Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste blitt skikkelig forelska i en eldre jente på turnlaget vårt.

Har aldri brydd meg særlig om gutter og aldri vært forelska i en gutt.

Dette plager meg grusomt mye. Er det mulig at det kan forandre seg når jeg blir eldre?

Please hjelp meg da jeg ikke har noen som jeg stoler nok på til og prate om dette med.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var skikkelig forelsket i en jente når jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg har aldri vært forelsket i gutter, mister fort interessen for en gutt, men de er fine i senga! :blomst: Mange år senere, og jeg har ikke landet ennå....

Det kan være en engangsgreie, du kan være lesbisk, du kan være bifil, du kan være hetrofil. Mange valg!

Anonym poster: 4daed622cd2c35b0f11bbb5dd3dd6e90

Skrevet

Det er ikke unormalt å ha interesse for en av samme kjønn, jeg tør påstå at de fleste opplever det minst en gang i livet.

Noen forelsker seg ikke lett, eller har voldsom interesse av å forelske seg fordi de har andre ting som opptar de.

Noen finner ut av seksualiteten sin tidlig, andre sent.

Som AB over her; Det er mange muligheter!

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men for min del fant jeg ut av min biseksualitet når jeg var i begynnelsen av 20-årene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er forelsket så er det bedre enn å ikke være det. Det er gode følelser. Hva er det som gjør deg usikker? Det er ingenting galt med deg bare fordi du har følelser for og tenker på noen. Heller omvendt, du er heldig som opplever det. Mange opplever aldri det i det hele tatt.

Anonym poster: c4faaf7a911062d828d4564c4098551d

• Liker 4
Skrevet

Jeg forelsket meg i en annen jente etter at jeg skulle "teste jentesex". Jeg var 22 år og hadde vært helt heterofil frem til da. Selv om jeg ble en smule forvirra, så var jeg ikke det minste bekymret, forelskelse er jo bare stas! Tre år senere er vi godt gift og veldig lykkelige. Jeg konkluderte med at jeg er bifil eller bare typen som forelsker meg i mennesker uavhengig av kjønn. Min kone er også bifil, og begge foretrekker vel egentlig menn - bortsett fra hverandre da. :P

Ingen her kan svare på om du er lesbisk, det vet du best selv. For å svare på det andre spørsmålet ditt: Jeg er en av de som mener at ting kan endre seg. Seksualitet ER flytende. Jeg trodde jeg var hetero, det endret seg... Når det er sagt, det nytter ikke å sitte rundt å vente på at du skal BLI hetero igjen... Jeg vil bare oppfordre deg til å ikke være redd for følelsene dine. Er det noen krise? Kan jeg spørre hva du er redd for? :)

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
Nå vet ikke jeg hvor gammel du er

Fjortiss.

Er det noen krise?

Det føles sånn. Å komme ut som lesbisk er liksom verre enn å bli født med en ekstra hånd i panna, for den kan man jo få operert bort hvis man ikke liker den.

Takk for svar alle, spess Dove.

Må vel vente litt å se hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke unormalt å ha interesse for en av samme kjønn, jeg tør påstå at de fleste opplever det minst en gang i livet.

Jeg tør påstå at du tar feil der.

Anonym poster: b404e3c532b4df5f3702014fa041db69

Skrevet

Det er for mange veldig skummelt å evt. komme ut av skapet, men min erfaring er at det er totalt unødvendig bekymring. Jeg var livredd for å si noe til familie og venner. De fikk vite det når jeg var 17-18 år gammel. Da hadde jeg visst det ei stund kan du si. Brukt unødvendig mye tid på å være redd for hva de kom til å si, hva de trodde om meg o.l.

Den verste reaksjonen jeg fikk var "Kult, når får vi møte kjæresten?". Ikke ille i det hele tatt.

Ikke stress med å definer hvem du er basert på hvem du eventuelt liker. Hvem vet, det kan jo hende at du liker jenter, det kan hende du liker både jenter og gutter. Det er helt okei, uansett hva.

Skrevet

Jeg har i det siste blitt skikkelig forelska i en eldre jente på turnlaget vårt.

Har aldri brydd meg særlig om gutter og aldri vært forelska i en gutt.

Dette plager meg grusomt mye. Er det mulig at det kan forandre seg når jeg blir eldre?

Please hjelp meg da jeg ikke har noen som jeg stoler nok på til og prate om dette med.

Du er så ung at det godt kan forandre seg hvilket kjønn du forelsker deg i. Kanskje er du ikke forelsket i henne heller, bare liker henne veldig godt og beundrer henne?

En lesbisk venninne av meg er gift med en mann. Hun elsker ham, men han er dn eneste mannen hun noen gang har falt for, ellers har det bare vært kvinner. Derfor regner hun seg som lesbisk, selv om hun altså nå har en mann.

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok av tid å finne ut av dette, jeg trodde jeg kanskje hadde bifile tendenser da jeg har hatt en fascinasjon av jenter - og det er først nå i 20 årene at jeg endte opp med å rote med en jente. Det gikk helt fint, men jeg har fremdeles ikke falt for en jente, derfor vet jeg ikke helt hva jeg er.

Kan jeg råde deg om en ting i så fall? Om det er bilde av deg selv på avataren din ville jeg h fjernet den, det er mer for din egen skyld om du ikke ønsker at noen skal vite du sliter litt med å finne ut av dette nå :klem:

Anonym poster: d0760b17de71d19ca407d3348a7ff54c

• Liker 3
Skrevet
Det er helt okei, uansett hva.

Det hadde vært no det :bolledeig:

• Liker 2
Skrevet

Tro meg, det er helt okei, uansett om du liker jenter eller gutter. Det vil du se selv etterhvert! Det tok meg noen år å forstå det budskapet selv, men det gikk inn til slutt. :Nikke:

Skrevet

Jeg tør påstå at du tar feil der.

Anonym poster: b404e3c532b4df5f3702014fa041db69

Javel.

Skrevet

Jeg har vært både lesbisk, bifil og heterofil. Hahaha. Høres veldig teit ut, for jeg vet at legning ikke er noe man velger selv. Men tydeligvis gjorde jeg det en liten stund. Jeg valgte å være lesbisk, fordi jeg en kort periode var lei av gutter..

Nå i dag, er jeg hetero. Jeg har vært forelsket i en jente, sånn skikkelig. Men betatt av flere jenter.

Jeg har også homofiles rettigheter som en av mine hjertesaker :) Kjærlighet er for alle, uansett hvilket kjønn man har! Så er du lesbisk, vær stolt av det. Vær stolt av deg selv, uansett hvilken legning du har :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig ung ennå, så det kan godt hende ting endrer seg med tiden. Ikke bruk energi for å skamme deg over eller frykte følelser du har. La dem gå sin gang, så vil du etterhvert legge merke til mønsteret. Om du er heterofil, bifil eller homofil er ikke så viktig i seg selv, bare ta den tiden du trenger på å bli kjent med dine egne følelser, og ikke stress med å "komme ut av skapet" før du selv er sikker på hvem du er. Ta alt i ditt eget tempo, ingen har noe med hva du føler.

Anonym poster: 51c3aa6513bdd1fd712ebb6ce85548fa

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Seksualitet ER flytende.

Jeg ser det er flere biseksuelle som hevder dette i denne tråden, men det er bare vrøvl. Hverken homofile eller heterofile har en flytende seksualitet. Jeg vil si det er vrøvl også for biseksuelle, da dere aldri vil skifte deres flytende legning og seksuelt forbli i en fast leir, slik både homofile og heterofile gjør.

Skrevet

Trodde jeg var lesbisk selv en gang på din alder :) Fant til slutt ut at jeg var hetero da, med en liten smak for jenter. Vil nok kalle meg selv biseksuell. Noe jeg på en måte ikke slo meg til ro med før jeg var rundt 20-21...

Det kan være kjipt å komme ut som lesbisk i din alder. Har jeg fått med meg rett så går du på ungdomsskolen?

Du skal bare vite at når du blir eldre så har folk mer respekt for at folk er homofile. Det har hvertfall jeg opplevd... Så det er jo ikke så skummelt! Men hvis du er usikker er det nok greit å vente en liten stund. Kroppen din forandrer seg mye i den alderen der, og følelsene dine kan være litt forvirrende også. Husker det godt selv :)

Gjest Gjest20
Skrevet

Det føles sånn. Å komme ut som lesbisk er liksom verre enn å bli født med en ekstra hånd i panna, for den kan man jo få operert bort hvis man ikke liker den.

Hvorfor er personlige preferanser en negativ ting? Det er ikke så mye å gjøre med det. Du er jo som nevnt veldig ung, så det er slettes ikke sikkert at du har funnet ut av legningen din ennå. Men skulle du være lesbisk, så er vel ikke det noe problem. Ikke la samfunnet begrense deg, styr heller unna de som ikke aksepterer deg for den du er.

Skrevet

Uansett hva du er, så er du bra nok som du er!

AnonymBruker
Skrevet

Det høres mer ut som en venninneforelskelse enn at du er lesbisk, med tanke på at du er såpass ung. Det kan virke som en forelskelse, i den grad at man tenker på vedkommende ofte, tenker på hva man skal si til h*n, synes alt denne personen gjør er bra osv. Jeg var igjennom dette med ei venninne, men innså etter en stund at jeg egentlig bare så opp til henne, selv hadde jeg gått rundt og vært ganske forvirra og lurte på om jeg var forelsket i henne. Jeg tror nøkkelordet her er sex. Har du lyst til å ha sex med denne jenta? For min del slo det meg ikke før jeg faktisk skjønte at jeg bare så opp til min venninne, at jeg hadde jo aldri vært interessert i å ha sex med henne. En må jo tenne på andre jenter for å være lesbisk.

Anonym poster: 1a2878748a309d3877dab0a6ce0c6e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...