Gå til innhold

Din yndlings ord deling

Henger du deg opp i orddeling?  

1. 1. Henger du deg opp i orddeling?

• Hva er ord deling?
      1
    • Jeg bryr meg ikke
      3
    • Ja - jeg irriteres eller ler, alt ettersom.
      44

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Inspirert av Tujis tråd om jernteppe, starter jeg en ny en.

Hva er ditt morsomste eksempel på orddeling?

Jeg blir sprø av orddeling - og det morsomste eksempelet jeg vet om, er:

Stekt kylling lever

...stakkars, stakkars kyllingen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja! Det henger jeg meg også opp i! Men så henger jeg meg ofte opp i alle slags skrivefeil (selv om jeg ikke er helt perfekt selv...)

Orddeling er ikke så vanlig på norsk som på engelsk!! Det heter ikke

jule tre!

Skrevet

Pult ost og lamme lår er jo fine eksempler!

Skrevet

Elles syns jeg

"en manns bedrift foretak"

er interessant!

Skrevet

Dette er vel en passende side her. :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Laps kaus!

Jeg så dette på et butikkskilt. Hva i all verden er laps? Eller kaus?

Skrevet

Støv suger! :ler: (sant nok forsåvidt!)

Gjest Anonymous
Skrevet

bæsje bleie

bæsje rompe

tørke papir

etter forskning

Skrevet

Jeg synes "bæsje romper" i en annen tråd her på forumet var ganske morsom, jeg. Så faktisk at noen andre også hadde lagt merke til det. *ler litt*

Gjest Anonymous
Skrevet

I butikken her like i nærheten, bør man passe seg når man beveger seg inn blant frukt og grønnsaker. Det står nemlig et lite skilt:

"Ananas biter"

Det er også en annen frukt man bør passe seg for, men jeg husker ikke i farten hvilken. Ananasen har forøvrig (antakelig i motsetning til den andre frukten) et visst sosialt liv, for et annet skilt like i nærheten kan fortelle at:

"Ananas ringer"

Greit å vite, sånn at man kan holde den innelåst i skapet hvis man er engstelig for høye telefonregninger.

Gjest lekebøll
Skrevet
I butikken her like i nærheten, bør man passe seg når man beveger seg inn blant frukt og grønnsaker. Det står nemlig et lite skilt:

"Ananas biter"

Det er også en annen frukt man bør passe seg for, men jeg husker ikke i farten hvilken. Ananasen har forøvrig (antakelig i motsetning til den andre frukten) et visst sosialt liv, for et annet skilt like i nærheten kan fortelle at:

"Ananas ringer"

Greit å vite, sånn at man kan holde den innelåst i skapet hvis man er engstelig for høye telefonregninger.

:ler:

Skrevet

I en skobutikk så jeg følgende skilt: "Dyre tøfler kr. 98,-" Jeg gikk bort til kassen og sa med et smil/småironisk: "Det var da ikke så dyre tøfler, synes jeg". Dagen etter var skiltet byttet ut med "Dyretøfler"

På en togstasjon så jeg også et interessant skilt: "Vennligst ikke bank kort i denne luken". Kjekt å vite. Man skulle altså ikke stå der og banke kortet sitt når man sto i den luken. :ler:

Skrevet

Husker ikke så mange akkurat nå, men "velkommen til bake" synes jeg er bra. Hvor er egentlig Bake?

Skrevet

Fiskebutikken i nærheten hadde for litt siden et skilt med teksten;

"Vi har RAK FISK" i motsetning til krum fisk da, eller? :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Husker ikke så mange akkurat nå, men "velkommen til bake" synes jeg er bra. Hvor er egentlig Bake?

Det lurer jeg også på. Kanskje det er der familien Budt bor? De som har adgang mange steder, vet du.

Gjest Seleena
Skrevet

Ikkje akuratt ord deling, men må dele ein setning med dåke :sjarmor: :

Ein lapp på døra på ein utenlandsk butikk i Oslo;"Ute en tur, kommer plutsli tilbake"

:hoho:

Skrevet
Ikkje akuratt ord deling, men må dele ein setning med dåke :sjarmor: :

Ein lapp på døra på ein utenlandsk butikk i Oslo;"Ute en tur, kommer plutsli tilbake"

:hoho:

Den der har jeg hørt i mange forkjellige versjoner, bl.a "straks ute, pluttselig tilbake"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...