Gå til innhold

Er frustrert nå! Kun jeg som tar initiativ i forholdet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære KGere! Jeg trenger deres hjelp!

Jeg er sammen med verdens beste kjæreste, så og si.

Men noe irriterer meg! Jeg føler at det kun er jeg som tar initiativ til ting. For eksempel er det kun jeg som tar initiativ til å finne på noe (som oftest). Kanskje han vil være mer uten meg, at det blir for mye, men jeg har sagt flere ganger at det er bedre han sier i fra enn å la være. Det hadde vært så kjekt om han bare kunne sendt meg en melding og spurt om vi kunne finne på noe, trenger ikke være noe spesielt.

Og så føler jeg at det er kun jeg som finner på noe "hyggelig"/noe for å glede han. Feks. kjøper jeg av og til noe god drikke vi kan ha på kvelden, noe snacks, lager middag til han osv. Bare sånne småting. Dette er jo selvfølgelig koselig, men jeg savner at han ikke finner på noe "koselig". Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre noe HAN liker, men får ikke noe tilbake. Jeg kunne godt tenkt meg å bare sitte i armkroken hans mens han strøk meg på armen, mens vi så en film. Eller at han kysser meg oftere, trenger ikke være noe mer enn det. Eller at han tenner noen stearinlys når jeg er på besøk osv. Sånne småting. Kanskje ikke han liker det så godt som jeg gjør, men jeg synes jo at han kan finne på sånne ting av og til for å glede meg. Jeg gjør jo slike ting for han! Og det virker som han setter pris på det.

Er det noen av dere som også har det slik i forholdet?

Jeg synes det kan være litt vanskelig å ta det opp med han. Er redd han skal bli sur eller ikke forstå, selv om jeg har hintet direkte til slike ting før. Og jeg finner heller ikke en passende anledning til å si i fra. For han er jo god på andre måter, så vil ikke at han skal "overdramatisere" det jeg tar opp.

Anonym poster: e2b29cd464fdbfdac0721885f762dd04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære KGere! Jeg trenger deres hjelp!

Jeg er sammen med verdens beste kjæreste, så og si.

Men noe irriterer meg! Jeg føler at det kun er jeg som tar initiativ til ting. For eksempel er det kun jeg som tar initiativ til å finne på noe (som oftest). Kanskje han vil være mer uten meg, at det blir for mye, men jeg har sagt flere ganger at det er bedre han sier i fra enn å la være. Det hadde vært så kjekt om han bare kunne sendt meg en melding og spurt om vi kunne finne på noe, trenger ikke være noe spesielt.

Og så føler jeg at det er kun jeg som finner på noe "hyggelig"/noe for å glede han. Feks. kjøper jeg av og til noe god drikke vi kan ha på kvelden, noe snacks, lager middag til han osv. Bare sånne småting. Dette er jo selvfølgelig koselig, men jeg savner at han ikke finner på noe "koselig". Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre noe HAN liker, men får ikke noe tilbake. Jeg kunne godt tenkt meg å bare sitte i armkroken hans mens han strøk meg på armen, mens vi så en film. Eller at han kysser meg oftere, trenger ikke være noe mer enn det. Eller at han tenner noen stearinlys når jeg er på besøk osv. Sånne småting. Kanskje ikke han liker det så godt som jeg gjør, men jeg synes jo at han kan finne på sånne ting av og til for å glede meg. Jeg gjør jo slike ting for han! Og det virker som han setter pris på det.

Er det noen av dere som også har det slik i forholdet?

Jeg synes det kan være litt vanskelig å ta det opp med han. Er redd han skal bli sur eller ikke forstå, selv om jeg har hintet direkte til slike ting før. Og jeg finner heller ikke en passende anledning til å si i fra. For han er jo god på andre måter, så vil ikke at han skal "overdramatisere" det jeg tar opp.

Anonym poster: e2b29cd464fdbfdac0721885f762dd04

Du sier du er sammen med verdens beste kjæreste, og i samme åndedrag sier du at du synes du gjør mye uten å få noe tilbake. Hvordan har han da blitt verdens beste kjæreste for deg?

Du gjør mye for han, sier du. Og du vil ha det samme tilbake, som du gir. Det er ikke sikkert han ser at stearinlys etc er det som du trenger. Og du kan ikke "hinte" om noe, du må være tydelig. Kjæresten din er ikke tankeleser, og du må ikke forvente at han tenker som deg. Hvis du vil sitte i armkroken hans mens dere ser en film, så får du plassere deg selv i armkroken hans, dra armen hans ned over din arm og på den måten vise hva du ønsker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn samboer. Dersom jeg ikke tok initiativ så skjedde det ingenting. Hos oss ble det også synlig i hverdagslivet og hvordan vi stilte opp på hjemmefronten. Jeg orket ikke og lot mannen gå. Jeg ville ha en som var ansvarlig og som deltok på eget initiativ.

Anonym poster: 112d7c8c43127519aca2ede25b8a10a5

AnonymBruker
Skrevet

Du sier du er sammen med verdens beste kjæreste, og i samme åndedrag sier du at du synes du gjør mye uten å få noe tilbake. Hvordan har han da blitt verdens beste kjæreste for deg?

Du gjør mye for han, sier du. Og du vil ha det samme tilbake, som du gir. Det er ikke sikkert han ser at stearinlys etc er det som du trenger. Og du kan ikke "hinte" om noe, du må være tydelig. Kjæresten din er ikke tankeleser, og du må ikke forvente at han tenker som deg. Hvis du vil sitte i armkroken hans mens dere ser en film, så får du plassere deg selv i armkroken hans, dra armen hans ned over din arm og på den måten vise hva du ønsker.

Jeg mener at han er verdens beste kjæreste når jeg ser vekk i fra det jeg har nevnt. Jeg har hintet direkte, dvs at jeg har fortalt han hva jeg ønsker. Dette har jeg nå gjort noen ganger, men han tar til og med ikke hintet når jeg sier hva jeg vil der og da. Feks: hadde det ikke vært koselig med et par lys? Da kan han lett bare se videre på tv eller svare: joda. Selvfølgelig så gjør jeg slikt når vi er hos meg, men synes det hadde vært kjekt om han kunne funnet frem lys når vi er hos han uten at jeg må gjøre det.

Anonym poster: 7e08a65107aa365e6a5be697491b19f9

AnonymBruker
Skrevet

AB:

Jeg skjønner at du gjorde det, og det er noe jeg vil unngå. Derfor vil jeg at han skal forstå dette, selv om menn ikke alltid skjønner det vi kvinner gjør. Prøvde du å ta det opp med kjæresten? hvordan var responsen?

Skrevet

Jeg mener at han er verdens beste kjæreste når jeg ser vekk i fra det jeg har nevnt. Jeg har hintet direkte, dvs at jeg har fortalt han hva jeg ønsker. Dette har jeg nå gjort noen ganger, men han tar til og med ikke hintet når jeg sier hva jeg vil der og da. Feks: hadde det ikke vært koselig med et par lys? Da kan han lett bare se videre på tv eller svare: joda. Selvfølgelig så gjør jeg slikt når vi er hos meg, men synes det hadde vært kjekt om han kunne funnet frem lys når vi er hos han uten at jeg må gjøre det.

Og da er utfordringen kanskje dette: Hvis han er verdens beste kjæreste,- når du ser bort fra det du savner - så er kanskje ikke det du savner så livsviktig. Jeg får en følelse av at du bruker deg selv som mal.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende han tror du ikke gjør de tingene for ham, og sånn sett ikke merker noe til at du gir mer i forholdet enn ham ..? De guttene jeg bor med i kollektiv bare ler av meg når jeg driver og tenner lys, hvertfall, de fatter ikke hva som er koselig med det.

Men skjønner hva du mener, og at det er problematisk. Har ikke noe annet råd enn å prate med ham - uten å gjøre noe mer ut av det enn nødvendig, selvfølgelig.

Anonym poster: 5bbca5dcd61e475c39c2fad4b603b61c

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i et sånn forhold. Eksen min var kanskje litt flinkere til å invitere seg selv på besøk, men det var alltid jeg som stod for god middag, stearinlys, kjøpte inn snacks og drikke så vi kunne kose oss osv.

Jeg ble sjelden invitert på middag dit, eller at hun gjorde noe ekstra for meg. Var også ganske sjelden hun kysset meg, alltid jeg som tok initiativet. Det ble slitsomt i lengden, begynte å tære på meg og forholdet.

Gikk så langt at jeg nesten var utro, fordi jeg ikke følte kjæresten ga meg nok oppmerksomhet og ikke viste nok at hun ville ha meg. Jeg gikk konstant i usikkerhet over at hun virkelig ville være sammen med meg, føler ikke at jeg hadde urimelige krav heller. Det endte med brudd, og det var nok til det beste. Når man er sammen med noen er det normalt at vedkommende viser at han/hun virkelig vil ha deg og gjør en innsats. Du kan jo gi han et forsøk på å forbedre seg, kanskje han rett og slett ikke tenker over det! Men det er ikke bra at du er frustrert over lengre tid, blir ikke noe bra forhold ut av det!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! :)

I dag hadde vi avtalt å være hos han. Da jeg kom dit hadde han laget til en "minitapas" og tent lys :) og dette uten at jeg har rukket å sagt i fra! Jippi!

Og så holdt han rundt meg og koste litt men vi så film :) Kanskje han endelig har skjønt det. Ble utrolig glad :strix:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis han at du setter pris på det når han først gjør det, i stedet for å drive å hinte.. Det er bare tull, de færreste menn tar hint :P Så kan det også være at du viser din kjærlighet til han gjennom slike handlinger, men han viser sin på en annen måte? Folk kommuniserer forskjellig.

Anonym poster: 67703c2b912c3e26ac1baae258db4a08

• Liker 1
Skrevet

hehe Jeg syns faktisk at han høres ut som et typisk normalt mannfolk.

Kvinner er altfor urealistiske som vanlig.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

hehe Jeg syns faktisk at han høres ut som et typisk normalt mannfolk.

Kvinner er altfor urealistiske som vanlig.

Sånn til generell opplysning, Steinar;

Alle menn er ikke helt som deg.

Det er alltid farlig å bruke seg selv som generaliserende eksempel ;)

Alle kvinner er ikke som Pus, og det skal alle menn som ikke er som min type være usigerlig glade for :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Sånn til generell opplysning, Steinar;

Alle menn er ikke helt som deg.

Det er alltid farlig å bruke seg selv som generaliserende eksempel ;)

Alle kvinner er ikke som Pus, og det skal alle menn som ikke er som min type være usigerlig glade for :fnise:

En mann som tenner kose-stearinlys må jo være homo ;) hehe

Og jeg sa vel forsåvidt ikke at denne fyren er helt lik meg? :smoke:

Gjest Lille-pus
Skrevet

En mann som tenner kose-stearinlys må jo være homo ;) hehe

Og jeg sa vel forsåvidt ikke at denne fyren er helt lik meg? :smoke:

Å han trenger så absolutt ikke være homofil for å tenne noen lys og glede seg over effekten det har på hans kvinne ;)

Implisitt gjorde du nok det ;)

Men fyren til TS snakker et helt annet språk enn hun gjør. Der tipper jeg hovedutfordringen ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Det som er irriterende med dette innlegget er at TS hinter om ting som plager henne til "verdens beste kjæreste" istedenfor å si ting rett ut.

Ingenting er verre enn jenter som går rundt grøten og forventer at menn skal lese tankene deres.

Hilsen guttejente.

Anonym poster: 24ede0ee71ab86547c8763bc0ba69e61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn jeg og. Har vært sammen med han i 11 år, og vet det ikke er forandring. Ikke jobber jeg noe særlig for det heller, har innfunnet meg med at det er sånn han er, ikke fordi han ikke liker meg. Han snakker ofte om at vi skulle vært der og der, tatt med barna dit og dit. Alt fra dagsturer til lengre turer. Det er jeg som setter det ut i virkeligheten. Men for meg er det greit, tenker ikke over det noe særlig lenger, han er så bra på andre områder, og jeg vet at det er meg og unga våre han elsker.

Anonym poster: 4f5b40f9276beaf611c288d494d54078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...