Sjokoladenøtt Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Hei! Føler jeg har litt problemer med spisinga mi, at jeg styrer ofte unna mat når jeg føler meg litt deppa osv. Overspiser også til tider(trøstespiser) og ender opp med å bli kvalm og bli kvitt det igjen.. Andre som har erfaringer å dele? Tar gjerne imot råd også, jeg vil prøve å være sunn og frisk, men føler jeg blir kjempetjukk av det... Vet man må stille inn tankene på at mat er positivt, men det er ganske vanskelig..
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Jeg har spiseforstyrrelser. Hos meg fungerer det sånn at når jeg spiser lite så får jeg økt selvfølelse, jeg blir gladere, får mer energi, er mer sosial og gjør bedre nytte av tiden min. Når jeg spiser normalt eller mer får jeg derimot lavere selvfølelse, jeg blir nedstemt og trist, orker ikke å jøre så mye og føler litt for å grave meg ned. Føler også på det at å spise normalt vil gjøre meg feit.. Jeg har egentlig ikke noen råd annet enn et jeg har fått, dvs å spise regelmessig uansett (selv om du har overspist også), men jeg klarer ikke følge dette rådet selv. Kanskje du klarer det Anonym poster: f587075dd0609eab393627b6b4ed0976
Hjertefisk Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Sånne tråder blir stengt etterhvert uansett... da det er vanskelig å gi råd når man ikke vet noe om den personen (du) som sitter på andre siden av skjermen. Et velment råd eller en annen persons erfaring kan ende opp med å gi motsatt effekt. Selv går jeg til behandling for min spiseforstyrrelse, og angrer ikke et sekund for at jeg ba om hjelp!! Så, jeg vil råde deg til å gjøre det samme. Det du må gjøre, er å jobbe med tankemønstret ditt rundt mat. Det kan være helt forskjellig fra person til person, og ganske kompleks. Hvis du føler spiseforstyrrelsen din tar for mye plass i din hverdag, vil jeg absolutt anbefale å ta kontakt med fastlegen din, og starte derfra.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Man kan miste apetitten av å være deppa, og trøstespise litt uten at det er snakk om en spiseforstyrrelse. Men å bli kvitt det igjen er ikke så lurt.. Du går glipp av salter og næring, og veien til tannråte er kort. Gå til legen. Anonym poster: 7f16f23b48c7f5f1dbf8e002a48936b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå