Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i et selskap der det skal serverest ting jeg ikke tåler.

Orker ikke å gjøre så mye ut av meg, vet ikke om noen legger merke til det eller noe, men hvordan unngå å se frekk ut når jeg ikke tar noe av maten..?

Ser for meg at det ser frekt ut at jeg sitter med tom tallerken.. noen triks?

Anonym poster: b57dbcdf541f62b8b541ea8ef70abc63

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trikset er jo å bare fortelle at du ikke tåler det om noen spør:p

Du trenger ikke annonsere det vist ingen spør :)

Endret av MockingJay
Skrevet

Si at du er allergisk for mye, og spiste før du kom, tror ikke noen vil reagere om du sier det. Burde ikke være noe problem :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke trekke verten litt til sides når du kommer, og informere om at du dessverre er på diett/er allergisk mot maten som serveres, og at du uheldigvis ikke kan spise. Hvis noen andre da spør deg kan du si hvordan ståa er, man da vet i hvert fall verten på forhånd, så hun ikke tror det skyldes at maten er dårlig. Si det på en hyggelig og beklagelig måte, slik at hun forstår at det ikke på grunn av at maten virker/høres/ser ekkel ut el.

Anonym poster: 7a4b26714a8375cfda41e22579a155d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta litt på tallerkenen din. Ikke spis. For andre så ser det ut som om du forsynte deg litt ekstra og er mett.

Anonym poster: c0f034cfc973012534a8c4eb0d1e483c

• Liker 1
Gjest pærecider
Skrevet

Siste forslag fra AB var bra. Hvis det lar seg gjøre, så kan du kanskje forsyne deg av det du tåler (f.eks tilbehøret eller noe sånt) Men hvis det er helt umulig, så kan du og si fra til verten på forhånd. Si at du ikke mener å være frekk, men at du ikke tåler det. Er og enkelte ting jeg ikke kan spise, da har jeg sagt ifra til verten på en diskre måte før festen, så de er klar over det, og hvis det er god tid i forveien, kanskje de er villig til å servere noe ekstra tilbehør/ eller noe som de vet du tåler uten at det blir et nummer av det. Forventer ikke det, men de gangene jeg har opplevd det så har det vært en positiv og hyggelig overraskelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...