Gå til innhold

Tips til nytt speilrefleks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe meg nytt speilrefleks men vet ikke hvilket. Har hatt et veldig enkelt før men vil gjerne ha et jeg kan vokse på etterhvert som jeg lærer meg å bruke det. Det bør ikke koste mer enn ca 5000 og ha vippbar skjerm.

Har sett litt på nikon d5100, canon 600d/60d og sony a37/a65 og kommende a58.

Noen som har noen gode tips å komme med? :)

Anonym poster: d37c7512deceb95144767ea66f71f783

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en fordel å fortsette med det merket du har, siden du da er vant til menyer og knappeoppsett på dette. Hvis ikke så bør du gå i butikken og prøve og klå på forskjellige kameraer og velge det du liker best. Alle kameraene i den prisklassen bør være bra nok. Hovedforskjellen mellom inngangsmodellene og de dyre modellene er at det er fler knapper og bedre ergonomi på de dyrere kamerahusene, som gjør det lettere å endre innstillinger fort.

Du kan også ta en titt på Canon 650D og Nikon D5200, de har også vippbar skjerm.

Det viktigste du kan gjøre for å få mest mulig ut at kameraet er å lære deg hvordan blender, ISO og lukkertid fungerer og sammenhengen mellom disse. Da er du allerede et godt stykke på vei :)

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd ut en del forskjellige i butikken men har liksom ikke noen jeg liker bedre enn andre :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med sony a37? :) eller andre sony kamera?

Skrevet

Sony a37 har ikke like "vridbar" skjerm som Canon 600D/650D eller Nikon D5100/D5200, den kan bare vippes ut. Den har også litt lavoppløst skjerm, men dersom det ikke er noe problem for deg så skal det være et greit kamera, som de andre alternativene :) Har ingen erfaringer med Sonys kameraer selv.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg har Nikon D 5100 og er veldig fornøyd med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...