jo være det.

Skrevet

Holder på med et lite teppe fra garnstudio.no.

Tykt garn og perlestrikk med kjempestore pinner.

Det blir så stor som det blir....lekkert, enkelt og varig:)

Har også strikket babyteppe fra Pickles.

Var ganske så lett, men tynt garn så tok for laaaaang tid.

Gjest halebein
Skrevet (endret)

Picles er også litt vanskelig å forstå. Jeg synes det er lettere å følge skikkelige oppskrifter. Gå på bibliotek, lån strikkebøker, har m slekt og venner om å se i deres hefter, ta kopi eller lån. Eller gå i en strikkebutikk. De som jobber der er flinke til å foreslå hefter med enkel strikk, men er ofte interessert i å selge mest mulig dyrt garn. :-/ men går an å kjøpe hefter og bare et par nøster. Du trenger ikke kjøpe til en hel genser. Det bestemmer man selv.

Endret av halebein
AnonymBruker
Skrevet

Disse tøflene er superenkle! Du strikker bare fram og tilbake og syr sammen under foten. Det går kjempefort å strikke dem og de blir fine!

Anonym poster: f441977068037170c4b7b5b7d6a8b342

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg synes enkle oppskrifter fra garnprodusentene er lettere enn Pickles og Garnstudio. Dale har f.eks. noen de har merket som enkle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...