macy_s Skrevet 15. mars 2013 #1 Del Skrevet 15. mars 2013 Skal snart kjøpe vår første seng til vår datter som blir 3 år. Er et mylder av senger å velge mellom, og jeg er ubesluttsom. Hadde vært fint med noen innspill fra dere om hvilke seng dere har til deres barn. Er dere fornøyd med valget?? Bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderfavn Skrevet 15. mars 2013 #2 Del Skrevet 15. mars 2013 Vi har gutt, og har gått for bilseng. Det finnes mange flotte jentesenger også da. Se drømmerom.no. Det er litt gøy med noe spesielt. Det eneste jeg kanskje ikke liker er lengden. Vi kunne godt droppet juniorseng og gått rett på voksenseng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 15. mars 2013 #3 Del Skrevet 15. mars 2013 http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/spr/29902909/ Vår datter har denne, og vi er fornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #4 Del Skrevet 15. mars 2013 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29902909/ Vi har denne. Fungerer fint. Anonym poster: 34a8bbc8ba9d15755cf0c58bd931f425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macy_s Skrevet 15. mars 2013 #5 Del Skrevet 15. mars 2013 takk for svar. likte godt denne ikea sengen, men har vurdert også om jeg skal kjøpe med overnattings plas forbesøk evt med oppbevaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 16. mars 2013 #6 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Sjekk ut Hemnes dagseng fra IKEA. 80 * 200 cm med oppbevaring under, finnes i brunsvart og hvit. Mange foreldre som kjøper denne i stedet for juniorseng. http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/50080315/ Endret 16. mars 2013 av Batteri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 16. mars 2013 #7 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg vurderte junior-seng eller vokse-seng, og endte opp med det siste. Fordi den er 90 cm bred og like høy som en vanlig seng, jeg liker å kunne ligge i senga sammen med poden når vi leser og synger om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 16. mars 2013 #8 Del Skrevet 16. mars 2013 7-åringen vår har denne: http://m.ikea.com/no...s/art/50080315/ Overnattingsplass og oppbevaring. Vi er superfornøyde! Hun hadde ikke denne da hun var 3, men vi hadde uansett seng uten sengehest da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. mars 2013 #9 Del Skrevet 16. mars 2013 Gikk det greit uten sengehest fra starten, altså? Min toåring sover i sprinkelseng fortsatt, men han skal snart få ny seng og da har jeg tenkt at sengehest er helt nødvendig. Men det er jo enklere om det ikke behøves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 16. mars 2013 #10 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Gikk det greit uten sengehest fra starten, altså? Min toåring sover i sprinkelseng fortsatt, men han skal snart få ny seng og da har jeg tenkt at sengehest er helt nødvendig. Men det er jo enklere om det ikke behøves! Her faller han ut av senga om han sover uten sengehest så her er den nødvendig. Men så turner han halve natta også Han har forresten Kritter fra IKEA. Angrer litt på at vi ikke kjøpte seng med vanlige mål sånn at en av oss kan låne senga innimellom. Endret 16. mars 2013 av pysepusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 16. mars 2013 #11 Del Skrevet 16. mars 2013 Gikk det greit uten sengehest fra starten, altså? Min toåring sover i sprinkelseng fortsatt, men han skal snart få ny seng og da har jeg tenkt at sengehest er helt nødvendig. Men det er jo enklere om det ikke behøves! For oss gikk det greit, men det betyr jo ikke at det gjør det for alle andre - det kommer jo an på ungen... Jeg vet at et par av våre vennefamilier rett og slett brukte en planke eller en halv sponplate eller noe sånt som de dyttet mellom senga og madrassen i en kort periode før de fjernet den, istedenfor å måtte kjøpe seng med mulighet for å feste sengehest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horge Skrevet 16. mars 2013 #12 Del Skrevet 16. mars 2013 Her i huset har barna fått IKEAs Kura så fort de krabbet ut av sprinkelsengen. Kura kan enten monteres som lav seng eller som køyeseng, men vi har kjørt køyeseng hele tiden (altså fra barna var ett år). Inntil de ble store nok til å ligge øverst, så sov de ganske enkelt nederst, og køyen øverst ble brukt ved overnattingsbesøk (altså av større barn eller voksne). Nå som barna er større, så brukes "sengen" nederst mest til lek, men fremdeles er det greit med to sengeplasser når det kommer overnattingsbesøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
macy_s Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Takk for mange gode svar og tilbakemeldinger. Liker veldig godt hemnes dagsens. Tror det er stor sjanse for at det blir den. Veldig greit at den kan gjøres om til dobbeltseng, det var jeg ikke klar over. Liker den veldig godt i hvit. Har sett litt rundt på nettet og det finnes jo mange prinsesse senger osv, men tror nok ikke det kjøpt inn ei så dyr junior seng, da synes jeg ikea har flere greie. Endret 18. mars 2013 av macy_s 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 18. mars 2013 #14 Del Skrevet 18. mars 2013 Følger med her da jeg også skal kjøpe seng til 3-åringen, i tilfelle det kommer inn flere svar Har vurdert Hemnes senga fra IKEA her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. mars 2013 #15 Del Skrevet 18. mars 2013 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99827959/#/S59827956 Vi er så langt fornøyd med denne fra IKEA. Gikk fra sprinkelseng til denne rett etter hun fylte 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrianne Skrevet 18. mars 2013 #16 Del Skrevet 18. mars 2013 Vår 2-åring gikk rett fra sprinkelsenga til denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19837491/ Han har aldri ramlet ut av senga, men så ligger han ganske rolig også. Har forresten Hemnes-senga også - på gjesterommet. Super seng det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 18. mars 2013 #17 Del Skrevet 18. mars 2013 Takk for mange gode svar og tilbakemeldinger. Liker veldig godt hemnes dagsens. Tror det er stor sjanse for at det blir den. Veldig greit at den kan gjøres om til dobbeltseng, det var jeg ikke klar over. Liker den veldig godt i hvit. Har sett litt rundt på nettet og det finnes jo mange prinsesse senger osv, men tror nok ikke det kjøpt inn ei så dyr junior seng, da synes jeg ikea har flere greie. Denne har vi til vår datter på 4. Perfekt! Skuffene under brukes til oppbevaring av leker. Juniorseng hadde jeg glatt hoppet over. Totalt unødvendig... Og veldig vondt for voksne å ligge i, om barn og voksne må bytte plass noen gang (noe som skjer når hun er syk her). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #18 Del Skrevet 18. mars 2013 For vår del ble det helt nødvendig med juniorseng, da snuppa hoppet ut av sprinkelsengen allerede når hun var 1 år og 4 mnd. Vi også så på Hemnes siden den er så praktisk. Digger at man kan dra den ut til dobbeltseng men likevel kan bruke skuffene hele tiden. (Mange andre slike senger er jo skuffen selve ekstrasengen) Men den er så høy, og ble helt uaktuell for oss med en turbosnuppe som var så lita. Så vi endte med en Mikkel juniorseng på 150 cm. http://fagmobler.no/soverommet/barnerom/mikkel-barneseng Ville helst hatt denne som er 170cm og mer jentete, men den hadde den ikke de praktiske skuffene http://fagmobler.no/soverommet/barnerom/prinsesse-barneseng Så da kom vi frem til at en 150 seng kan man fint ha til man begynner på skolen og da få storejenteseng, men for vår sin del venter vi nr to, så da blir det nok en rullering der når minstemann klatrer ut av sprinkelsengen uansett så det er ikke noe problem. Eneste negative er da at voksne ikke kan bruke den, men vi har gjesterom da Anonym poster: 14ef8ba9df6cc8519a8747e81877ac22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #19 Del Skrevet 18. mars 2013 ...glemte å føye til at vi er kjempefornøyd med Mikkelsengen og snuppa sover veldig godt! Og vi har et nytt liv med bedre nakker og skuldre siden vi slipper å bøye oss ned i sprinkelsengen Jeg er 170 høy men kan fint legge meg med henne om hun er syk. Men får såklart ikke rette ut beina da Anonym poster: 14ef8ba9df6cc8519a8747e81877ac22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå