Gå til innhold

Ingen mens i den pillefrie uka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Flere som har opplevd å ikke få mensen i den pillefrie uka?

Jeg hadde planer om å utsette mensen, men søndag fikk jeg brun utflod. Tenkte derfor å la mensen komme, slik at det skulle ta slutt. Siste p-pille tok jeg lørdag kveld, når har det gått 6 dager, og ingen mens! Har hatt bittelitt brun utflod hver dag, men det er det hele. Mensen pleier å komme den 4. pillefrie dagen.

Merkelig om jeg er gravid, for jeg tar pillene hver kveld, og glemmer de ikke. Noen erfaringer? Er det brune utfloden mensen?

Skrevet

Jeg ville tatt en graviditetstest bare for å være på den sikre siden..

AnonymBruker
Skrevet

ja, det har skjedd meg også. Har brukt p-piller i over 10 år og alltid fått mens i pillefri uke inntil september i fjor. Det kom absolutt ingenting, og jeg tok både en og to graviditetstester, men var ikke gravid. I ettertid har mensen i pillefri uke vært som normal igjen. Men jeg ville absolutt tatt en test om jeg var deg for å være på den sikre siden.

Anonym poster: dee9d23ece6bfecdf65f0f8f5a2abb3f

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar!

Har brukt p-piller i snart 7 år selv, og det har aldri hendt før. Jeg får vel ta en test til uka, i tilfelle. Det er litt skummelt, passer ikke å bli gravid nå, samtidig som abort ikke er noe alternativ om det så skulle skje. Satser på at det bare er kroppen som tuller litt med meg.

Setter pris på flere svar også, hvis noen har opplevd det samme :)

Skrevet

Jeg har det også sånn. Har gått på p-piller i seks år, og har alltid fått mensen på dag nummer fire i pillefri uke. Men i fjor forsvant nesten mensen, bare littegranne brunt i et par dager. Det har blitt normen hos meg nå, virker det som, har bare hatt ordentlig blødning et par ganger siden. Legen min sa at det var veldig normalt at det skjedde etter at man hadde gått lenge på p-piller!

Men for sikkerhets skyld ville jeg også tatt en test :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det akkurat nå! Kunne nesten trodd det var jeg som hadde skrevet hovedinnlegget.. Har ingen gode svar til deg, selv om jeg har googlet masse rundt for å finne andre årsaker til det enn graviditet. Min mens pleier alltid å komme på den 3. eller 4. dagen i pillefri uke, men nå har den ikke kommet i det hele tatt. Men det er som med deg, brunlig utflod i flere dager, men ingenting friskt blod :vetikke:

Anonym poster: 71f7f7cc7353ca9e8dce421c564a0264

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det to ganger, første gangen var jeg ikke gravid, mens andre gangen var jeg gravid.

Anonym poster: ea2f6ec922af40d8b1e31b4948f8bb1c

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det flere ganger. Første gangen ble mensen helt borte et halvt år. Etterpå har jeg vekselt mellom å ha det slik som du beskriver og så skikkelig mens i to uker hver tredje mnd. Går også på p-piller.

Anonym poster: a91d8f35dfdb77ab57261751bf684524

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg opplever det akkurat nå! Kunne nesten trodd det var jeg som hadde skrevet hovedinnlegget.. Har ingen gode svar til deg, selv om jeg har googlet masse rundt for å finne andre årsaker til det enn graviditet. Min mens pleier alltid å komme på den 3. eller 4. dagen i pillefri uke, men nå har den ikke kommet i det hele tatt. Men det er som med deg, brunlig utflod i flere dager, men ingenting friskt blod :vetikke:

Anonym poster: 71f7f7cc7353ca9e8dce421c564a0264

Fortsatt ikke fått den? Det har i alle fall ikke jeg, merkelige greier. I morgen begynner jeg på pillene igjen, så da kommer den nok ikke heller.

Dere som har opplevd det: har dere snakket med legen om det? Kan da ikke være bra at den forsvinner over lang tid?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne tråden da jeg opplever det samme nå.

Utsatte mensen, men så kom plutselig en brun blødning og jeg stoppet på pillene for å få mensen, men det kommer jo ikke :vetikke: Bare litt brunt som ikke minner om blodkonsistens.

Er dag tre uten piller, pleier å få mensen på dag to. Kan jeg like greit begynne med pillene igjen og satse på å ikke få mensen denne uken likevel?

Anonym poster: f230ed290db7518e9cf885dc8c88d2d5

• 1 måned senere...
Gjest Anonym j20
Skrevet

Opplever akkuratt det samme. Gått på p-piller i 6år men dette har aldri skjedd før. Har tidligere pleid å hoppe over mensen annenhver måned. Pleide da få mensen 2-3 dager ut i pillefri uke. Etter jeg sluttet med å hoppe over, har mensen kommet 4-5 dager ut i pillefri uke. Nå har det gått 7 dager og jeg skal begynne på ny pille-uke i morgen. Igår fikk jeg litt brun utflod som jeg enda har idag, men ingen blod. Har også alltid fått litt mensensmerter noen dager før - det har jeg ikke hatt nå. Begynner virkelig å bli bekymret. Da kjæresten har vært bortreist i 2 uker har vi bare hatt ett samleie, i forrige uke. Klarer derfor ikke begripe at graviditet kan være mulighet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...